Ursäkta det sena svaret. Jag rekommenderar inte Toshiba Folio 100. Mitt behov är ungefär som ditt. Jag bloggar även för Stockholms FN-förening. Det är bra med en tablet för att anteckna på seminarier. Men förutsättningen är stabilitet. Jag spelar in ljudet men vill ändå inte missa viktiga citat. Det spelar ingen roll att hårdvaran har potential. Den klarar knappt enkla uppgifter. Visst är det bra med kamera (den har mycket låg kvalitet) och HDMI. Kinesiska kopior klarar också mycket på pappret. De har lika svårt med att klara av enkla uppgifter.
Jag har ett stort tålamod. Jag har en X10 mini pro. Den är också trög som Toshiba Folio. Jag hade Folio 100 i nästan 1 månad. Det har redan nämnts mycket om denna produkt. Jag har också kört med mod som flera andra i denna tråd. Det blir fortfarande som att mecka med sin bil eller liknande. Har du tid och ork till det? Det är allvarligare än att inte vara teknisk kunnig. Jag är mer teknisk än de flesta i min umgängeskrets. Många här kan självklart mer än mig och de är knappast representativa för de flesta användare. Vissa är utvecklare.
Men man måste värdesätta sin tid. Toshiba är ett oseriöst företag jämfört med Apple. Deras service är under all kritik. Även Galaxy Tab är inte lika smidig. En bra artikel om ämnet: http://di.se/Artiklar/2010/12/9/222287/HELG-Sa-valjer-du-ratt-surfplatta/
Inget illa menat mot de som väljer att fortsätta med Folio 100. Den kanske blir en utmärkt produkt. Men min tid är mycket begränsad nuförtiden. Jag behöver en produkt som bara fungerar.
Det är kul att vara rebell. Men jag har inte tid eller ork att leka datanörd. En produkt skall tjäna mig och inte tvärtom.
Jag skriver detta inlägg på min nya iPad. Jag skriver nästan lika snabbt som på min Dell Inspiron 1525.
Last edited: 11 december 2010