Tråden om Harry Potter!

Diskussion i 'Off Topic' startad av Galaxxy, 9 nov 2012.

  1. Galaxxy

    Galaxxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Hej!

    Efter en snabb sökning hittade jag ingen liknande tråd. Därför skapar jag en nu. Denna tråd är helt enkelt till för alla som är intresserade av Harry Potter. Här diskuteras böckerna, filmerna, spelen, Harry Potter wizarding world, Pottermore, fansites osv. Ja, allt egentligen.

    Själv tycker jag att både den bästa boken och filmen är Harry Potter och Hemligheternas Kammare. Även spelet Harry Potter 2 faller mig bäst i smaken.

    Ikväll tänkte jag själv köra på ett Harry-maraton som fortsätter helgen igenom.

    Så, bidra med det du tycker är värt att bidra med gällande allt detta! Vilken är din favoritfilm? Bok? Favoritspel? Har du varit på the making of Harry Potter i London?
     
  2. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Körde ett marathon för några månader sig med två polare :) kände sig lagom nördig... vi klarade det dock!

    De två första och de tre sista är de bästa i serien, tycker jag! Gällande filmerna alltså. Gällande böckerna är Den flammande bägaren bäst. Synd att de failade totalt när de gjorde den fjärde filmen.... Ingen känsla alls ifrån boken!

    Kommer ihåg när jag satt på bion och såg Hogsmeade för första gången i den första filmen... Jag och min mamma utbrast samtidigt: "Det är exakt som i boken"
     
  3. Galaxxy

    Galaxxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Aa, håller med! 4an kan inte alls mäta sig med de andra, tyckte på något sätt att magin inte fanns där.
     
  4. Mjölk

    Mjölk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Jag älskar den där skjärtgossen--.
     
  5. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Jag har läst och växt upp med alla böckerna. Kommer ihåg när de sista böckerna släpptes, för varje boksläpp så läste jag slut den på typ en eller två dagar. Då läste jag dygnet runt och man var helt fast.

    Men nu har jag glömt det mesta. Jag har sett filmen där Snape dödar Dumbledore (tror det var Halvblodsprinsen) men den sista filmen har jag inte sett, det vet jag. Är det den som är i två delar eller hur var det med den?
     
  6. Galaxxy

    Galaxxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Yes, Deathly Hallows part 1 & 2, du borde absolut se dessa, speciellt då du nu inte vet bakgrundshistorian gällande Snape (för att inte spoila för mycket)
     
  7. Tobby

    Tobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    1 609
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Den första boken fick jag läst för mig då jag var ganska liten. Resten av böckerna läste jag på egen hand efter att de släpptes dock inte på två dagar som @ViLANDER, utan läste väl en 20-30 sidor om dagen.

    Första boken var en julklapp från farmor och farfar. Farmor och morsan var väl de som läste mest för mig. Farmor fastnade för boken och läste den själv, samt de andra sex. Jag fick även alla resterande böcke av henne. Dessutom gick vi och såg alla filmerna på bio tillsammans förutom den första.

    Kändes märkligt när den sista boken var färdigläst och när den sista filmen var sedd då det hade hunnit bli en tradition.

    Jag är dock inte mycket av en läsare annars. De enda böcker jag fullföljt är Harry Potter-böckerna och Milenium-trilogin. Är mer för film än böcker.