Tråden om Samsung Galaxy Note

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av behedwin, 29 sept 2011.

1. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 368
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Jag har en tysk import med senaste firmwaren, KK9 och den hänger med bra när jag ritar iaf. Telefonen i sig flyter betydligt bättre än med KJ4

Nukezone gillar detta.
  2. Nukezone

Nukezone Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Då finns det ju inte längre något som säger emot Noten.

Snabba med leveransen till Servige!:cry:

Tycker Samsung kan tänka lite som "störst går först", alltså allt med Noten ska hända direkt! :)

3. jlarsson1978

jlarsson1978 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

När ICS kommer i början av nästa år så kommer Noten att flyga fram!

4. D2N2

D2N2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Kör en polsk men bytte till tysk landskod så jag kunde uppdatera. Märker ingen skillnad. Lite bättre scrolling möjligtvis.

5. Skerved

Skerved Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Är det MCC du ändrar? Jag provade att ändra, men det verkar inte fungera för mig.

6. D2N2

D2N2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Du ringer *#272*IMEI#

Byt ut IMEI=ditt IMEI nummer

Du får upp en lista och då valde jag DBT(vilket är tysk) och kunde uppdatera.

Det här gör du på eget ansvar och det återställer din telefon till fabriksinställningarna

Skerved gillar detta.
  7. Skerved

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Tack. Men lite halvjobbigt att den återställa då man precis fått till den med alla appar och så. Kan i och för sig köra backup. Ska tänka på saken. :)

Last edited: 23 nov 2011
  8. miwi

miwi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, funderar på att skaffa en Note, men att det är en Pen Tile-baserad skärm avskräcker mig.

Ni som har den eller kollat på det, hur märkbart är det?

Och ni som aldrig upplevt den oskärpa och schackmönster som Pen Tile skänker exvis Galaxy S och HTC Desire behöver inte (för)svara :) (de nämnda telefonerna var för mig helt otänkbara köpa pga vad de gjorde med bildkvalitén). Kanske märks det mindre på avstånd med så högt PPI som Note har, men en grej me så hög PPI är ju att det ska tillåta en kräma in mer text på skärmen, men att man håller närmare för att läsa (exvis ebok)

9. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 335
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Verkar som Samsung har en bristande kvalitetskontroll, verkar som en stor mängd av skärmarna är "defekta" men vissa användare kanske inte vet om att det är fel på skärmen då dom inte har något att jämföra med...finns en del trådar om det...jag beställde min från amazon.de ..en kille på prisjakt fick skicka tillbaka 2 st t.e.x den 3e var tydligen ok...MEn som sagt många kommer nog inte ens märka något..är väl kanske det också Samsung hoppades på..

10. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Dom bilder jag sett på prisjakt bla. är banding, det är inget fel på skärmen rent hårdvarumässigt. Det handlar om kalibrering av skärmen, alla AMOLED/SAMOLED/+ jag sett lider mer av banding än LCD.

På en SAMOLED skärm kommer man inte undan med lite halvdålig kalibrering som på en LCD.

Har själv en lur med SAMOLED och en med SAMOLED+, båda korrekt kalibrerade med appar som tyvärr kräver root.

Så det är i dom flesta fall inget fel på hårdvaran, gäller att ha tur och få en lur med en mjukvara som passar till panelen i princip. Eller så rootar man å fixar det själv så blir det bättre än det nånsin blir från samsung.

Det lilla jag har testat ICS hittils är välidgt positivt just vad gäller banding, inga såna tendenser ÖHT på min SGS med ICS.

11. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 335
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    ok du verkar ju veta vad du pratar om, faktum är att du är den första som nämner detta... Det mest intressanta vore ju att veta hur man fixar problemet...

12. yallsostupid

yallsostupid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

ÄR du säker på att Sony Ericsson mw600 fungerar ihop med Galaxy Note?
    Jag har provat får det inte att fungera, tar tacksamt imot tips :)

13. Skerved

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Jag har jämfört med Nexus One (samma skärm som desire) och text känns bra mycket bättre att läsa på Note än på Nexus One. Det är nog en kombination av att kunna hålla den lite längre ifrån (inte anstränga ögonen så mycket) och att jag inte kan se pixlarna.

Om du är orolig skulle jag ändå rekommendera att ta en titt på skärmen innan du köper. Vissa verkar ju mer känsliga för det där.

miwi gillar detta.
  14. jlarsson1978

jlarsson1978 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Du behöver inte vara orolig. Hatade själv pentile men Notens skärm är helt grym, inga pixlar syns.

miwi gillar detta.
  15. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Jag tror att det är Notens pixel densitet på 285 som gör att Pen Tile inte är ett problem.

16. htc_hd2

htc_hd2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

helt underbar skärm, man märker inte alls att det är en pentile, jag jämförde med en iphone 4 att läsa exakt samma pdf fil helt utzoomad, man kunde faktiskt se texten bättre på noten

17. D2N2

D2N2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Någon som vet sätt att växla till huvudkameran vid skypevideosamtal?

18. miwi

miwi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för input angående Pen Tile. Låter bra att den höga PPIn verkar minimera problemet. Hoppas MM eller någon annan fysisk butik får in den så man kan kika.

19. zaq

zaq Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    232
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro
    Info:
    Launcher, Nova Prime
    Telefon 2:
    Xiaomi mi max 3
    Info:
    Launcher. Nova
    Telefon 3:
    Umidigi F1
    Info:
    Launcher Nova prime.
    Platta:
    Microsoft Surface 3 pro
    ROM:
    win 10
    Info:
    i7 8gb ram 512gb sd
    Stöttålig o mw600

Hej! Har ett vitt mw600 som funkar perfekt till min Tyska Note. Jag höll bara in power länge när den var avstängd så den gick in på ihoppkopplings läget. Den funkar i allt utom mediavolym, Har du en inställning på telefonen så kan inte headsettet höjas högre än det. Med andra ord hör man inget om telefonen står på noll.

Nu har jag tappat min i asfalten snett framifrån av misstag från 60 cm. Den höll, men jag har ett märke uppe i höger hörn. Tack att den har en skyddsram!:eek:

Bilden tagen med min dotters mini pro!

Bifogade filer:

20. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Olika mjukvaruversioner kan skilja sig åt vad gäller kalibreringen, det är väl i princip det man kan göra utan root. Det brukar alltid vara värre i början och på mkt låg ljusstyrka, blir bättre när man använt skärmen lite..

På min SGS2 använder jag denna appen för att justera skärmen rätt, den känner av vilken revision av skärmen man har sen finns en profil för varje revision då dom skiljer lite i kalibreringen(stöd för Note finns inte än tror jag men det lär komma):

https://market.android.com/details?...m9yZy5wcm9qZWN0dm9vZG9vLnNjcmVlbnR1bmVkZXYiXQ..

Exempel, gråskalan ska skifta mjukt, men man ser tydliga vertikala streck, det syns bäst mot grått.

Hur som helst så kan det ju vara bra att veta att banding inte det samma som en defekt skärm.