Problem: Touchskärm med inbyggd Android 8.1 strular

Diskussion i 'Mediaenheter & TV-apparater' startad av Attila, 15 jan 2022.

  1. Attila

    Attila Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2022
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    (jag är android nybörjare)

    Köpte precis en Iiyama 22" touchskärm med inbyggd Android 8.1 (Oreo / Go version??) för ett projekt.
    Det var strul från början, det började med att jag kunde inte ladda ner app fr Google Play för den kände inte igen min enhet, men kunde inte lägga till heller ett Google konto för det alternativet fanns inte. Versionen saknar Google Play app överhuvudtaget, och det går inte att uppdatera heller, hittar aldrig ngn server när jag försöker (Wifin funkar).

    Sen laddade jag ner en trdje parts apk, från en ganska tillförlitlig tillverkare, och jag började få igån projektet, men sen
    efter varje uppstart, när Launchern har laddats in vill den gå vidare till en konstig fransk sida, men det går inte och det kommer upp ett error meddelande.

    Det går inte göra en factory reset någonstans, dock var ett menypunk liknande fabriksåterställning, den körde jag, men problemet med att den vill gå vidare och ladda in en okänd hemsida kvarstår, nu med en annan fransk adress.
    Misstänkte att apk-n jag installerade infekterade datorn?? Men som sagt problemet kvarstår efter återställning.

    NU vill den dessutom oavsett vad man gör med datorn surfa till denna okända adress var 4:e minut ca: 111.jpg

    Jag är ganska grön med Android, så finns det möjlighet att se vilka processer är igång vid uppstarten? Försöker förstå varför omdirigeringen sker till en konstig hemsida. Hur stänger man av dem? Annat som kan förklara detta mystiska fenomen?

    Jag är i färd med att returnera produkten, men osäker om det är just denna skärm som har problem eller generellt mjukvaran som strular?

    Bortsett från det, någon annan som känner till touchskärmar runt 18-22" med inbyggd android för upp till 7-10K kr?

    Tacksam för synpunkter!
     
    Last edited: 16 jan 2022