Tråden om iPhone 4S

Diskussion i 'iPhone [Modellarkiv]' startad av Dorian Gray, 28 sept 2011.

1. andysign

andysign Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab4 10.1
    Inside information

Sandlådan 3.0/Chokladboll - Post #8295

2. TookieDroid

TookieDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Märkte det också haha, kanske en undercover spion som jobbar för apple och är här för att få folk att byta till iPhone :O

Btw: borde jag ändra trådtiteln? I och med att det verkar vara en diskussions tråd nu :-P

3. Sebulba

Sebulba Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Epic failure

4. drgregur

drgregur Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vet inte om jag är ute och cyklar...
    4S - It also doubles the maximum HSDPA data speeds to 14.4 Mbps
    Galaxy S2 - 3G HSPA+ 21 Mbps (Download) / 5,76 Mbps (Upload)

5. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Polaren sa att de kommer släppa Iphone4S och en Iphone5 princip samtidigt.. I5an skulle ha större skärm etc. Låter ju väldigt falskt men man lär väl fråga..

Sant eller falskt?

6. 24-seven

24-seven Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag gillar Apple, och hade gärna sett att de lanserade en riktig dräpare idag, hade köpt den direkt. Är istället sjukt besviken och kanske blir tvungen att köpa Android igen, trots att jag lovat mig själv att aldrig köpa någon Android igen...

7. Patlan

Patlan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har iPad själv och tjejen en i4. Som lur dock sgs2. Min åsikt, är att sgs2an är överlägsen. Går ju inte ens blåtanda över en fil med i4an!

Ingen förbättring av filöverföring i nya iOS5 heller. Då håller jag mig borta.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Last edited: 4 okt 2011
  8. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Nu kan man äntligen använda sin röst till att ha en konversation med en telefon. :)

Last edited: 4 okt 2011
  9. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Tazzy: Dem hade släppt den samtidigt som 4S:n isåfall..
    24-seven: Om android är så hemskt och iOS inte är ett alternativ, väntar på att mango lurar (wp7.5) börjar slå på allvar?

10. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Sammanfogade två ämnen och passade samtidigt på att redigera rubriken något.

11. Dampwall

Dampwall Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Känner lite som dig, men totalt besviken faktiskt 4s är en hyffsad uppdatering men inte en 18 månaders utveckling uppdatering. Och den är fortfarande för ömtålig med glaset överallt såg senast en igår spricka genom ett fall från en halvmeter, samtidgt så har jag sett iphone's som pallat några meters kasst. T
    T
    illfälligheter ja jag vet men skulle inte hända 50 % av gångerna med en alluminium baksida.

Hoppas dock att kameran presterar. men att fortfarande lira på 3,5" är tråkigt när det borde få plats en 4".

SoC'en går inte att klaga på, tyvärr är den tråkig då den är lite över ett halv år gammal.

Nu får vi se vad samsung(?) och google har kokat ihop när det gäller nästa nexus bara det inte blir någon skärm över 4,5".

12. Dorian Gray

Dorian Gray Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hur kan folk fortfarande inte veta att den blir 4,65 tum?!
    Varit känt rätt länge nu.

13. sarkostik

sarkostik Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Apple har nu haft sina glansdagar!

Nu förstår jag varför man försöker stoppa Samsung så hårt, vi kommer nog se mer Android produkter stoppas.

14. Seade

Seade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Apple segrade med iPhone 4 bara för att de lyckades hålla Retina-skärmen för sig själva. Nu när alla andra får tillgång på högupplösta skärmar så står de inte en chans längre i att hålla sig på topp prestandamässigt. De får nöja sig med att ha ett enkelt användargränsnitt och en lojal fanbase.

15. youknow

youknow Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Hade den fått en ny design och fått heta iPhone 5, tror jag inte alls lika många blivit besvikna. Var väl egentligen inte mycket mer än detta som ryktena sa.

Om man jämför med android så skulle den väl ligger den väl iaf top 3 hårdvarumässigt?
    Var väl egentligen samma sak när iP4 kom, inte vassast hårdvara men då fick den en ny design och sålde som fan.

Sammanfattningsvis tycker jag det verkar vara en bra telefon, men som vanligt får man räkna med ett rejält överpris och sämre öppenhet. Därför Android > iOS

16. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Det som är den största besvikelsen är väl ändå att den har exakt samma design som 4 som inte är snygg samt denna lilla skärm, för hårdvaran är ju helt okej annars. Men priset är väl som i vanlig ordning överdriven. <3

17. sun

sun Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag skiter fullständigt i vad en telefon har för spec och resultat i syntetiska tester, för mig är det bara användarupplevelsen som betyder något.
    Ta t.ex. en SE Arc som spöar skiten ur en iPhone 4 på pappret på samtliga punkter, men i verkligheten är användarupplevelsen bedrövlig (laggar, fel-designad och är allmänt buggig).

För mig är en iPhone så mycket mer än bara en telefon. Det spelar ingen roll hur mycket konkurrenterna försöker kopiera, har man ingen iPhone så har min ingen iPhone.

18. xtreemjohan

xtreemjohan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag håller faktiskt med dig på en punkt: iOS är sjukt bra optimerat för hårdvaran. På den punkten kommer Android med dess fragmentering aldrig komma upp i samma klass.

Men jag gillar inte din attityd. Om du är helt inställd på att Android är skit, och vägrar att ens titta på fördelarna, utan bara se nackdelarna. Då kommer du naturligtvis tycka att användarupplevelsen är dålig.

19. sun

sun Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har försökt se fördelarna, tro mig, men den enda fördelen (för min del) är att Android tillåter applikationer att hooka upp sig på inkommande samtal, så att namn till okända nummer kan hämtas från hitta.se.

20. TMO_KOTOR

TMO_KOTOR Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad gör du ens på det här forumet? Att jämföra fördelar och nackdelar med olika plattformar är väl alltid intressant men att bara sitta och spy galla utan några vettiga argument att backa upp sina påståenden med tillför väl ingenting. Vad exakt gör Iphone till mer än en telefon? Jag har själv använt en 3GS och en Iphone 4 de senaste åren och jag vill då påstå att de är just telefoner, varken mer eller mindre. De har både bra och dåliga sidor, precis som de flesta Android-telefoner.