Total återstart av samsung 7510 tab?

Diskussion i 'Samsung' startad av Zacke69, 5 okt 2011.

1. Zacke69

Zacke69 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, jag köpte min Samsung galaxy tab (10.1) när jag var i USA. Vid första uppstarten fick jag hjärnsläpp och gjorde uppdateringen enligt Amerika/Nordamerika. När jag kom hem så hittar tab:en inte mitt trådlösa nätverk, efter lite felsökning så provar jag att ändra inställningen på min router från Europa till Amerika/nordamerika och då börjar taben funka. Jag skulle givetvis valt Europa vid första uppstart av tab!! Jag har prövat med fabriksåterställning, men det löser ej problemet, då den säger att den senaste uppdateringen redan är installerad. Är det någon som vet hur man gör för att få taben så som den var när jag packade upp den ur kartongen, så jag kan välja (rätt) Europa-uppdatering?

Tack på förhand

Björn

Last edited: 5 okt 2011
  2. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Du borde kunna hitta verktyg för att flasha europeiska varianten på samsungs hemsida. Annars kanske Odin kan vara rätt så verktyg. Har tyvärr ingen länk men testa söka efter Odin.

3. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Tycker det låter helskumt att inte wifi ska fungera. Måste vara något annat fel. tror mer på att det är din router som är skum.
    Min USA köpte platta har då alltid hittat wifi och anslutit båda då jag hade USA programvara och europeiska.

men vill du ha den stock så ladda ner rätt rom från http://www.samfirmware.com/ och flasha med programmet odin. Så kommer du få en EU rom och plattan är helt standard.

Rekommenderar nästan att du rootar och lägger in en costume rom istället som är snabbare.

4. Zacke69

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej och tack för era tips. Andreas, jag testade nyss att ändra om till Europa på min router och nu funkar det???? Tack!!! Jag är övertygad om att det är skit bakom spakarna då jag är högst okunnig när det gäller datorer, program och funktioner. Är det någon skillnad på min tab med america-uppdatering jämfört om jag valt Europa?
    Finns det någon guide för Odin, flasha, stock och roota som jag förstår och klarar av, eller ska jag bara ge F-N i att röra något nu? ;-)

Mvh

Björn

5. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Är du helt ny på Honeycomb och android så ta några dagar,veckor att köra in dig på hur plattan fungerar osv. Under tiden så kan du läsa på dessa sidor så blir det en enkel match när du bestämt dig för att prova en annan rom. Och är ingen problem med att återställa plattan till stock den dagen du skulle vilja det.

Kör med Task650 & phantoms "In Paris" rom.. Plattan blir riktigt snabb med denna rom och kernel.

Se min länkar i denna tråd.
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=753646 Roota och flasha GT 10.1

Last edited: 5 okt 2011
  6. Zacke69

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja jag är ny på detta, nu verkar ju plattan funka riktigt bra. Ska läsa på dina trådar och se om jag vågar, kul om man kan förbättra prestandan ju. Annars får jag betala för din expertis;-). Tack som fasen för dina tips!!

Mvh

Björn

7. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Det kan även vara bra att kolla vilken kanal som det trådlösa nätet är på. Har för mig att standardkanalerna skiljer sig mella USA och Europa. Om den är under 11 så ska det inte vara några problem dock.