Tråden för Google TV

Diskussion i 'TV' startad av bernard, 1 nov 2011.

  1. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 754
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  2. JeppeJ

    JeppeJ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Engadget har skrivit ganska utförligt om den kommande uppdateringen:
    Google TV, take two, arrives next week with Honeycomb, Android Market -- Engadget

    Som det även skrivs om på den officiella Google TV bloggen::
    The Official Google TV Blog: An Update on Google TV

    Sony-apparaterna verkar vara först ut och har tydligen redan börjat få sina uppdateringar:
    http://androidandme.com/2011/10/new...g-out-to-sony-tvs-logitech-revue-coming-soon/
    Någon som har en Sony GTV och fått uppdateringen?
     
    Last edited: 1 nov 2011
  3. JeppeJ

    JeppeJ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Följande e-mail gick ut från Google till alla GoogleTV-ägare för någon dag sedan (har inte med bilderna från mailet):
    -----------

    Hello,

    Thank you for having purchased a Google TV product with the initial version of our software.

    We’re excited to send you this advance notice about a number of software improvements that will soon be coming to your device through an automatic update. The update is rolling out over the next few weeks.

    When you see a dialogue box on your TV saying “update available,” feel free to click “update now,” otherwise you can postpone the update by a few hours by clicking “not now” (handy if you’re in the middle of watching a movie). Once the update has downloaded, just follow the on-screen instructions.

    The on-screen instructions include a quick guide to what’s new, but here’s an overview of the exciting new features we’re bringing you:

    Keep it simple
    The interface is now much simpler. The new customizable home screen gets you to your favorite content quickly. And within “all apps” you can see all of your shortcuts, similar to your Android phone or tablet.

    Make it easy to find something worth watching
    We’ve improved search across the board for content from live TV, Netflix, YouTube, HBO GO, and more. But what if you don’t know what to search for? There’s now an app called “TV & Movies” that let’s you easily browse through 80,000 movies and TV episodes across cable or satellite, Netflix, Amazon, YouTube, and many other sites. If you’ve opted in to recommendations, we can better predict what you want to watch next.

    Make YouTube better on TV
    We’re launching a new YouTube experience specifically built for Google TV. It is now fast and easy to get to your favorite HD-quality YouTube entertainment. And we’ve integrated YouTube more closely with Google TV search, so that you can turn virtually any topic – mountain biking, cooking, etc. – into a channel.

    Bring more apps to TV
    We are opening up the TV to the creativity of content creators large and small through Android Market. Android developers can now bring existing mobile apps or entirely new ones to TV. Initially, the number of apps won’t be large – for example, apps requiring a touch screen, GPS, or telephony won’t show up – but 50 developers have seeded the Market with some cool and useful apps for the TV. We’re excited to see the number of apps grow.

    For even more information on these changes, check out these links:
    1.Help Center
    2.Website

    You can also see our revised Additional Terms of Service and Privacy Note that apply to our updated software here

    Happy TV watching!

    The Google TV Team

    --------------------------------------------------------------------------------

    © 2011 Google Inc. 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043
    You have received this mandatory email service announcement to update you about important changes to your Google TV product or account.
     
    bernard gillar detta.
  4. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Se där, ett eget forum till Google TV!
    Funderar starkt på att skaffa en, nu när honeycomb kommer och man kan börja ladda ner appar typ som Voddler och dylikt. :)
     
  5. Das Erdbeerkuchen

    Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    462

    MINA ENHETER

    En dealbreaker för mig är uppspelning av .mkv i 720p. Är det någon som vet om dels mjukvaran stödjer det och del om (nuvarande) hårdvara klarar av det?
     
  6. JeppeJ

    JeppeJ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Saxat från Logitechs hemsida:
    ---

    What media formats are supported on Logitech Media Player?

    The Logitech Media Player supports many different file types, including:

    Audio

    MP3 - MPEG-1 Layer 3
    MP4 - AAC
    M4A - AAC
    OGG - Vorbis (Only when a USB device is connected to Revue)
    WMA


    Video (Currently in Beta)

    MKV - H.264/AVC
    FLV - H.264/AVC, H.263
    MTS/MT2S/TS - H.264/AVC
    AVI - H.264/AVC, DivX MPEG4, XVid MPEG4
    MOV - H.264/AVC
    MP42


    Images

    JPG
    PNG
    GIF
    BMP

    Revue Customer Care-Answers

    Edit: Hittade det här som bör gälla generellt för Google TV:
    http://code.google.com/intl/sv-SE/tv/android/docs/gtv_media_formats.html
     
    Last edited: 6 nov 2011
  7. JeppeJ

    JeppeJ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

  8. gunnar-medial

    gunnar-medial Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Både Sony och Logitech åkte på motgångar med sina GoogleTV-produkter även om det var mkt modiga lanseringar. Man var för tidigt ute mot konsument utan att ha säkerställt att användarupplevelsen skulle bli en succé. Saknades avtal med diverse underhållsleverantörer och installflödet var inte helgjutet. Plattformen var inte riktigt solid i början. Först med 3.1 så började de bli som de borde varit, med Market och utvecklarstöd men då hade de befintliga produkterna redan hunnit gå med för mkt förlust. I dagsläget har Sony inte längre någon Android-TV i sortimentet och det säger en del om vad som utspelat sig. De kör i första läget nu ut en ny BluRay-spelare med Google TV. Men de kommer nog igen med TV om det ljusnar. Logitech gav upp GoogleTV helt efter sin 30 miljoner-dollar-förlust på Revue. Men det kommer en ny våg med nya aktörer och då kommer tillverkarna, klokare av pionjärernas öden, troligast att ha finslipat för en annan användarupplevelse. En 'ironisk?' situation är att nu när det går köra 3.2 på Sony-TV:n NSX-xxGT1 (kommer även till Revue), så är dessa produkter bättre än någonsin, när de redan lagts ner. De fungerar bl a utmärkt som utvecklings-testverktyg och för demo.
     
    Last edited: 27 feb 2012
  9. JeppeJ

    JeppeJ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Last edited: 26 jun 2012
  10. mikma

    mikma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    729
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony XZ2 Compact
  11. tidsoptimist

    tidsoptimist Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 12 Pro MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 12 Pro MAX
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    Pixel 3a XL
    Övrigt:
    Samsung Gear S3 Frontier, Chromecast, Nvidia Shield mflr..
    Gillade logitech revue och nu vizio, lite lagom i min prisklass. Kanske dags att få tummen ur och beställa en när vizio släpps..