Tråden om Bredband2

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av svenix, 6 maj 2021.

1. Droid_296

Droid_296 Guest

Jag valde också att dra ifrån bredband2 då de skulle höja priset för mig till avsevärt dyrare i mitt stadsnät. De kunde bara ge förslag på 10% rabatt per månad i 12 månader utan bindningstid. Men valde att avsluta iaf, blackweek är ju på ingång och då brukar man kunna få 100/100 hos vissa för ett bra pris.

Jag hade inga problem alls den 28/10 när jag ringde in och sa upp mitt bredbandsabonnemang hos dom. Fick bekräftelse på mail ca 10 minuter efter samtalet, att bredbandet var avslutat hos bredband2.

2. Kurgan

Kurgan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4 512 gb

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4 512 gb
    Telefon 2:
    Samsung Note 8
    Sagt upp det oxå efter en märklig köupplevelse. Sniglade fram tillls typ 9 före sen gick det väldigt fort. Suttit i kö över en timme från i början 50+ före.

Det där med 10% känns uselt samtidigt som de flaggar för prishöjningar vid årsskiftet.

3. Salvion

Salvion Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 345
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 10 pro XL 512 GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 10 pro XL 512 GB
    Info:
    Färg: Moonstone
    Jag bytte till B2 för en liten tid sedan och idag fick jag en "undersökning" via mejl, precis som man kan få ibland, men denna var en luring...
    Ingen allmänna frågor utan bara frågor om jag kan tänka mig att samla bredband och mobil och vad som skulle få mig att byta (har Vimla på mob)

Lite fult kan jag tycka, som ett rent säljsamtal kamouflerat som marknadsundersökning :P

4. smaulänningen

smaulänningen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatörerna gör väl allt för att sno åt sig marknadsandelar. Men förutsatt att sidor som TRUSTPILOT speglar något så när verkligheten och vad kunderna har för åsikter om operatörerna, så ligger väl Bredband 2 till en av de bästa i Sverige. Procentuellt ligger giganten Telia verkligen i botten, vilket inte alls förvånar mig. :(

5. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 552
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Sidor som Trustpilot samlar omdömen från de kunder som är missnöjda. Vissa operatörer använder det som ett sätt att mäta kundnöjdhet dock och skickar aktivt ut undersökningar - men görs inte detta är det de missnöjda som lämnar omdömen generellt.

6. smaulänningen

smaulänningen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Jo, det säger väl (nästan) sig självt att det med stor sannolikhet mer är de missnöjda som lägger in åsikter på sidor som Trustpilot, Prisjakt mm. Därför förvånar det mig ofta att vissa sidor får så väldigt mycket positiva åsikter.

Därför det man ju knappast beskylla TV4 Play för som nästan måste ligga i bottenskiktet i Sverige. Möjligen att de flesta som gjort åsikter om TV4 Play ser på streamingen via smartphone!?? Jag kollar enbart på dator (än så länge fram till årsskiftet då marksändningarna tyvärr upphör). Personligen tycker jag TV4 Play fungerar perfekt. Förutom att ljudet kan vara lite osynkat ibland.

Däremot är jag inte så säker på att 499 kronor (hos Bredband 2) i månaden för mobilt bredband med obegränsad trafik är något klipp? Sedan är ju frågan hur "obegränsad" den trafiken är? Står TVn på 10 timmar per kväll 30 dagar i månaden så kommer man väl lätt upp i 1TB och mer...

Blir själv utan TV4 iom årsskiftet. :(

7. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 552
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Generellt gäller att de med höga omdömen aktivt bjuder in kunder att betygsätta som sagt. Bredband2 har en länk högst upp på hemsidan som exempel, de bjuder även in kunder till att skriva omdömen varför det står "verifierat".

Ett exempel är Tre som är den mobiloperatör (av de fyra stora) med bäst betyg. Tre bjuder in kunder till att skriva omdömen om dem.

Detta gör tyvärr att det blir svårt att jämföra betyget mellan två leverantörer om båda in aktivt bjuder in kunder. Det går däremot fortsatt bra att bilda sig sin egen uppfattning om en enskild leverantör genom att läsa positiva och negativa omdömen. Men att jämföra Telia och Bredband2 (som exempel) blir direkt fel.