Tråden om iPhone 4S

Diskussion i 'iPhone [Modellarkiv]' startad av Dorian Gray, 28 sept 2011.

1. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Lite högre upp:

"Ska vara samma Kameramodul som sitter i Arc och Neo. Det är Sony som levererar den."

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Tack, tog och bläddrade igenom men såg inget. Tar på mig dumstruten :o

3. drgregur

drgregur Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det som jag såg diffa var att den nya hade Bluetooth 4.0

Det där med röststyrning är bara overkill, testa en del med googles styrning och det funkar ibland. Måste vara tyst runt om och prata riktigt tydlig engelska.
    Som de visa på eventet "Set alarm 6:00AM" den svarar "Alarm set 6:00 AM" .. och alarmet var inställt på 6:00 . Vad händer om telefonen hörde fel? Och sätter in 7:00AM.. DÅ måste man ändå in och pilla i alarm funktionen.

Provade detta på Android imorse.. funkar bra.

Men det är väl ändå skönt att hollywood fruarna har någon att prata med om dagarna.. :)

4. Dampwall

Dampwall Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Ok surt att höra.

Men nog om detta.

5. crewz

crewz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Helt korrekt. But im no hater. Just into shaved!

Tapatalk yÄä - SGS II

Ult gillar detta.
  6. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Haha Dorian trollar på alla fronter. För att balansera diskussionen något kan jag väl säga att ja, den verkar ha mer död yta under skärmen än man hoppats på - men att den enligt mig snarare ser ut att vara gjord i någon form av lättmetall. Glansen och "plastigheten" verkar vara en oturlig följd av den flashiga bilden, och vad som händer när folk började pilla med sina redigeringsverktyg för att ljusa upp telefonens profil.

För $529 dollar (Nexus:arnas standard-introduktionspris olåsta, ca 3700 kr) lär en nya Nexus bli årets köp.

7. Tom200

Tom200 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag är själv mer eller mindre stolt Android-användare, men tycker iOS är bra.

Googles backup är inte kass men funkar inte optimalt. iCloud kommer om det fungerar som det sägs, vara mkt bättre.

Google har lyckats mkt bra med speech to text. Siri är dock en helt suverän grej. Man kan tala naturligt till telefonen och få den att göra saker.

Sen är iOS mindre krävande och behöver ingen monster-cpu. Allt går att köra på generationen innan iPhone 4, det mesta utan lagg. Gäller även svin-snygga spel som Infinity Blade.

Hade en Android-lur med 600mhz cpu klarat sådana spel?

Hela OS:et och alla appar flyter som smör. Detta gäller även modifikatior som läggs in på jail breakade lurar.

Så även om jag gillar android, ser jag ingen anledning att klaga på iOS eller deras nya telefon.

8. beyorn

beyorn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Jag gillar inte hur alla kallar varandra troll, kan ju bara handla om en smärre missuppfattning ibland med. Skärp er nu gossar! Förövrigt så lär det ju mest O-troligt bli en iPhone för mig igen. Alla som kallar deras UI laggfritt anser jag ha fel, då min, de senaste dagarna har haft en jäkla massa problem med att avsluta, öppna och köra applikationer. Vet inte om dem är dåligt optimerade eller om det just är MIN telefon. Visserligen kände jag av detta på min gamla fyra med, men vad vet jag.

Är som andra lite besviken på Apple, väntade mig en ny design i alla fall, det är vad jag verkligen gillar med dem, riktigt eyecandy. Förvisso så är det ju inte det som man egentligen ska titta på men jag är nog ganska så säker på att flera, i alla fall sneglat mer på en iphone pga. deras unika(?) och onekligen trevliga design.

9. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Apples iPhones och iPods tycker jag är stilrena och kvalivativa. Jag gillar android och iOS men är inget fan av något. Jsg har ett öppet sinne angående det och kan lika gärna testa symbian eller WP7.

Allt tjafs mellan fanboys är patetiskt, rent ut sagt. Androidfanboys spyr galla över allt med iOS ovh tvärtom.

Det går inte att undvika det faktum att apple gör bra bärbara enheter, men de är såklart inte ensamma om det.

Sent from my iPod touch using Tapatalk

Sneaky, mickeb och papinho gillar detta.
  10. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

hahaha :)
    <iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/FUEG7kQegSA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Last edited: 5 okt 2011
    kent_ gillar detta.
  11. stefan78

stefan78 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

12. Tom200

Tom200 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

You don't support bush?

13. Tom200

Tom200 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Mycket sorgligt jag gillar både Jobs och Gates. Män som har gjort mycket för hur vi använder datorer, och även telefoner.

Lite ruggigt, för igår skrev jag att man nog väntar med att släppa iPhone 5 tills efter hans död. Detta för att företaget då kommer behöva något stort, för att väga upp denna motgång.

Har använt ur-Macen och tyckte inte om upplevelsen. Blev sedan PC-fantast. Nu verkar Macintosh helt ok. Kommer dock knappast skaffa en sådan, om jag inte får en.
    Hur som helst, även om jag aldrig ägt en Apple-produkt ser jag hans bortgång som mycket tragisk.

Må du vila i frid, Steve! :'(

blysprutan gillar detta.
  14. bippsie

bippsie Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Sorgligt med Steve Jobs bortgång, även om jag själv inte äger/har ägt några Apple-produkter. Vila i frid.

Gällande iPhone 4s så måste verkligen alla iPhone-fanboys stått totalt likgiltiga när telefonen presenterades. Den var hajpad i media, höga förväntningar, och så släpper dom en telefon med sämre specifikationer än Androidenheter som är månader gamla, tänker då främst på Sensation och SGS2.

Samtidigt kollade jag priser på Prisjakt, där iPhone 4s kostar 8000kr som billigast, medan just SGS2/Sensation kostar 4000kr, dvs halva priset. Är verkligen gränssnittet värt 4000kr? Siri verkar häftigt, men hur många kommer egentligen använda det dagligen?

Jag ser inte hur Apple kan motivera sitt höga pris på denna telefon, och även om jag själv hade en iPhone 4 idag, eller var en iPhone-fanboy så hade jag nog inte köpt telefonen. Jag hade varit mycket besviken faktiskt.

Jag tror att många nu kommer att öppna ögonen för Androidenheterna som finns på marknaden idag. Kanske främst för prisets skull, men också för att man ser att skillnaderna gällande funktioner minskar, Apple har inte så mycket unikt längre.

Ska bli spännande att se utvecklingen på mobilmarknaden nu när Apple inte tog några steg framåt, och när andra operativsystem har chansen att sno åt sig marknadsandelar.

15. Wardancer

Wardancer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

bippsie iPhone har alltid haft fånigt högt kontantpris men kollar du t.ex. på Telia eller dylikt och avbetalning så kostar de oftast precis lika mycket som hi-end android lurarna, dvs runt 4000-5000 + abonnemang.

16. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Chansar att denna kommer dock kosta runt 6k som 4:an gjorde olåst på apples hemsida. 4:an har redan sänkts till 4,7k så jag tror att 5:an (när den börjar säljas) ligger på 5995.

17. xclusiv8

xclusiv8 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Siri kommer vara helt värdelöst tills det översätts till Svenska. Jag vill inte tvingas till att prata engelska. Detta gäller google också. Vill man implementera sådana här funktioner i en telefon som används världen runt då får man banne mig se till att de funkar på de språken i de länden där den säljs.

18. Sleepwalker

Sleepwalker Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Last edited: 8 okt 2011
  19. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

20. coolermaster99

coolermaster99 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

Felaktiga uppglifter. Iaf när d gäller processorn.

Mem iphone4s kommer ios5 med ny
    browser. Kör man en ny browser tex opera
    får man med sgs2 1650 poäng i sunspider
    testet. Orotad klår man därmed ip4s me
    hästlängder.

Dock e d klart att ip4s har bättre gpu och
    slår därmed sgs2 i gpu accelererade grejer