Tråd för synpunkter på X10

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av tkarki, 31 mars 2010.

1. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Är det någon som vet om man kan få street view att funka på den? Det står att programmet finns bland de installerade; men jag har ingen aning om hur man använder det.

2. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Någon som vet varför inte dialern söker på namn när man slår nummer?.

3. Hampan

Hampan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Absolut! I maps, tryck på menyknappen och sök på en adress.
    När nålen landar, tryck på namnet ex. "Långgatan 18" , välj streetview.

4. Hampan

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

För att smart dial inte är inbyggt i diallern.
    Jag kör en alternativ dialler från Market som heter SmartPad, den gör just detta.

5. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Måste väl gå att fixa, är väl SW?

Det saknar jag just nu och kopplingen till FB i kontakterna så man får över bilderna. Detta kommer nog fixas känns det som :)

6. TLink

TLink Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag va igår på Elgiganten och pillade lite på en X10. Detta va då första gången jag klickade runt på en som va aktiv. Jag har hela tiden varit nyfiken på att köp av antingen Vivaz, X10 eller Desire. För ettt tag sen så pillade jag på en vivaz och tyckte den flöt på bra, bra respons (enligt mig) men efter att ha tryckt på X10an och efter det igen tryckte på Vivaz så kändes den helt plötsligt seg. Nu kan det ju vara så att det va skillnad på den Vivaz hos Elgiganten och den jag tidigare provade på ThePhoneHouse.

Vissa tycker att X10an känns plastig och tråkig men där kan jag inte hålla med. Den kändes riktigt bra och även oväntat lätt och liten i handen. Det kändes faktiskt som en riktig kvalitetsprodukt. Man får ju sen även räkna med att en produkt i just plast inte ska kännas annat än lite plast :)

Jag prövade även att skriva sms (dock inte att skicka då det inte går såklart) just pga snacket med att skärmen ska ha dålig uppdatering men för mig så kändes det bra. Nu ser jag mig inte som en person som kommer stressa iväg sms eller försöka vinna nån tävling i vem som skriver ett sms snabbast på en smartphone så jag tror att en X10 även i det här sammanhanget passar mig utmärkt. Nu har jag inte provat att skriva på en touch som det ska vara bättre att skriva på, som t.ex Desire.

Bara så här initiellt efter att ha kollat på lite telefoner, läst en del recensioner och lyssnat på en del snack så måste jag säga att X10 och SE öht får en hel del skit helt i onödan. Jag hoppas verkligen att SE lyckas med sina nya telefoner. Jag personligen tycker att de är värda det. Nu ska jag fundera lite mer bara sen får jag se om valet faller på en just X10, som jag har precis som många andra faktiskt väntat på ett tag nu och den är ju trots allt här :)

7. Hampan

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Javisst är detta mjukvarurelaterat, menade bara att smart dial inte är en standardfunktion i android, har det ej heller på min N1.

Det är helt och hållet upp till SE om de vill lägga in denna funktionalitet, och annat kan vi väl inte hoppas, använder uteslutande smartidal själv.

Att fb-kontakternas bilder inte följer med in i telefonboken är också ett val som är gjort någonstans, men som SE själva uttryckt i sin blogg vill de fortsätta uppdatera både sitt UX och Android till nya förbättrade versioner över tid. I väntan på detta kan man ju fixa och dona med den stora app-katalogen på Market :) Finns lösningar för det mesta.

8. jaja

jaja Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag förstår inte faktiskt inte heller varför den fått så mycket skit för att den ska se billig och plastig ut. Baksidan är i något form av mjuk gummiliknande plast som ger snarare intryck av kvallite skulle jag säga.

Själva lösningen på hur baksidan sitter fast kanske man skulle kunna klaga på, det kan jag förstå men en sån liten grej har ju inte så stor betydelse. Finns alltid nån liten grej som inte är perfekt på alla telefoner.

9. coopdeo

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Nu har M3 fortsatt sin smutskastning mot mobilen: http://m3.idg.se/2.1022/1.307318/sa-har-seg-ar-sony-ericssons-x10

Är det någon som känner igen sig i videon? Är recensentens mobil, kör han (jätte)gammal firmware eller har han lyckats sega ner den medvetet? Eller är det bara jag som fått ett superexemplar som fungerar perfekt?

10. Groppe

Groppe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    203
    Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
    Telefon 2:
    Galaxy S4; Galaxy Nexus; Xperia X10
    Telefon 3:
    Ericsson P990; Nokia 6820
    Info:
    Ericcson R380
    Ericcson GA628
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Platta 2:
    Sony Tablet Z3 Compact
    Den stora skärmen får X10 att se större ut tror jag. Träffade en komopos med iphone idag, det första han sa "vad stor den är" men när vi hade mobilerna sida vid sida skiljer det bara några millimeter. Som man även kan se på Swedroids jämförelsebild dom postade i bloggen.

Kvalitetskänslan tycker även jag är väldigt bra.

Men ska jag klaga på nåt så är det batteritiden. Nu hade jag en P990 tidigare och användningen skiljer sig otroligt mycket så det kanske bara är jag som får vänja mig vid att ladda en till två gånger dagligen. Hade den på laddning inatt. Testar ett Lite Settings Profile för att stänga av ljudet när jag är i närheten av ett visst trådlöst nätverk så hade wifi påslaget (använde mobilen nästan inte alls i övrigt) och halva batteriet gick på halva dagen.

Last edited: 3 april 2010
  11. TLink

TLink Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Till att börja med så inger ju inte han mycket förtroende som recensent. Jag menar, man sätter inte en två meter lång, 3 meter bred steroidmissbrukare fullt med bodymods som barnvakt och då bör man inte heller sätta honom att recensera en mobil :P

Nej då, skämt åsido. Jag förstår inte alls det han säger och har inte märkt ens i närheten av det han visar. Skit bakom spakarna? Visst, att timescape kan och kommer för många bli lite segt krävs väl inget geni för att komma fram till och det kommer man aldrig komma ifrån och sen att han drar upp gamla grejor som skulle få hans recension av telefon att verka ny och som på så sätt ge svar på tal skapar ett ännu mindre förtroende. Att uppdatering är långsam är ingen nyhet.

Han måste fått ett måndagsexemplar tyvärr. Det som är mest intressant är ju ändå att många av de som nu köpt en X10 är nöjda och tycker den är snabb, konstigt? Vem ljuger? M3 som fö vad jag har förstått har ett dåligt rykte eller de som har köpt den och kanske försöker försvara ett ev dåligt köp?

Det verkar ju dessutom som att han har ett exemplar man redan har pillat på en del, kanske har de pillat för mycket? :)

12. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Kul att idioten sitter och försöker demonstrera timescape när den tankar ner data, tillochmed 2 pilar ner vissa stunder....Det går inte ta M3 på allvar längre...

13. coopdeo

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Kolla över vänstra hörnet - killen har tydligen satt på två nerladdningar för att sega ner mobilen inför timescapetestet. (En av nerladdningarna kan dock vara Timescape - men den andra är där för att sega ner mobilen).

14. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Exakt, och då undrar han varför den inte reagerar snapp snapp...smart herre det där! M3 har länge varit och kommer förmodligen fortsätta att vara opålitliga och köpta, av vilket/vilka företag ska jag låta vara osagt, för det märks.