Tråden för Xperia Go

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Isengard, 9 jul 2012.

  1. kgb_swe

    kgb_swe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2009
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Samma problem med Wifi här. Funkar inte överhuvudtaget. Funkade felfritt innan uppgraderingen till ICS. Ofattbart att de inte testat detta innan de släpper det.

    Någon som lyckats få wifi att fungera efter ics uppgraderingen (utan att återställa?).
    Sjukt jobbigt att återställa och installera om allt och samtidigt tappa alla sparade data.
     
  2. Davos

    Davos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    445
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag kan då använda wifi :)
    den är lite långsammare på att koppla upp sig på nätet än innan dock..
     
  3. Davos

    Davos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    445
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Men det handlar ju om sekunder långsammare alltså
     
  4. AndroidSpica

    AndroidSpica Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad ser ni för plus minus med uppdateringen?
    För jag är sjukt nöjd med min go o vill inte att den ska börja bråka med mig :-)

    Skickat från min ST27i via Tapatalk 2
     
  5. Isengard

    Isengard Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    138

    MINA ENHETER

    Ja var snälla och skriv ner alla fördelar och Nackdelar åt oss som inte har uppdaterat än
     
  6. affeee

    affeee Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hmm... Tycker telefonen blev lite segare efter uppdateringen.
     
  7. Davos

    Davos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    445
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag upplever inte att den är segare, Men den har nån konstig scroll som gör att den känns segare än den är. Har bytt till nova launcher så gick det att byta scrollsätt så kändes den inte slö längre. Deras scroll är ju så att den accelererar efter lite scroll vilket som känns som lagg.
    Men tycker den öppnar program och liknande lika fort som förr.
    Så det är egentligen bara deras scroll jag tycker är minus annars är det ju bara bra tycker jag. Alla appar och inställningar är ju kvar sen tidigare så det var ju en enkel uppdatering :D
     
    vitxperiago gillar detta.
  8. lillefar

    lillefar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2012
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Inte det det minsta segare, men å andra sidan har jag ju gjort en total återställning.

    Tyvärr hjälpte det inte utan jag är fortfarande utan nätuppkoppling via WIFI.

    På sonys support kände de inte till att detta skulle vara ett vanligt fel, men de sa de å andra sidan om alla som inte fick kontakt med GSM nätet också.

    Kan man på nått vis gå tillbaka till det gamla androidssystemet, för så här kan man ju inte ha det.
     
  9. affeee

    affeee Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Håller också på med en total återställning då jag tycker telefonen laggar lite för mycket. Om det inte blir bättre så undrar jag också om man kan backa till föregående version (Gingerbread 2.3.7 om jag inte missminner mig).
     
  10. joppaN

    joppaN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2011
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag har inga som helst problem med ics allting flytter på perfekt. Men då har jag jag inte uppdaterat via pc companion utan flashat in ics med hjälp av flashtool med metoden jag länka tidigare i tråden + att jag har rootat min lur å trixat lite med clockfrekvenser. Sen måste jag fråga ni som kör ice hur upplever ni album appen? Dåligt upplöst text?
     
  11. mallesoft

    mallesoft Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan bekräfta att min blev segare med :mad: hur går man tillbaka till föregående ver? Allt jag gör nu är lagg på Grrrr, menyer, bläddra i foton osv :( kasst gjort sony

    tom, spelen laggar, Bad piggies och Angry birds :(
     
    Last edited: 23 okt 2012
  12. joppaN

    joppaN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2011
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Om jag inte minns fel så såg jag nog en ftf fil av gingerbread på xda bara att flasha in den ;)
     
    mallesoft gillar detta.
  13. AndroidSpica

    AndroidSpica Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så ni rekommenderar att stanna kvar med GB i min go? Försvann sms o bilder efter uppdatering?

    Skickat från min ST27i via Tapatalk 2
     
  14. Davos

    Davos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    445
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag skulle rekommendera att uppdatera men jag verkar nästan vara ensam. Men som jag skrev tidigare så är alla appar och inställningar och allt annat kvar precis som innan

    /David
     
  15. affeee

    affeee Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Samma här, galet dålig upplösning/rendering av texten.

    Har nu gjort en total återställning av ICS, och telefonen blev betydligt piggare. Upplever nu att den flyter på som tidigare.
     
  16. vitxperiago

    vitxperiago Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Å, samma här. Dålig text. "Total återställning". Är det fabriksåterställning med uppdatering av ICS? Laddade telefonen fullt och den blev seg ett tag efter det, men den har piggnat till igen.

    Vet inte riktigt vad jag tycker än. Men
    så här långt ångrar jag inte uppdateringen. Funktionerna är bättre. När den är pigg flyter den på fint. Blir den seg fler ggr kommer jag fabriksåterställa och försöka med Ics igen.
    Installerade Chrome och blev besviken på att det inte fanns några adds on. Mycket lättare att surfa nu. Även med andra webläsare jag använder. Har inte hunnit med att testa Walkman än.
    Hm, just det. Den fungerar att ringa med.
    Skickat från min ST27i via Tapatalk 2
     
  17. Direktörn

    Direktörn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Uppdaterade precis min och det verkar fungera bra. Att scrolla i telefonboken är "rappare" nu än tidigare. Blev lite förvånad över att det "bara" finns fem st home screens. När jag uppdaterade min SGS2 till ICS för en evighet sedan så fick jag ca åtta st home screens. Antar att det kanske är en inställning.
     
  18. Isengard

    Isengard Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    138

    MINA ENHETER

    jag skulle bara flytta över lite filer från mobilen till datorn och då fick jag en trevlig överasskning :D uppdaterar just nu
     
  19. joppaN

    joppaN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2011
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    affeee gillar detta.
  20. vitxperiago

    vitxperiago Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Innan jag fick simkortet från tele2 kunde man använda google-sökappen för att söka på telefonen. Med simkortet i försvann det. Det är tillbaka med uppdateringen. Gillas.
    Tycker ljudet på walkmannen är bra. Jämför med winamp som jag också har installerat är det en märkbar skillnad.
    Finns en app som heter smartconnect. I den kan man tala om vad man vill när man laddar den ,trycker in hörlurarna mm. Fanns en liknande funktion tidigare men det här är med mer inställningar.


    Skickat från min ST27i via Tapatalk 2