Problem: Touchen lever sitt egna liv

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av Hojte, 11 nov 2014.

  1. Hojte

    Hojte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Hej

    På min flickväns z3 compact har touchen börjat fucka ur lite då och då, någon gång per dag

    Det den gör är att scrolla i menyer själv eller skriver meddelanden själv, vad kan ha hänt? Det började för två veckor sen
     
  2. fruktsallad

    fruktsallad Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    94
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Min Z3C har gjort likadant några gånger. Var så första dan jag fick den, i kanske 20 min. Sen har det i princip varit bra i en månad men den fick ett nytt ryck förra veckan. Inget hjälpte, provade omstarter, avstängning, sätta av och på handskläge och d2tw, torka av skärmen etc. Nada. Satt i ungefär lika länge och har inte haft det sen dess.

    På min är det små tryck och swipes i horisontell ledd mitt i skärmen. Prova att slå på grafiskt lösenord så ser du hur den rör sig. Finns också en touch-testare som heter typ yet another multi-touch tester som du kan dra hem och se om den lämnar spår på den. Hann inte göra det själv förrän det var slut. Prova också att spela in det hela genom att hålla in strömknappen en stund och sen välja spela in. Det missade jag själv att göra.
     
  3. Pixel67

    Pixel67 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    225
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Touchen på min flickväns Z3 Compact har också börjat få ett eget liv. Det är typ en viss del av skärmen som inte går att trycka på. Gjorde en screen recording för att visa hur det ser ut:

    Liknande problem som ni har?

    Edit: det är alltså jag som drar fingret, men den registrerat inte touchen på ett visst ställe på skärmen.
     
  4. Tally

    Tally Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem, ett par gånger om dagen flippar touchen ur och när jag försöker trycka på ett ställa på skärmen registreras tryck på flera andra ställen istället. Märks tydligt när jag försöker skriva på tangentbordet, trycker på en tangent men flera andra olika tecken skrivs istället.
    Detta pågår i typ 10s, sen fungerar den som vanligt igen.

    Skitirriterande är det iaf! Någon som känner till en fix?
     
  5. Dizzy89

    Dizzy89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det är ju klart fel på era telefoner..? :s gå o lämna in dem istället för att sitta här o diskutera som om det hjälper..
    Har man testat omstart, ominstallation och den fortf inte funkar, så är den sönder. lämna in o få en ny. that simple..
     
  6. Tally

    Tally Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ooo tusen tack för ditt konstruktiva svar, ditt bidrag har verkligen hjälpt oss i vår diskussion.
    Har du inget vettigt att bidra med kan du låta bli. DET är that simple...
     
    fruktsallad gillar detta.
  7. Boegas

    Boegas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Pixel 5
    Hade ett liknade problem med min z1c och jag tror att det uppstod när jag anslöt magnetkabeln åt fel håll. den fungerade perfekt innan. Fick en ny telefon på garanti.