Tråden om Samsung Galaxy Note

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av behedwin, 29 sept 2011.

1. awillfor

awillfor Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

2. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

När du kommer med sådana påstående så bör du även länka till sidan där det bekräftas. Annars kommer folk anta att den kommer få ics och eventuellt basera sitt inköp på det.

Enda jag hittar är följande
    Samsung confirms Ice Cream Sandwich for Galaxy S2 and other devices | Ubergizmo
    där en blogg skriver att samsung Italien sagt att note samt s II kommer få ICS.

3. jlarsson1978

jlarsson1978 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Gillar Amazon, brukar alltid leverera relativt snabbt och i bra emballage.

4. Luminix

Luminix Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När jag kollade med amazon.de så skulle det ta mellan 6-9 dagar att få den :O

5. ekeroos.com

ekeroos.com Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag beställde en Note från amazon.de igår kväll och fick sändningsnummer från UPS skickat till mig tidigare ikväll. Förhoppningsvis har jag luren här imorgon! :D

6. Skerved

Skerved Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Nu har jag också beställt från mobiloutlet-381. Kunde inte hålla mig längre. Hoppas på en snabb leverans! Får den tidigast måndag dock. :) Har också beställt Flip Cover via ebay.

7. Maatte

Maatte Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hallå där!

Ni som har haft Noten ett par dagar vad har ni att säga om storleken? Står lite i valet och kvalet men jag känner att det kan finnas en risk att jag inte "vågar" ta med mig den överallt pga storleken.

Superschysst med stor skärm men den bör klara av att följa med på äventyr :) Så vad säger ni lyckostar som har lyckats lägga vantarna på en Note? Är den för osmidig för att ta med den under en dag ute i vida världen?

MVH

En som försöker övertala sig själv att köpa en Note.

8. yallsostupid

yallsostupid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Länkar lite youtube klipp så kan du se hur Galaxy Note passar i jeansen. Jag själv tycker Noten passar utmärkt , störs inte på något sätt att ha telefonen i mina jeans. Har dock mobilfodral ett sådant här http://www.mytrendyphone.se/shop/dell-streak-etui-40061p.html känns tryggare så inte skärmen blir repig i byxorna, samt skyddar lite nu när kylan kommer.

Galaxy note, prova nella tasca dei jeans - YouTube

The Samsung Galaxy Note Vs Galaxy S II Vs Pockets Showdown / "Pocketability" demo! - YouTube

Samsung Galaxy Note. Does it Fit in Your Pocket? - YouTube

Last edited: 18 nov 2011
    hobs0n och Maatte gillar detta.
  9. Emolock

Emolock Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

finns på Tres hemsida nu som provkörning, och intressanmälan.

10. Storstarken

Storstarken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har haft Noten några dagar nu och visst är den stor som telefon sett - i princip omöjlig att använda med en hand vilket kan vara litet enerverande när man kör bil te.x. (Blir nog bättre bara jag skaffar en bilhållare). Har haft SG II tidigare så det är klart att jag jämför med den - Tycker bl.a. att noten laggar/hackar litet när man scrollar i ex. webbläsaren. Köpte min från Expansys och valde svenska som språk så vad som skiljer denna från den som svenska återförsäljare börjar sälja det begriper jag inte?!? Många appar som jag varit van att använda blir litet knepiga pga. den annorlunda upplösningen - gäller även ex.vis MMS bilder som blir "små". (Pga av pixeltätheten blir ju en bild som är ex 50*50 bildpunkter mycket mindre på en sådan här skärm jämfört med en "vanlig" skärm). Men nu till det roliga och det är faktiskt pennan! Tycker redan att det är suveränt att kunna anteckna på fri hand, infoga markeringar osv. (...och att jag var en så stor konstnär hade jag aldrig kunnat tro;-). Sen ett stort plus - för er som har bra syn och har det behovet - det går jättebra att köra Remote Desktop vilket jag uppskattar i min yrkesroll... Men, för er som inte måste ha en jätteskärm och som klarar er utan pennfunktionen måste jag nog säga att SG II är ett smartare köp... (Nu har jag ju iof sig inte hunnit utvärdera noten klart men det är vad jag spontant känner)

GradioZ, Jan-Bertil och Maatte gillar detta.
  11. zeg

zeg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Man ska nog inte fippla med mobilen om man kör :)
    Sen har jag slängt in en ny mjukvara igår på min (KKA) och den känns mycket mer rapp och mindre ryck och lagg, nästan inget för mig skulle jag påstå.
    Tyckte även S2:an hade lite sånt i början men det fixades snabbt men uppdatering av mjukvaran vilket också verkar hända med Noten.
    Men jag tror att ICS kommer göra en hel del för denna makalösa "lilla" manick. Väntar ivrigt på att Samsung fixar det :)

Maatte gillar detta.
  12. Ewr

Ewr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro
    Platta:
    Xiaomi MI Pad 4
    Det har stått 6-9 dagar hela tiden men alla jag hört om har fått den mycket snabbare. 6-9 dagar är trolgien räknat på vanlig post men de tycks använda UPS till mobiler och då går det fortare.

Första intrycket var att den var stor, men så fort jag började använda märktes det inte. Noten är otroligt smidig trotts storleken, aldrig känt att den är för stor eller osmidig. Däremot blir det nu underligt när jag använder någon annas mobil, de känns så små...

Maatte gillar detta.
  13. jlarsson1978

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Haft min i ca två veckor och är grymt nöjd. Som redan nämnts så känns "de vanliga" telefonerna, t.ex. SE Arc och Galaxy S2 pyttesmå - framförallt känns skärmarna riktigt fjuttiga när man jämför med Notens fantastiska stora skärm.

Med flip cover-fodralet kan man dessutom ställa Noten i landskapsläge när man ser på film (bara att ställa in rätt vy i t.ex. MX Video player och ställa telefonen på ett underlag med friktion, såsom en duk). Då får man nästan en liten mini-dvd i storlek vilket är sjukt najs.

Men framförallt surfningen är ju helt grym jämfört med övriga dvärgtelefoner :)

Jan-Bertil och Maatte gillar detta.
  14. jlarsson1978

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Finns det någon nackdel med att lägga in KKA-romen? Påverkas den där räknaren som det talas om när man flashar som du gjort? Är det mycket meck att lägga in? Har tidigare flashat min X10 så jag kan grunderna, men har inte haft en Samsung tidigare.

15. Maatte

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för svaren grabbar, efter att ha kollat på youtube så inser jag att ha den i fickan inte kommer att vara ett problem. Blir att lägga en beställning i helgen!

Att gå från från en Desire till en Note kommer antagligen att kännas helt galet :-) + Att man kommer få höra "Är det där en Note i din ficka eller är du bara glad att se mig" dagligen.

16. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Ja så är det. :)
    Jag hade en HTC Desire och bytte till en Note.
    Skärmen (upplösning och storlek) och prestandan är väldigt trevlig.
    Dessutom har jag nu 2gb att installera appar på kontra Desires 100 mb...

Maatte gillar detta.
  17. zeg

zeg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Nån nackdel finns det inte vad jag vet och allt sparas.
    Beror på hur du flashar men vill inte ge uttal för hur det ligger till då jag inte är 100%. Men som jag har förstått det går det att roota och även flasha ny mjukvara utan att röra den binära räknaren.
    Hänvisar till trådarna jag tagit del av och fixat min Note.

Fixa root om man inte har det
    [13.11.2011][CF-Root 5.0] KJ1/4/6, KK1 - su+bb+CWM5 - xda-developers

Den nya läckta mjukvaran
    Firmware N7000XXKKA (Aut) KK9 (DBT) (Android 2.3.6) 17.11.2011 - xda-developers

Programet jag nu använder för att flasha min Note. Enkelt och bra, direkt på luren.
    Och räknaren ska enligt Chainfire inte röras med denna.
    [16.11.2011] Mobile ODIN v1.1 [ROOT] - xda-developers

Jan-Bertil gillar detta.
  18. Maatte

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har 4gb att installera appar på min Desire, men utan rootning och apps2sd så är Desires internminne på tok för litet. Kul att du är nöjd, hoppas jag blir det också för nu har jag förhandsbokat på Telenor, leverans under v.49 :)

19. Joddla

Joddla Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vad fick du betala i slutändan?

20. MrSister

MrSister Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Köpsugen som sjutton, EUR 513,00 på amazon.de är ett kap, men står och väger pga. att jag inte klurat ut om Noten klarar att spela 720p mkv high profile. Vill kunna se på serier på tåget...

Skulle uppskatta återkoppling från någon av er Noteägare här på forumet, någon som kan lägga in ett 720p avsnitt av valfri tv-serie (lagligt införskaffat så klart) i mkv high profile format och återkoppla ljud & bild = uppspelningsupplevelse.

Tack på förhand