Tråden om Samsung Galaxy Note

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av behedwin, 29 sept 2011.

1. Jan-Bertil

Jan-Bertil Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Motorola G84 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Motorola G84 5G
    ROM:
    Stock
    Kunde inte bry mig mindre om själva varumärket i sig. Faktum kvarstår dock;
    efter 1 ½ år med GG, finns inte EN ENDA liten repa på min nuvarande nalle. Av alla mina tidigare (& det är ett antal) finns knappast någon som klarat sig från fula repor. Och jag anser mig ändå vara mycket försiktig i hanteringen. Dessutom verkar ju folk fått repor efter bara ett par dagar, med Noten. Men visst avvaktar jag fler vittnesbörd från hugade köpare - varför tror du jag väntat med att handla? Tråkigt att du verkar reta dig så gruvligt på att andra har divergerande åsikter...

2. Skerved

Skerved Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Inte alls, jag tycker bara det är tråkigt att folk dömer utan att ha fakta. Men som sagt låt oss vänta och se. :)

3. D2N2

D2N2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Samsung och google kommer inte köra med Gorillaglas på sina kommande modeller. Skönt så slipper man hör allt tjat om det. Är ju inte tveksamt om det ens är bättre.

4. GradioZ

GradioZ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är sugen på en Note, har idag en SGS 2 och kollar en hel del på tv i den via Samsung dual View, någon som vet om det funkar på noten? Hade ju vart smutt med den feta skärmen:)

5. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Enligt den här sidan skall det ha kommit en firmware uppdatering till Noten.

Sidan nämner att det är en uppdatering ifrån XXKJ9 till XXKK3, men jag kör version XXKJ4 vilket är senaste officiella versionen för Europa. Firmware uppdateringen kanske är för någon annan del av världen. I vilket fall så fanns det ingen OTA uppdatering när jag kollade.

6. D2N2

D2N2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

finns det någon webläsare/inställningen som gör att noten bara öppnar rikgtiga sidor och ignorerar mobilsidor?

7. mickeb

mickeb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Dolphin browser hd med desktop toggle-add on

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

8. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Jadå om du skriver in följande i stock webbläsaren

about:useragent

Så får du upp en meny där du kan välja vad för useragent som skall användas
    så som t.ex. Iphone, Galaxy S, Desktop, Nexus One samt Custom där du kan ange din egna useragent sträng.

9. Emolock

Emolock Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tre om galaxy Note

3Sverige Hi3G Access AB
    @dbodebra Vi kommer att lansera mobilen när den är tillgänglig för vår marknad. Om allt går som det ska!

3Sverige Hi3G Access AB
    @dbodebra Under december månad.

10. Storstarken

Storstarken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ni som köpt Noten från annat land. Finns valet att välja svenska som språk??? Eller är det nån skillnad på Noten som börjar levereras av svenska återförsäljare i december nån gång?

11. D2N2

D2N2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Varför har inte Swedroid släppt något test a noten?

12. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Jag funderar på samma sak.
    Jag såg att de hade Noten framme och jämförde när de gjorde en unboxing på Razr.

13. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Jag köpte min ifrån Amazon.de och när jag startade den första gången så startade den med
    tyska förvalt, men det finns en knapp i konfigurationen (som man går igenom första gången) där man kan byta språk. Jag bytte då till Svenska och telefonen har varit på svenska sedan dess. :)

Storstarken gillar detta.
  14. D2N2

D2N2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

@DSD. kör du med skärmskydd? blir skärmen lätt repig. jag får min note idag, men har inte hittat något skärmskydd.

15. Skerved

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

De fick in Note samtidigt som Razr. Jag misstänker att de kör tester parallellt. Dock verkar ju Razr vara prioriterad eftersom vi inte sett någon uppackningsvideo på Note.

16. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Precis, det verkar som de inte kör unboxning på alla telefoner som de får in.

17. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Än så länge har jag inte fått någon repa, men jag är ganska försiktig med telefonen. Jag har haft skärmskydd på äldre telefoner, men på min Desire så hoppade jag det och den har jag inte haft några problem med.

18. Fredag

Fredag Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Beräknad leverans 2011-12-05
    DustinHome.se

Det stog den 15 november fram till nyss, då de ändrade till 5 december. Har förlängt abbonemanget via Dustin sen de lade upp den i stort sett, över en månad sen. På min räkning som kom idag har redan den förhöjda månadsavgiften gått igång. Samtidigt har man läst att Tele2 inte skulle få in dem innan de andra fått den först.

Förvirringen är stor. Avtalet är påskrivet, så jag kan inte ångra mig heller. Pallar inte vänta. Varför ändrar butiker till den 5 dec?

Antiklimax. Trodde jag skulle få ett kollinummer och får vänta 20 dagar till. AAAAAHHHH!

Med det sagt så suger Samsungs produktbilder på Note, med den fula defaultbakgrunden. Nån som har en snygg bakgrund och en bra kamera som kan ta lite snyggare kort på den?
    Gärna mot vitt papper, så man kan frilägga den i photoshop. Långsökt, men jag frågar ändå. Skulle det vara intressant med en egen tråd bara för bakgrundsbilder?

Har jag redan börjat samla på mig några i rätt storlek(1600*1280)

19. Storstarken

Storstarken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vet nån vad det är för skillnad på telefonen (om det nu är någon) på att köpa den från ex, Expansys (utlandet) mot ex, Dustin (Sverige)?

20. Skerved

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Detta undrar jag också. Samsung Sverige säger ju på Facebook att det beror på lokala variationer i mjukvaran. (Hittar inte nu exakt var dom sa det.) Så något lär ju skilja mellan versionerna. Annars kan man ju undra varför dom har olika lanseringsdatum...