Tråden för Xperia Go

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Isengard, 9 jul 2012.

1. ptrw

ptrw Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick min Xperia Go igår, bra första intryck!

En fråga bara, är jag dum eller hur ändrar man storlek på widgetar?

Sen vore det trevligt om några ville dela med sig av bilder på sina home screens

2. Isengard

Isengard Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

man kan inte ändra storlek på widgetar i Sonys custom launcher.. men några kommer i olika storlekar

ptrw gillar detta.
  3. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Xperia P fick den funktionen iom. ICS uppdateringen nyligen. Blir säkert samma sak när Go blir uppdaterad.

ptrw gillar detta.
  4. esseven

esseven Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du menar Om Go blir uppdaterad?

5. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Nej han menar när. Källa: sonys blogg

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2

6. Isengard

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

nope det är NÄR den blir uppdaterad. för det är sagt att den ska bli det

7. holst75

holst75 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Går det att fixa en prerooted rom till xperia go????
    Vill inte låsa upp BL

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

8. Direktörn

Direktörn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det meningen att det inte skall fungera med ett par vanliga hörlurar med inbyggd microfon ihop med Sony Go? Jag har testat flera olika (Koss, Audio Technica mfl) men telefonen beter sig likadant oavsett. Den fungerar precis som om jag inte kopplat i något öht.

Är min GO trasig eller är det tänkt att det skall vara så kass?

Mvh

9. Isengard

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

säger den att tillbehöret inte stöds?

10. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Observera att inlägget nedan endast gäller hörlurar med MIC. De utan MIC ser likadana ut oavsett tillverkare.

Beror på vilken standard kontakten på lurarna följer. Är de gjorda i enlighet med CTIA standarden så bör de fungera. Är de gjorda enligt OMTP, så kan du få problem typ det du beskriver. Tror denna info oftast saknas, men står det att de är IPhone kompatibla, så borde de fungera (dock inte alltid). Ibland kan man behöva hålla någon av knapparna på hörlurarna intryckt medan man kopplar in hörlurarna i telefonen.

SE (Sony) gick över till CTIA standarden 2012. Innan dess följde de OMPT standarden istället. Skillnaden mellan dessa finns kort beskrivet i länken nedan.

http://talk.sonymobile.com/thread/31455

Marigt det här med hörlurar som har mic.

Last edited: 21 aug 2012
    Direktörn gillar detta.
  11. Isengard

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

som TWINTWIN säger så är det en ny hörlurstandard på hörlurarna och det är nu såkallade "Iphonehörlurar" som funkar som använder den nya standarden! detta är nytt på Sonys nyaste mobiler

12. vincentvega

vincentvega Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Upplever samma sak. Körde uppdateringen för nån vecka sedan och den har INTE tappat täckningen en enda gång sedan dess. Innan var det ett par gånger i veckan iaf och ett tips att slå av och på flightmode hjälpte inte heller. Uppenbarligen fick de ordning på det med uppdateringen.

13. esseven

esseven Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Helt plötsligt försvann 50% av alla ikoner på skrivbordet..helt utan förvarning. skumt.. nån mer som råkat ut för det? Provade omstart, men dom är borta fortf..

14. Isengard

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

hade vart skoj att se andras bakgrunder och screenshots på telefonen! Jag bifogar min så fort jag vet hur man lägger upp dem på forumet!. någon annan kan ju börja sålänge!

Last edited: 24 aug 2012
  15. holst75

holst75 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Om du håller in power knappen så finner du skärm dump i samma meny som du stänger av telefon

Skickat från min ST27i via Tapatalk 2

16. Isengard

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

jag var lite otydlig! jag menar att jag postar en screenshot när jag vet hur man lägger upp dem här på forumet! hur man tar en vet jag, men tack ändå :D jag ska redigera inlägget så att det syns tydligare vad jag menar

17. gaffaman

gaffaman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Upplever problem med mottagning, vilket knäcker batteritiden.
    Man bygger om kåken där jag bor, och har ställt byggställning utanför.
    Den verkar funka som en faradey-bur.
    Mottagningen var kass innan, men nu är det ett skämt.
    Jag kan fysiskt se batteriet tömmas om jag kör utan strömspararen.
    Har Telia, sambon har tre på sin IPhone, hon har ännu sämre mottagning.
    Jag kan åtminstone surfa, hon kan knappt ringa.

Skickat från min ST27i via Tapatalk 2

18. paraflaxtapet

paraflaxtapet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nja, jag vet inte...

Min första "riktiga" smartphone blev en Xperia Go.
    Jag har inte haft någon förut, men min sambo har haft en Galaxy Mini.

Jag tycker Xperia Gos kamera är oskarp, mörk och ganska kass, hur jag än fixar med inställningar.

den medföljande musikspelaren kan inte läsa "diverse" mappar med blandad musik, men det är ju tydligen vanligt för Androidmobiler? Lustigt att de inte fixar det som standard?

SMS funktionen är svart/grå och trist och det finns inga inbyggda teman att välja mellan. Dåligt. T.o.m min sambos Galaxy Mini har det, så man inte behöver ladda ner någon tredjeparts sms tjänst för att piffa upp layouten. Men jag måste det. Jag vet att android mobiler är till för att skräddarsys, men nog skulle jag önska att de inbyggda funktionerna var bättre.

Jag kan inte ändra alarmsignalen på den medföljande alarmfunktionen? Funktionen "alarmljud" under inställningar där är "död", ej klickbar. Hjälp någon?

För övrigt tycker jag det är märkligt att klocka och alarm är två olika funktioner/widgetar och inte integrerade (som i min sambos galaxy mini, yada yada)

I adress boken kan man inte välja om man vill visa SIM-kontakter eller de på telefonen, eller om man vill visa vissa kontakter eller inte, utan man måste visa alla. Men det kanske också är standard för Androider? jag skulle vilja radera gamla kontakter på simkortet men hittar ingen funktion för det?

Nu har jag klagat och gnällt jättemycket. Pluspoäng får den dock för att den är snabb, laggar inte, klarar av att ha mycket program öppet samtidigt, klar, skarp skärm.

19. Isengard

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

1. du kan visst byta teman om du trycker på touchknappen till höger om hemknappen

2. om du avbockar stilinställningar så blir alarmljud tillgänglig att trycka på

3. du kan ju göra så här att du exporterar telefonkontakterna till ditt minneskort! sen så raderar du dem från telefonminnet och sen så importerar du in kontakterna ifrån simkortet och raderar dem du vill radera och antingen så har du kvar simkortskontakterna där eller så tar du bort alla simkortskontakter och när du har gjort det så importerar du tillbaka dina kontakter ifrån minneskortet så kommer allt vara som du vill ha det och allt det här gör du genom att gå in på telefonboken och sen så trycker du på knappen bredvid hemknappen! Jag hoppas att det här hjälper

20. paraflaxtapet

paraflaxtapet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

1. Angående Teman - jag menar teman för sms-funktionen, konversationslistan där, osv. Hur man ändrar tema på hela mobilen, för startskärmen, det vet jag, Sorry om jag var otydlig. Det är alltså bara tema för sms-funktionen jag menar.

2. Ah tack, det var ju enkelt, men så är det ju ofta! :o

3. Det du beskriver gör väl ändå att de finns kvar på SIMkortet? Jag laddade ned en app " sim contacts" som raderade oönskade kontakter från Simkortet.