Toshiba FOLIO 100?

Diskussion i 'Toshiba' startad av kaal, 4 okt 2010.

  1. tevfik

    tevfik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    267
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    mediamarkt kk har den. kände på den idag. galaxy tab känns vassare dock så kostar den ju därefter
     
  2. Jörgen_1

    Jörgen_1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Öppnar tidigt?

    03.22? öppnar dom så tidigt?
     
  3. blerimus

    blerimus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2010
    Inlägg:
    1 675
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    +1:)
     
  4. veemaks

    veemaks Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ett tips om ni ska testa den på MM eller någon annanstans. Se till att inte en massa apps körs i bakgrunden. Jag gissar att de som testar plattan startar alla apps dom kan och sen känns plattan überseg när någon annan ska komma och testa. Min erfarenhet efter nästan en vecka är att Folion är riktigt snabb bara man inte har jättemånga apps i bakgrunden speciellt om man ska surfa och köra sidor med flash. Efter att jag lade på ADW.launcher (ja launcherpro går också bra) och xScope browser så är jag grymt nöjd. Bara vi får OpenGL 2 snart och fler apps/spel kompatibla med plattor så hoppar jag av glädje :)
     
  5. DSD

    DSD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

  6. DSD

    DSD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Är det någon som vet ifall Folion har gyro, jag testade raging thunder och de fungerade mycket dåligt...
     
  7. ma1999

    ma1999 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    [adQUOTE:DSD;330540]Det verkar som om två stora elektronikkedjor (PC World och Dixon) i England har stoppat försäljningen av Folio pga att för många har lämnat tillbaka den.

    Här finns lite mer info: http://android.modaco.com/content-page/322155/toshiba-folio-100-rooted-no-market-yet/page/80/[/QUOTE]

    Vad är igentligen problemet ?
    Visst, maskinen är inte perfekt, skärmen har dålig betraktningsvinkel, touchknapparna är svåra i mörker och känns "slöa" ibland.
    Men den funkar, standardapparna må vara tråkiga men det går att spela mp3, se video, läsa pdf, maila, surfa. Att sedan inte alla Androidappar funkar, flash är en vecka sen och toshiba market är ett skämt, är det en anledning till att alla skall "springa tillbaka" med maskinen.
    Antingen har jag köpt den enda hela maskinen eller så har folk hemskt orealistiska förväntningar.
    Hoppas Toshiba kommer med Open GL 2, uppdaterad froyo och/eller gingerbread, men tills dess gör maskinen sitt jobb.

    /Martin
     
  8. nauska

    nauska Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Om dom har marknadsfört den med de ord som du beskriver så förstår jag inte heller varför folk klagar... Om dom däremot har marknadsfört den som något bra... Ja, du förstår nog vad jag menar.
     
  9. ma1999

    ma1999 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    har gyro, ja, bra, nja. frågan är om spel måste anpassas till större skärmar ?
     
  10. ma1999

    ma1999 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tja, till Toshibas försvar har dom väl marknadsfört som musik och media maskin med surfmöjlighet. Är den så mycket sämre än ex. Galaxy Tab (har aldrig känt på nån sådan). Borde man lämna tillbaka den och spara till en Tab ?

    /Martin
     
  11. ma1999

    ma1999 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    För mycket tid över ;)
    Läst i forum om Viewsonic G och Archos 101. Känner igen mig... Trådar med "dont buy" och "this device sucks". Några "Get a Folio instead"...
    Får mig att tro att gräset inte är grönare och att Androidplattor helt enkelt är alltför tidigt ute, köp och räkna med barnsjukdommar.

    /Martin
     
  12. DSD

    DSD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Någon mer än mig som har problem med att Folion "fryser" någon sekund ganska ofta?
     
  13. veemaks

    veemaks Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fungerar Spotify fortfarande för dig? För mig funkade det första gången jag provade men nu blir jag bara nerkopplad i offlineläge när jag startar Spotify. Har installerat om ett antal gånger och testat olika wifi-routers men samma problem :cry:
     
  14. Greenfrog58

    Greenfrog58 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Verkar som Folio 100 är säljstoppad i England pga för mycket returer. Finns en hel del oklarheter med appar som inte funkar! och inte minst bristen av Flash
     
  15. DSD

    DSD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Jag stängde av Folion och startade den efter en timme och då var den mycket rappare och frysningarna var borta... Skall testa att låta den vara avstängd under natten.
     
  16. DSD

    DSD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Det finns i och för sig en beta version av Flash 10.1 till Folion som fungerar helt ok. Jag kan t.ex. titta på SvtPlay i 720p utan att det laggar. Använd den inbyggda webbläsaren eller xscope för att använda Flash. Opera stödjer inte Flash.
     
    Last edited: 14 nov 2010
  17. DSD

    DSD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Jag lyssnar på musik ifrån Spotify på min Folio nu när jag skriver detta inlägg.
    Om jag låter Spotify köra igenom en playlist så fungerar det bra, men när jag väljer enskilda låtar så tar det några sekunder extra för den att buffra innan den börjar att spela... Än så länge fungerar allt bra.
     
  18. veemaks

    veemaks Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick det att fungera nu igen... mysko. Har du widgeten för Spotify igång? Jag avinstallerade nämligen den och då funkade det.
     
  19. DSD

    DSD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Japp widgeten för Spotify är igång.
     
  20. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 756
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Säljstoppet i England kanske kan vara en bra förklaring till varför Toshiba dröjer så med att dela ut recensionsexemplar. De skall enligt uppgift ännu inte fått in några här i Sverige.

    Märkligt att Toshiba inte gått ut med ett pressmeddelande ännu. Återstår att se vad svenska butiker gör.