Tråden om Samsung Galaxy Note

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av behedwin, 29 sept 2011.

1. torkel_b

torkel_b Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Inställningar/Plats & säkerhet/Ange skärmlås

Eller i Go Launcher/Go Locker som jag använder:
    Preferenser/Teman Inställningar/Launcher Skåp (hi hi)/Security Lock

Janne303 gillar detta.
  2. favetelinguis

favetelinguis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fixade upplåsnings mönster och hittade ett alternativ för att spåra telefonen i android. Vad använder jag för program för att spåra telefonen via den inbyggda funktionen? Är det något specifikt för Samsung eller finns det i alla android?inställningar

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

3. zosma

zosma Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Note 8
    Platta:
    Samsung Galaxy tab S 10.5
    Platta 2:
    Samsung Galaxy tab 10.1
    Har för mig att kunna spåra telefonen, så måste man registrera sig på samsung.

Väntar på att få min Note, beställde den i lördags, beräknad leverans är den 9 december, från telia. Så hoppas jag får den innan helgen.
    Skaffade även ett kontantkort som jag kan ha i min gamla telefon, eller om man köper någon billigt som bara funkar som telefon. Så kan man i vissa situationer vidarekoppla till kontantkortstelefonen, när man inte vill ha den andra med.
    Men hur är det numera med vidarekoppling, förr var det ju så att den som ringer nummer 1, betalar dit, om jag sen vidarekopplat det till 2, så får jag betala från 1 till 2. Men är det så fortfarande?
    Jag antar att det funkar att spara koderna för vidarekoppling till adressboken, så man slipper skriva hela koderna varje gång man ska vidarekoppla.

4. stefanb

stefanb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Beställde en note från Dustin idag.
    Har den i handen imorgon förmiddag :)
    Något jag känner spontant redan nu är irritation över det extremt lilla utbudet av custom roms.

Varför finns det så få?

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

5. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 368
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Har den alltid på mig så ingen kan sno den :) Sen använder jag samsung dive

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

6. Stratan

Stratan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Kanske för att det är så pass ny på marknaden?
    Den har väl bara existerat en vecka eller så...

7. stefanb

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Det var det jag trodde :)

8. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 368
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Den har funnits på marknaden i över en månad, bara i Sverige den är "ny"

9. stefanb

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag har två stycken tab laddare a 2A och hälften av laddningarna gör jag till mobiltelefonen eller annan utrustning med microUSB och det funkar hur bra som helst.

10. Huggebugge

Huggebugge Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Longtimelurker...

Tänkte bara säga att jag tog bilen och drog iväg till MediaMarkt i Barkarby idag för att köpa en Galaxy Note. Det gick alldelens utmärkt då dom hade 5 på lager (precis innan stängning idag tisdag) och eftersom jag ville förlänga mitt Telenorabbonemang med pot399 i 24 månader så fick man ett presentkort för 1000 spänn att handla för på mediamarkt. Riktigt najs.

Jag gissar på att kampanjen gäller på alla Mediamarkt i Sverige och att det bara gäller för Telenor-abbonemang. Jag såg att presentkortslappen satt på några till 5000kr+ mobiler så det kan ju vara intressant för andra också.

Och för dom som undrar, ja, Telenor bundlar med flip-cover.

// Fredrik

11. Jim

Jim Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fråga! Är det nån mer än jag som har en gammal microusb laddare som inte passar i telefonen? Den som följde med passar självklart men till datorn hade jag en gammal microusb kabel från kjell&co som inte passar. Den är typ 0,2 mm för stor. Den fungerar dock till min X10. Skumt.

12. OakNinja

OakNinja Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är inte en minikabel då? Det är micro till Note och till x10 mini, sensation, nokia5800 och alla SEtelefoner jag har, och alla fungerar till allt för mig.

13. Jim

Jim Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej det är en microkabel och den passar i X10 och desire men den glider inte in i noten. Vågar inte ta i heller.

14. HenkusFilijokus

HenkusFilijokus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

En Samsung originalladdare för Galaxy S som jag fortfarande har kvar passar inte heller perfekt. Den går in utan problem, men glider inte på plats lika fint som kabeln som följde med Noten.

Sent from my GT-P7510 using Tapatalk

15. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Samma för mig, beställde i måndags med 24 mån Telenor förlängd abb. och det gjorde så det dröjde innan jag får leka med Noten idag.
    Finns redan en hel del ROMs i xda och med olika kernels. Fast se upp med flasha, då det verkar en del kernels kan orsaka problem.

edit:
    Hämtade ut precis ut Noten och håller på leka med den. :) Det kom med flip cover (blå) bundlad tillsammans med Noten och verkar vara för "svenska versioner" ser det ut som.

Märkte att video uppspelningen är inte så bra, visar "pixelation" vid låhupplösta videos, samma som har nämnts hos xda och kommer ta tid att vänja sig vid det.
    Men, att installera apps via market går mycket fortare än min gamla trotjänare HTC Desire.

Nåja får utforska vidare. :D

Last edited: 7 dec 2011
  16. Luminix

Luminix Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som vet hur man ska göra vid första uppstarten ang batteriet? Ska man låta den ligga å ladda tills den e full? Eller kan man starta den direkt utan att paja batteriet? :)

17. Stratan

Stratan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Saxar in mitt svar från annan tråd:

"Angående batteriladdning så har jag hört att det var förr i tiden som man skulle ladda fullt i ett dygn. De batterier som sitter i dagens mobiler har jag från teknisk support fått rådet att direkt använda tills det är nästan slut ur kartongen. Sedan ladda som vanligt. Inga dygn eller nått."

Luminix gillar detta.
  18. Luminix

Luminix Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack så hemskt mycket :)

19. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 335
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Senaste versionen som sagt fixar detta... android os tar nu typ 6%.
    Jag kör alltid 100% brightness på skärmen, för det är då den sticker ut är mängden, ser sjukt tråkigt ut med låg brightness, visst om man verkligen behöver batteri i 2 dagar så.. men jag behöver bara 8 timmar på jobbet... och då funkar 100% bra.

Mitt främsta tips när det gäller batteritiden är att byta browser, jag bytte från stock till Opera mobile, och förutom att sidorna renderas sjukt mycket snabbare drar nu min surf omkring 40-45% mindre batteri.så surfar du mycket så byt browser.

Men visst det är en besvikelse på så sätt att skärmen drar så mycket med 100% brightness, men som tur är så kompenserar det mycket kraftfulla batteriet upp det...Så man har valmöjligheten, man får planera innan hur mycket batteritid man kommer behöva. Men jag pallar inte med att ha på auto, fy fan vad tråkiga och grådaskig skärmen blir då, vitt blir grådaskigt osv...ser ut som vilen sunkig iphone som helst... Det är när man sätter upp på 100% som man blir riktigt imponerad, och polarna på jobbet är imponerade av skärmen...

20. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 335
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Har inte telia någon sådan tjänst då ? Jag vet att telenor har en sådan plustjänst, men den stora frågan är ju snarare om det är menignsfullt, då polisen inte gärna jagar mobiltelefoner, det ska mycket till för att dom ska få tummen ur för att utföra ett sådant ärende. Kan ta flera veckor eller månader innan det händer något, och då måste dom var 100% säkra osv. Fenomenet att privatpersoner spårar sina egna mobiltelefoner är ganska nytt och tror att polisen inte har klara riktlinjer och lagar när det gäller det, det är väldigt lågt prioriterat just nu...vilket är lite frustererande... då det är såpass lätt för polisen att söka upp gps postionen.

Men den stora frågan är ju hur dum man är om man snor en mobiltelefon, dom som snor dom är oftast inte speciellt tekniskt kunniga dom är snorungar utan hjärna och har förmdligen aldrig hört talas om IMEI m.m