Toshiba FOLIO 100?

Diskussion i 'Toshiba' startad av kaal, 4 okt 2010.

1. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Här är en länk till Flashplayer 10.1 Beta för Toshiba Folio.

2. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Om du installerat FolioMod 1.1 så skall Flashplayer redan vara installerad.

3. Statsminister

Statsminister Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Fått det att funka nu. Vad tror ni om Earth då? När jag startar det så blinkar skärmen och inget händer. Nån som har det fungerande?

4. Statsminister

Statsminister Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Djävlar vad jag spammar. Hur ska jag formatera mitt 8gb usb stick för att få folions att hitta det?

5. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Nix samma problem för mig.

6. larlof

larlof Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft problem med nya stickor men en äldre gick bra efter att ha formaterad den i XP.

7. ma1999

ma1999 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Plockade precis detta fron XDA,
    "There is a update available in the Toshiba Service Station when the Stock Rom is used and updates it to 2.2.5.0053. For example Multitouch in the standard browser seems to be working."

Har ingen leklust ikväll (har FolioMod, så det skulle krävas en del flashande) men det är härligt att något händer iallafall. Kan tänka mig att det kommer en ny mod inom någon dag :)

/\/\artin

8. ma1999

ma1999 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har kört uppdateringen en dag nu. Jämnfört med ursprungliga rom'et är det fantastiskt mycket bättre. Stabil, snabb, kör Angry Birds, inga WiFi problem osv. Givetvis väntar jag på dexter's mod men nu skulle jag faktiskt kunna
    rekommendera maskinen till någon som inte är "datakunnig".

/\/\artin

9. Perus

Perus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    73
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    SGS24

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    SGS24
    Telefon 2:
    iP14
    Platta:
    Huawei mediapad M2 8"
    Instämmer att Folion blivit klart bättre med xxx.53 men dessvärre gillar jag inte att skärmens touch slutar svara rätt ofta. Ett tryck på meny-knappen brukar oftast väcka den igen dock. Någon annan med touch-problem?

/Per

10. intland

intland Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ursäkta det sena svaret. Jag rekommenderar inte Toshiba Folio 100. Mitt behov är ungefär som ditt. Jag bloggar även för Stockholms FN-förening. Det är bra med en tablet för att anteckna på seminarier. Men förutsättningen är stabilitet. Jag spelar in ljudet men vill ändå inte missa viktiga citat. Det spelar ingen roll att hårdvaran har potential. Den klarar knappt enkla uppgifter. Visst är det bra med kamera (den har mycket låg kvalitet) och HDMI. Kinesiska kopior klarar också mycket på pappret. De har lika svårt med att klara av enkla uppgifter.

Jag har ett stort tålamod. Jag har en X10 mini pro. Den är också trög som Toshiba Folio. Jag hade Folio 100 i nästan 1 månad. Det har redan nämnts mycket om denna produkt. Jag har också kört med mod som flera andra i denna tråd. Det blir fortfarande som att mecka med sin bil eller liknande. Har du tid och ork till det? Det är allvarligare än att inte vara teknisk kunnig. Jag är mer teknisk än de flesta i min umgängeskrets. Många här kan självklart mer än mig och de är knappast representativa för de flesta användare. Vissa är utvecklare.

Men man måste värdesätta sin tid. Toshiba är ett oseriöst företag jämfört med Apple. Deras service är under all kritik. Även Galaxy Tab är inte lika smidig. En bra artikel om ämnet: http://di.se/Artiklar/2010/12/9/222287/HELG-Sa-valjer-du-ratt-surfplatta/

Inget illa menat mot de som väljer att fortsätta med Folio 100. Den kanske blir en utmärkt produkt. Men min tid är mycket begränsad nuförtiden. Jag behöver en produkt som bara fungerar.

Det är kul att vara rebell. Men jag har inte tid eller ork att leka datanörd. En produkt skall tjäna mig och inte tvärtom.

Jag skriver detta inlägg på min nya iPad. Jag skriver nästan lika snabbt som på min Dell Inspiron 1525.

Last edited: 11 dec 2010
  11. Murremannen

Murremannen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bra platta

För den som är lite teknisk och gillar utmaningar är Folio 100 helt klar bra jag har haft den ett par veckor och kör foliomod 1.1 den är snabb som attan och spelar 720 video utan lagg. Angrybirds flyter 10 gånger bättre än på både min x10i och min Desire. För övrigt piskar den rumpan av Hummingbird i alla benchmarks..

12. thalle

thalle Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är det mjukvara eller hårdvara som är Folios största problem?

Har inget emot att flasha, bara det är hyggligt smidigt.
    Så finns det folk som lägger energi på vettiga ROMar kanske Folion kan vara ett alternativ trots allt...?

13. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Vad har du för siffror att presentera då?

14. intland

intland Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den är inte lika snabb som iPad för att öppna och stänga program, surfa, chatta, etc. Jag har inte jämfört tillräckligt med video. Det kanske andra kan berätta.

OS 4.2 ligger hästlängder före Android 2.2.

Av det jag erfarit är det framförallt mjukvaran och bristen på support från Toshiba. De fyra knapparna till höger har en svag respons. Hårvaran skall ha potential med Nvidia Tegra 2-processorn.

Betraktningsvinkeln på skärmen är mycket dålig. Det är absolut inte jämförbart med iPad. Det skrivs på vissa sidor på Internet att Toshiban är plastig och billigt byggd. Det är överdrivet enligt mig.

iPad är för den som vill ha en produkt som fungerar. Toshiba Folio 100 är för som vill modifiera. Jag anser att det är onödigt även om man är tekniskt kunnig. För mig handlar det om hur man värdesätter sin tid. Sedan finns det enstaka individer som vill följa olika Internetforum och ligga i framkanten med mods. Du kan vara en av dem och då kan det vara en lösning.

När det gäller användarvänlighet skulle jag ge iPad till mamma, men inte Toshiba Folio 100.

15. thalle

thalle Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vill ha en platta som funkar, om det är genom en enstaka flashning kan det vara okej.
    Dock inget jag orkar hålla på med dagligen.

Har haft en Ipad då jag tänkte ge Apple ett försök igen, men sålde den efter några dagar. Tål verkligen inte deras mjukvara och storebror fasoner.
    Hårdvaran i ipad däremot är ju mycket fin.

16. dennistheskater

dennistheskater Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har nu beställt en toshiba :D

jag tror den kommer bli perfekt för mig som älskar allt inom teknik datorerer överklockning ny hårdvara osv

och såklart älskar jag att leka och modifiera och utmaningar så jag tror den kan bli riktigt bra.. Flasha in nya ROMs ska bli underbart :)

17. underbrallan

underbrallan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus
    Info:
    Ask and you will know!
    du kommer bli nöjd..... :)

18. Maaah

Maaah Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Hur står sig folion mot t.ex. Advvant vega och viewsonic g tab?

19. underbrallan

underbrallan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus
    Info:
    Ask and you will know!
    kan tyvärr inte svara på det efter som jag inte har provat dom andra ...
    men folion är riktigt bra när man moddar den!

det enda som är dåligt är vinkeln på skärmen men det verkar alla dras med....

20. Maaah

Maaah Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jo, det verkar som att alla dom tre lider av typ samma problem.. Så för mig blir det nu en folio, beställde en alldeles nyss från fyndbörsen. 3847kr inklusive frakt.

Men det känns lite svårt att motivera priset om man ska jämföra det mot en bärbar dator. Varför får man igentligen så mycket mindre i en tablet?