Jaha, då har den äntligen dykt upp. Beställde en Amazing silver ganska omgående när den dök upp på Netonnets hemsida. Valde att byta till ett
Tele2-abb när jag ändå höll på. Var ju helt inställd på att jag skulle få vänta ett tag innan den skulle komma. Väntade till dagen då hemsidan påstod att den skulle finnas i lager, det dröjde någon dag längre och fick även ett mail som beklagade förseningen. Den kom ändå ganska snabbt i lager, men inte ett ljud i från Netonnet. Det gick en vecka, sedan kom avtalet som skulle skrivas under samt beskrev att avtalet gällde telefon och abonnemang tillsammans. Men så idag kunde jag hämta ut paketet på närmaste utlämningsställe. Då har dom haft telefonen i lager i två veckor (imorgon), vet inte om jag tycker att Netonnet har skött det här helt snyggt. Visst, det ska ju bytas operatör och så får man ju inte underskatta vad en midsommar stökar till det för verksamheter runt om i landet.
Men nog om det, har ägnat någon timme här med att hämta uppdatering, ordna med konton och inställningar samt installationer av appar och bank-id. Men det jag kan uttala mig om direkt är ju byggkvaliteten, känslan i handen, är ju i vanlig HTC-anda helt ypperlig. HTC sätter ihop grejerna på ett fantastiskt sätt och har så gjort sedan många år tillbaka.
Skärmen är större än vad jag är van vid, men ser väldigt bra ut. Nej, inte lika fantastisk som en S8+, men en otrolig uppgradering från min M9. En sak jag la märke till direkt, som jag inte upplevt tidigare är den haptiska feedbacken och hur jag uppskattar vibrationsmotorn som följsam och inte ett irritationsmoment så som jag upplevt det tidigare. Som stängts av väldigt omgående tidigare, men får nog vara på ett tag nu.
Avslutningsvis så har jag småtestat hörlurarna som följer med och är faktiskt rejält imponerad. Får jämföra lite mot mina Philips Fidelio S2 som jag använt de senaste åren för att se hur jag upplever dom över tid.
Finns ju massor av mer saker att testa, alla använder vi telefonerna på olika sätt och uppskattar vad som är viktigt och så. Även om det är på tok för tidigt att säga, så vet jag inte om jag kommer bli lika nöjd med den som jag var med HD2 en gång i tiden.
Click to expand...