Tråden om iPhone 4S

Diskussion i 'iPhone [Modellarkiv]' startad av Dorian Gray, 28 sept 2011.

  1. Dorian Gray

    Dorian Gray Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    27 sept 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu när det är officiellt att den ska visas den 4 Oktober. Vad tror ni att man får se?

    Alltid intressant att ha koll på konkurrensen. Tror att apple får det svårt med en 4s, så man gör en 4s fast i ett nytt skal och så köper folk skiten som galna igen.

    Dvs gammal trött A5 soc, lite mer ram, 64 gig minne, lite bättre kamera och samma skärm. Dvs inget vidare.
     
    Last edited: 28 sept 2011
  2. eXeem

    eXeem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S9+
    Platta:
    MediaPad M5 10.8
    ska bli väldig intressant och se vad dom har pysslat med på appel dom senaste 15mån sen iphone 4 släpptes. tror dock som du att de blir A5 med dom övriga förbättringarna som du sa.. känns som att dom hela tiden blir mer och mer efter android och dess partnertillverkare. men vem vet kanske appel överaskar oss med ett monster med quad core, 720p skärm osv...
     
  3. Sleepwalker

    Sleepwalker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Varför skulle Apple släppa en telefon med quad-core när det verkligen absolut inte under några omständigheter behövs? iPhone 4 är väldigt snabb och flyter på otroligt bra med en 800 MHz single-core processor. Bättre än många dual-core Androidtelefoner.

    Folk som köper iPhone köper inte pga att den har quad-core eller 12tb RAM, det är helt enkelt inte intressant, eftersom det inte behövs.
     
    Last edited: 28 sept 2011
  4. eXeem

    eXeem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S9+
    Platta:
    MediaPad M5 10.8
    det är väll klart att det finns apple anhängare och även andra som är väldigt hårdvaru intresserade. självklart så kommer en quad sälja bättre än en dual core om det är samma pengar vi snackar om. snabbare är alltid bättre de öppnar upp för större möjligheter med plattformen... då snackar jag inte bara om hur fort du kan bläddra mellan hemskärmarna utan även multitasking, hur avancerade spel du kan göra osv. att den kommer att sälja bra är det nog ingen tvekan om men jag vet att de finns väldigt högt ställda förväntningar hos vissa. därför ska de bli intressant att få se den nästa vecka
     
  5. Dorian Gray

    Dorian Gray Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    27 sept 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Det är detta apple kommer upprepa in i förbannelse på visningen av nästa ifån. bla bla a5 är 9 gånger snabbare än a4 osv osv... Hur man stoppar in den "Mäktiga" socen från stora ipad 2 i lilla ifån 4s/5 och folket ljublar.

    Problemet för mig är att visst det komme säkert att fungera hela ok just nu, men många köper en mobil och har den i 2-3 år, hur rolig kommer den att vara då? Sen har jag lite problem med Jobs "hat" av stora skärmar. Han vägrar tydligen sätta på en större skärm än 3,5 tum. Få se om cook har hunnit säga till om något nytt.

    apple är världsmästare på att vrida och vränga på saker. Så man kommer bara nämna hur snabb A5 är jämfört med A4 och sen kommer man att prata massor om den nya voicetjänsten som tydligen ska vara denna versions "killer feature". Helt ointressant för de flesta.
     
  6. JoeH

    JoeH Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Ja
    Och sen kommer apple hävda att kunna parkera samtal och prata med flera är årets innovation "and it's beautiful design"
     
  7. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Hörni, den har inte presenterats och ni är redan arga på den. :)

    Inte är väl A5 trött? Den är väldigt lik Samsung exynos om man får tro
    AnandTech - Samsung Galaxy S 2 (International) Review - The Best, Redefined

    Skulle tippa att en stor del av ilskan från Apple gentemot Samsung beror på att iPhone 5 hårdvarumässigt är väldigt lik SGS2, precis som iPhone 4 var lik SGS. Så det är vad jag förväntar mig: en SGS2 med ett äpple på.

    Den kommer sälja multum som vanligt.

    Edit: Det här var lite roligt. Världens första iP5-recension:
    http://gizmodo.com/5844836/why-wait-the-worlds-first-iphone-5-review
     
    Last edited: 1 okt 2011
  8. sun

    sun Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Rykten säger att Apple har integrerat röststyrningen med Wolfram Alpha.
    Det gör att man genom att hålla in hemknappen kan fråga telefonen (på svenska) "hur många invånare finns det i Olso?", "hur många kg är 100 punds?", "hur mycket är 100 dollar i svenska kronor?", "När är president Obama född?" osv.
    Jag ser helt klart en användning av det, det går mycket snabbare att fråga telefonen än att surfa in på wikipedia varje gång man undrar över något.
    Redan idag använder jag i princip alltid röststyrningen i iPhone när jag ringer.
     
  9. RazerBlader

    RazerBlader Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    För det första har det ryktats om en annan leverantör av telefondisplayen på den kommande iPhone, därav tvisterna Samsung och Apple sinsemellan, kommer dock inte ihåg vilka möjliga tillverkare det var fråga om i dagsläget, och sedan, för övrigt så är de ryktena som sun nämner om integrerad röststyrning med Wolfram Alpha, sedan så finns det även mer rykten gällande nya iPhone, något var om att blixten satt på ena sidan medan kameran sitter på den andra sidan av mobilen för att motverka röda ögon, och sedan skulle jag inte bli förvånad om A5-SoCet sitter i den, och sedan var det tal om ökning av minnet i telefon som användaren använder, så det kan bli en intressant produkt om detta stämmer :) Dock vill jag inte ha en själv, bara en iPad 2 när nya iPad 3 släpps :P
     
  10. sun

    sun Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag tycker att det är helt fantastiskt att Apple lyckas hålla produkterna hemliga tills de släpps.
    Med så många människor inblandade (både i USA och underleverantörer i andra länder), borde det vara någon som inte kan hålla käft.
     
  11. Dorian Gray

    Dorian Gray Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    27 sept 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du nämde ju själv lite rykten, så helt vattentätt är det inte direkt.
    Jag var lite intresserad av en femma förut, men då får de ta i lite med hårdvaran. Vilket de sällan gör.
     
  12. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    RazerBlade är ju dock LG som gör nuvarande skärm...
     
  13. Sleepwalker

    Sleepwalker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Vissa av ryktena vi kan läsa om är garanterat sanna, men då kan Apple bara kontakta bloggarna och tidningarna de har kontakt med och skicka ut ett annat rykte som motsäger det föregående.
     
  14. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Den A5 soc som sitter i ipad 2 tvivlar jag på att det blir, den är fysiskt väldigt stor(och därmed strömtörstig) jämfört med normala soc's i telefoner. Den i ipad2 är ju samsung tillverkad och det verkar va lite oklart om ip5's soc kommer va samsung tillverkad.
     
  15. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 293
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra

    Lägg på det dubbla priset också. Den fina Apple loggan kostar ju lite också.....
     
  16. Dorian Gray

    Dorian Gray Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    27 sept 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dubbla priset blir det inte, blir nog samma priser som idag. så 2-3k mer.
     
  17. Sallis

    Sallis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    440
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    4:an säljs på applestore för 5995 kr. Om 5:an säljs olåst så tror jag att den kommer ligga på strax över 6000, medans 4:an sänks till priset av 3gsn (som försvinner från apple store).
     
  18. Dorian Gray

    Dorian Gray Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    27 sept 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  19. jsvenberg

    jsvenberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    En sida som är läsvärd för den som är intresserad av rykten kring kommande apple grejor, i synnerhet iPhone 5 / 4S.
    Mac Rumors: Apple Mac iOS Rumors and News You Care About

    Jag måste säga att jag är riktigt sugen på iPhone 5. Mest på grund av kvalitetskänslan som är i apples produkter jämfört med dagens androidlurar.
     
  20. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 293
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra

    Ja.. vad vet du om telefonens kvalitetskänsla och att du vill ha den innan du ens sätt den, veta vad du egentligen får?