Problem: Touchscreen har slutat fungera, knappar fungerar fortfarande

Diskussion i 'Sony' startad av holmen, 28 apr 2016.

  1. holmen

    holmen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Igår slutade plattans touchscreen att fungera och jag har startat om min SGP611 ett dussintal gånger. Startat felsäkert läge. "Reparerat plattan" med Sony bridge for Mac utan någon skillnad. Plattan startar upp och volymknapparna fungerar felfritt samt skärmen flyter på utan lagg eller andra synliga fel. Men inga tryck på skärmen registreras.

    1. På andra android enheter ska det gå att komma in till Factory reset genom att hålla inne volym upp och startknappen (eller motsvarande knapptryckning) men det verkar inte fungera på denna platta. Går det att göra factory reset utan PC Companion eller Sony bridge?

    2. Vad mer kan jag testa för att felsöka/fixa plattan?
     
  2. holmen

    holmen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har testat med att koppla in en mus nu och ladda hem ett Multitouch test och verkligen inget registreras i appen när jag trycker på skärmen...men plattan i övrigt fungerar som den ska.
     
  3. Marris

    Marris Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Mitt svar är lite lowtech men min skärm började leva sitt eget liv när jag köpte ett nytt plånboksfodral. Jag hade känslan redan från början att den verkade lite trång. Telefonen blev jättevarm ibland och touchtangenterna bara la av. Jag bytte till ett gammal gummifodral och nu inga problem. Jag gissar att fodralet "tryckte" redan på skärmen någon annanstans så därför fungerade inte den knappen jag ville trycka på. Hoppas det här kan hjälpa andra med liknande problem. Jag har Samsung Galaxy S4, fortfarande. :-)