Toshiba FOLIO 100?

Diskussion i 'Toshiba' startad av kaal, 4 okt 2010.

1. underbrallan

underbrallan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus
    Info:
    Ask and you will know!
    Nu har dom släppt v02. ...ska ladda in den nu!

Sent from my Folio 100 using Tapatalk

2. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Jag uppdaterade min Folio till v0.2 för en liten stund sedan.
    Än så länge tycker jag att den fungerar bra och det har hittils bara varit lite små saker som jag hittat. Men det löser sig säkert med en patch framöver.

En intressant detalj, jag fick svar ifrån Toshiba i Sverige angående en del frågor som jag ställt om Folion. Nedan är svar ifrån Toshiba:

Hej.
    Jag har fått detta svar från Toshiba Tyskland angående dina frågor:
    Flashplayer 10.1:
    "- most likely to be released during 2010."
    MultiTouch i webläsarna:
    "- Multitouch is not enabled in the browsers for unknown reasons. This is an unknown status
    which we are trying to find an answer for."
    Enheten fryser/startar om:
    "- Symptoms like that if happening with basic software only is reason for service. Please
    specify situations if possible"
    Spel som inte går att spela:
    "- No recommended games. However, some games rely on the tilt-sensor which is not oriented
    the same way as in a phone which makes sensor oriented games behave strange when used with
    sensor."
    MKV-stöd:
    "- Probably not. There will be updates to the general platform released but not necessarily
    supporting MKV-files."

Om man skall ta svaren på allvar så verkar de inte ha en aning om vad de håller på med...

3. veemaks

veemaks Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja om det där goddag yxskaft svaret verkligen är ett officiellt svar så känns det ju riktigt oproffesionellt. Känns som att någon officiell uppdatering är långt borta...

4. underbrallan

underbrallan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus
    Info:
    Ask and you will know!
    En ny version släppt.... 1.0b
    Blir att testa i morgon.

Sent from my Folio 100 using Tapatalk

5. kottfars

kottfars Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Köpte en Folio i torsdags men tyckte den var hämsk, fruktandsvärt dålig betraktningsvinkel, kunde inte väcka den ur sleep-läge, touchknapparna fungerade dåligt, speciellt "home" knappen som nästintill aldrig fungerade samt att den frös stup i kvarten och startade om sigsjälv.. NU har jag beställt en Archos 101 16gb som e påväg:)

6. Lobac

Lobac Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Skall även den döpas om till "update.zip"?

7. ma1999

ma1999 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Good luck, läste precis kundrecention på Dustin på denna.
    Lät som en Folio utan Dexters fix, dvs. vad du hade.
    Möjligt att Toshiba var för tidigt ute men de andra (relativt billiga) plattorna verkar inte mycket bättre...

8. kottfars

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Alldeles för tidiga, användarupplevelsen förstörs ju totalt av en mjukvara som inte fungerar och ska man behöva lägga in en ny Rom så tappar dom massor av kunder eftersom alla inte har kunskapen om hur man gör det. Ett företag som säljer en produkt som inte fungerar som den ska utan att man ska behöva göra egen mjukvaratill den gör ett dumt drag. Klart att alla produkter har "barnsjukdommar" men dom ska iaf fungera så mycket att dom går att använda vilket folion inte gjorde(var inte första folion jag testade heller).

Var det gäller många andra "billigare" plattor vet jag att dom inte alltid e bra då många e iPad kopior från kina och dom har ju en viss kvalite, en sämre sådan i flesta fall.

Vad det gäller recentionen på dustin angående Archos'en så var detta antagligen en enhet som inte var uppdaterad(så långt har inte toshiba gått än), och nu har dom även fått 2.2 froyo med flash support och tar bort många småfel samt ökar prestandan. Dom är inte något "billigt" märke som du pratar om utan har sedan länge funnits på marknaden för mediaspelare och tillverkat saker med bra kvalite.

men alla har vi olika smak och vill inte kritisera någon för att valt Folio utan bara skriva min uppfattning av den och kanske dela med mig av min uppfattning.

9. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Tegra 2 plattformen i Folion har väldigt stor potential, tyvärr så har Toshiba inte utnyttjat detta utan släppt den med en dåligt fungerande version av Android 2.2 där man inte ens har bemödat sig att lägga med riktiga drivrutiner för OpenGL ES 2.

Hårdvaran i Folion dvs. Tegra 2 plattformen är så pass bra att den kan faktiskt spela upp film i 1080p (H264) med 10 mbits bitrate utan minsta problem...

Men det är tack vare den rom som finns att få tag i via XDA Developers forum som Folion kommer till sin fulla rätt med bl.a. stöd för OpenGL ES 2.

10. kottfars

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Där är Folios styrka, dess hårdvarupotensial!(inte skärmen dock..) Insida som slår flera mini pc men som sagt drivrutinerna kunde ju gjorts till den.

11. Lobac

Lobac Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Helluu!
    På något jäkla vänster, så vägrar min Toshiba hitta sd-kortet, eller dylikt när jag ska fortsätta uppdateringarna på rooten.
    Någon som har ett förslag på hur jag ska gå vidare?

Förövrigt så fungerar den bättre nu än från början, trots att jag inte har kommit längre än till uppdatering FolioMod v0.1.

12. ma1999

ma1999 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

QUOTE=Lobac;352443]Helluu!
    På något jäkla vänster, så vägrar min Toshiba hitta sd-kortet, eller dylikt när jag ska fortsätta uppdateringarna på rooten.
    Någon som har ett förslag på hur jag ska gå vidare?

Förövrigt så fungerar den bättre nu än från början, trots att jag inte har kommit längre än till uppdatering FolioMod v0.1.[/QUOTE]

Hämta och uppdatera till 1.0b, löser problem med sdkort osv.

13. ma1999

ma1999 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

[enar QUOTE=kottfars;352235]Alldeles för tidiga, användarupplevelsen förstörs ju totalt av en mjukvara som inte fungerar och ska man behöva lägga in en ny Rom så tappar dom massor av kunder eftersom alla inte har kunskapen om hur man gör det. Ett företag som säljer en produkt som inte fungerar som den ska utan att man ska behöva göra egen mjukvaratill den gör ett dumt drag. Klart att alla produkter har "barnsjukdommar" men dom ska iaf fungera så mycket att dom går att använda vilket folion inte gjorde(var inte första folion jag testade heller).

Var det gäller många andra "billigare" plattor vet jag att dom inte alltid e bra då många e iPad kopior från kina och dom har ju en viss kvalite, en sämre sådan i flesta fall.

Vad det gäller recentionen på dustin angående Archos'en så var detta antagligen en enhet som inte var uppdaterad(så långt har inte toshiba gått än), och nu har dom även fått 2.2 froyo med flash support och tar bort många småfel samt ökar prestandan. Dom är inte något "billigt" märke som du pratar om utan har sedan länge funnits på marknaden för mediaspelare och tillverkat saker med bra kvalite.

men alla har vi olika smak och vill inte kritisera någon för att valt Folio utan bara skriva min uppfattning av den och kanske dela med mig av min uppfattning.[/QUOTE]

Menar inte att Archos skulle vara dåligt märke. relativt billiga är de som inte kostar som galaxy tab eller ipad. Men har nu läst recentioner om Folio, Viewsonic och Archos101 så jag börjar undra om Folion verkligen är så väldigt mycket sämre än alla andra eller om de flesta tillverkarna rusat ut produkterna utan koll. Har läst för många förhandsrecentioner där allt verkat så bra men när plattorna väl släppts så strular dom.
    Är det så att Dustin säljer Archosen med android 2.1 och buggig mjukvara är det sorgligt, speciellt om det redan finns officiella uppdateringar.
    Skulle vilja veta hur mycket bättre skärmen är på 101an, Folion funkar utmärkt med vit (ljus) bakgrund men med svart (mörk) är den riktigt dålig.

14. Lobac

Lobac Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hämta och uppdatera till 1.0b, löser problem med sdkort osv.[/QUOTE]

Problemet är ju att sd-kortet inte hittas i själva starten heller...
    Ngn idé på lösning?

15. jmk

jmk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vi fick ett par stycken på jobbet igår och jag blev förvånad över kvaliteten på främst skärmen men även mjukvaran. För fyratusen borde det vara en väl fungerande produkt.
    Jag har använt kinapads som funkat bättre än denna och de har i det närmaste ingen mjukvaruanpassning. Toshiba har haft nästan ett år på sig med att utveckla denna.

16. veemaks

veemaks Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som sagt, efter att jag sett skärmen på en iPad så lämnade jag igen min Folio hands down.

17. Lobac

Lobac Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Problem med root...

Kan ju fylla i lite info om vad jag får upp, så kanske det blir lättare att hjälpa:
    När jag är i system recovery får jag upp:

E:Can't mount DEFAULT_PATH
    Finding update package
    Opening update package
    E:Can't open /sdcard/update.zip
    (No such file or directory)
    Installation aborted.
    Formatting MISC:...

När jag sen väljer: apply sdcard:update.zip
    Så kommer samma meddelande upp.
    Någon som har ngn idé?

18. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Har du testat med ett annat SD-kort, det kan kanske vara så att kortet är skadat på något sätt.

19. Lobac

Lobac Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ja, det skumma är att jag har testat med tre olika SD-kort.

20. ma1999

ma1999 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har du provat att ta ut och sätta in kortet igen innan du väljer apply...

Jag har fått göra det för att uppdateringen skall köra.

/\/\artin