Toshiba FOLIO 100?

Diskussion i 'Toshiba' startad av kaal, 4 oktober 2010.

1. veemaks

veemaks Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja det var inte det som var felet för igår hann jag spela Spotify ett par minuter som test bara för att några minuter senare få samma problem igen så troligtvis är det ju någon annan app som drar igång och stör Spotify :(

2. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Hur har du det med ditt nätverk?
    Funderar om nätverket tappar anslutningen för någon sekund så kanske Spotify sätter sig offline-läge. Jag fick t.ex. sätta ner min router (D-Link DIR-655) att köra i 11G istället för 11N då min Folio tappade anslutningen hela tiden. Efter att jag ändrade till 11G så fungerar det fint. Det kan också ha att göra med att jag borde byta kanal för routern...

3. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

För info, om ni behöver komma i kontakt med Toshiba angående Folio 100 i Svergie så skall man vända sig till Sykes i Sverige på e-post: [email protected]

För att kunna få hjälp och support så behöver man ange sitt serienummer för Folion i mailet.
    Sedan är jag osäker på hur mycket det kan hjälpa till att svara på frågor då det verkar vara ett call center.

4. Thyg0d

Thyg0d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Såg på twitter (kommer inte ihåg vilken site det var) att nån stor elektronik kedja i UK slutade sälja Folio 100 p.g.a. att så många lämnade tillbaka dom så det verkar ju som om Toshiba fubar:d rätt rejält med den?

5. ma1999

ma1999 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Påminner mig om min första eeePC.
    Den med liten skärm och Pandalus? Linux.
    Folk utgick från att det var Windows på den och det ställde till det, att den sen var för svag för Windows gjorde det inte bättre...

Som det är nu funkar maskinen för oss som kan mecka med den, hoppas VERKLIGEN Toshiba fixar problemen snart,

/Martin

6. spiken

spiken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det stämmer. Dixon Group och PC World, ägarna till bland annat Elgiganten och Webhallen här i Sverige, har valt att stoppa försäljningen av plattan.

7. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

8. Thyg0d

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Just ja... Så var det dom hette ja.. tackar...
    Börjar bli senildement på gamla dar... :D

9. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Intressant artikel ifrån siten PC Advisor där man nämner PC World och Dixon samt att Toshiba är medveten om att många exemplar av Folion lämnats tillbaka, enligt artikeln så jobbar Toshiba på att lösa problemen...

Läs mer här: http://www.pcadvisor.co.uk/news/index.cfm?NewsID=3248770

10. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Jag har för mig att jag har läst någonstans att Folion skall ha en IR-sändare och tittar jag på enheten så ser jag ett ir öga mellan power och ljud-knappen. Är det någon som vet om det finns något program som man kan använda för att skicka IR koder till t.ex. TV för att använda den som en fjärrkontroll?

11. ma1999

ma1999 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mottagare tror jag, det skall finnas en fjärrkontroll så du kan ställa Folion vid TV och sitta i soffan och bläddra mellan filer och musik.

/Martin

12. ma1999

ma1999 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Maskinen har Open GL stödet i den maskinspecifika delen av operativet (det som är skrivet för plattformen i C). Däremot finns tydligen inte stödet för applikationer (som skrivs i Java).
    Hoppas detta är något de löser snabbt, troligtvis det som hindrar de flesta spelen att fungera/fungera bra.

/Martin

13. larlof

larlof Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testade något trevligt på Folion, laddade in Tom Clansy´s Hawx på den idag och det fungerade riktigt bra. Kollegorna undrade vad jag höll på med när jag sprang omkring med en svart platta i luften. Riktigt fängslande och lite imponerande hur den hanterade grafiken i fullskärm.

14. Thyg0d

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Ang. IR stöd så spelar det ingen roll längre. Fick precis reda på att Unified Remote kommer stödja IR via usb. :-D

15. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Det låter mycket intressant. Då är bara frågan om det finns någon ir-sändare (usb) med stöd för Android...

16. Mockarutan

Mockarutan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kom och tänka på en sak, om man kopplar plattan till TV:n, ansluter den till Wifi, installerar någon avancerad mediaspelare på plattan samt programmerar en remote app för att styra hela mediaprogramet med mobilen. Skulle man då inte kunna få liknande setup som Google TV som ska komma snart?

17. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Verkar som datorn som man kör Unified Remote på kommer att behöva ha en IR sändare och inte Android enheten. I och med att Folion har usb kontakter så trodde jag att det var där man skulle ansluta ir-sändaren. Men det är naturligtvis på servern (datorn) som ir-sändaren kopplas in.

http://www.usbuirt.com/

18. veemaks

veemaks Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu blir jag nästan lite generad så dålig felsökare jag är. Nätverket fungerade utmärkt dock så läggs en mapp upp som heter Spotify2 upp när man installerar Spotify och denna mapp raderas inte när man avinstallerar Spotify vilket gör att en massa skit ligger kvar om man installerar om. Raderade hela mappen och installerade Spotify igen. Voila, det funkar kanoners! Vilken platta... Me happy :)

19. Thyg0d

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Stämmer bra det... Kolla i Reconnn's tråd ang. Unified Remote så finns det lite mer info och mer kommer tydligen någorlunda snart..
    v2.0 släpps i december om allt går som planerat.. :D

20. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

När jag testade Quadrant på Folion så tyckte jag att den rapporterade lite konstigt.
    För att vara på den säkra sidan så mailade jag Aurora Softworks som ligger bakom Quadrant och fik följande svar på mina frågor om Quadrant är anpassat för OpenGL ES 2 och om den stödjer Tegra 250 då enbart en kärna dök upp i Quadrant.

"OpenGL ES 2 support has not been implemented in Quadrant yet. It should be available next year.

As for the number of cores, the number displayed by the application is retrieved from the OS and I have seen some devices reporting 2 cores. If your device only reports a single core, this could be an bug in the Android build on Folio or it could indicate that only a single core is available for applications, while the second one is used for the telephony/communication stack (this is how some phones, like Nokia N82, were designed in the past)."