Tråden om Samsung Galaxy Note

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av behedwin, 29 sept 2011.

1. behedwin

behedwin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

har betterbatterystats
    kolla på bilderna jag posta ovan
    jag är rätt okunnig så svårt att veta vad de säger egentligen :)

2. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Om man ser på bilderna du lagt upp, så är det wifi som äter upp batteri tiden för dig och har du det ständigt på med 3G eller?
    Folk har klagat om att wifi drar för mycket batteri och när wifi är på, så är det 2 processer wifi manager och wifi sharing som äter upp batteriet. Dessa 2 ligger i bakgrunden och kan inte stänga av, har Samsung sagt.
    Har själv märkt att när wifi är på, så fortsätter den ständigt skanna efter wifi nätverk ändå, även telefonen har connectat med min router.

Testa att ställ in Wifi viloläge på aldrig eller aldrig när den är inkopplad och mobila nätverk - Nätverkläge på endast WCDMA. GSM/WCDMA drar mycket batteri om telefonen växlar mellan GSM/WCDMA och stäng av wifi/3G när du inte använder det.

Juicedefender är ett bra app som man kan ställa in för spara batteri.

3. behedwin

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

ok ska pröva
    2 dagars utvärdering nu...

1. stänga av wifi och ta screens på allt jag kan hitta i batterystats etc.

2. ha wifi igång och ta screens på allt

jämföra

4. Messy

Messy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej! Skaffat en note nu, men känner att det finns så himla mycket apps och inställingar så jag blir lite överväldigad. Har haft en iphone 3g innan. Kan inte mycket om android, vad man bör tänka på, vad som passar noten osv.

Jag använder mobilen väldigt mycket, surf och prat primärt men även spel. Är ganska tungt medicinerad just nu och klarar mig helt inte att sätta mig in i allt. Skulle uppskatta enormt om ni/någon kunde hjälpa mig. Antingen via pm eller här. Min ekonomi är begränsad men självklart är jag villig att betala för apps under 100:- utan problem om det är värt det.

Hoppas det är ok att jag skriver mina funderingar här och att ni kan hjälpa mig.

5. behedwin

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

så nu är första genomförd
    jag har kört min telefon utan wifi

här är screens
    http://img685.imageshack.us/img685/7590/sc20111219103208.png
    http://img819.imageshack.us/img819/6100/sc20111219103111.png
    http://img861.imageshack.us/img861/4210/sc20111219103059.png
    http://img338.imageshack.us/img338/5083/sc20111219103049.png
    http://img210.imageshack.us/img210/1868/sc20111219103041.png
    http://img846.imageshack.us/img846/8872/sc20111219103015.png
    http://img189.imageshack.us/img189/8296/sc20111219103007.png
    http://img189.imageshack.us/img189/3158/aasc20111215163527.png

Resultatet är ju positivt.
    Android OS drar mest fortfarande
    Men WIFI tar typ 50% av batteriet alltså
    SJUKT!

6. Mabrotnosh

Mabrotnosh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Min note har varit på sedan imorse klockan 9:00 och översta delen på batteristapeln är borta. Fattar inte vad ni klagar på. Min mail uppdateras en gång i timmen, har väder widget och en massa annat som ligger och synkar hela tiden, sen glömde jag typ bort att stänga av wifi i drygt 2 timmar. Det har inte hänt något med batteriet. Sitter jag däremot och spelar spel försvinner batteriet snabbt men så är det ju med alla telefoner.

7. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Problemet är väl alltså att folk har problem utan att sitta och spela spel eller surfa på vita sidor eller ha luren full med synk på allting hela tiden. Det är väl därför de klagar?

Sådan har min SGS varit, och det är inget vidare och hjälper inte att de flesta inte har problemet.

8. markuz85

markuz85 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Tog min från laddaren 6 i morse, har haft wifi på konstant, ringt ca 30 min, surfat ca 1 tim och har 74% kvar. Min Desire brukade ha 20% kvar vid det här laget.

9. behedwin

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

det är just ädrför jag klagar som fasiken.

vissa har ett batteri som de kan köra hela dagen för fullt och ändå ha mycket kvar efter en arbetsdag.

jag kör väldigt lite
    jag spelar aldrig spel i princip
    men ändå är telefonen död när jag åker hem från jobbet vid 17.00

det gjorde stor skillnad att stänga av WIFI men då försvann syftet att använda den på jobbet mycket...

så jämfört med min gamla telefon, en SGS. Så måste jag säga att batteriet på min SGS är BÄTTRE än på noten.
    och det är ju fel

så jag hävdar starkt fortfarande att något är fel antingen på just min telefon eller generell bugg i mjukvaran

vad tror ni?

10. cbergman

cbergman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Sony Z5C

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Sony Z5C
    Platta:
    Sony Z2
    Övrigt:
    Döda:
    Samsung Note 1
    Sony Z1c
    Jag känner lite samma sak, från 100% ner till 40% på någon timme. Och då är det bara lite surf och spotify som körts. Har gjort det som folk rekommenderat att göra för att få bättre batteritid men det tycks som det går åt en hel del åt ingenting.

11. Tomza

Tomza Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan! Jag hade bokat en Galaxy Nexus men den kunde inte levereras förrän någongång i januari, så de erbjöd mig att välja vilken annan telefon som helst till samma abbonemangpris.

Nu till frågan.. Hur är NOTE? Hur är spelkänslan? Hur är flytet i menyerna? skulle ni rekomendera den eller ska jag vänta på någon annan? (jag skiter i om skärmen är jättestor)

12. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 330
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jo jag kan hålla med att jag tycker det är mycket konstigt att dom kan lyckas för extremt förbannat bra batteritid i mediaspelaren med 100% brightness men sedan när man surfar drar det så jävla mycket mera..ska man surfar så räcker det kanske 2-3 timmar. Som sagt med tanke på hur bra det går att spela upp video är jag förvånad... att man inte kan surfa mera.. eller så är det bara fysiska begränsningar som gör det omöjligt...vet att mediaspelaren är väldigt optimerad..delar av skärmen stängs av vid mörka bilder osv..tror inte webläsare är riktigt lika hårt optimerade...

Men allt beror på hur mycket vita bakgrunder sidorna du besöker har...
    Det är skärmens svagaste länk...att den inte pallar med vita bakgrunder..det suger batteri....

Önskar det fanns något sätt att byta bort den vita bakgrunden på de flesta sidorna man söker till något mörkare..finns säkert någono plugg för det.

13. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Läs denna tråd: [Q] Note Battery drain? Rate Your battery Life!O_o? - xda-developers

Kan testa:
    "Download BetterBatteryStats (there's full version for free for XDA users, search the forum)
    Download CPU Spy
    Charge to 100%, reset statistics in CPU Spy and let the battery drain to 10-20%.
    Then Analyze wakelocks in BetterBatteryStats and you will see which programs keep your phone awake.
    If you want to make sure the phone is entering sleep mode and staying there, reset cpu spy stats before going to sleep and check in the morning. more than 90% of the time the phone should be in deep sleep. If not - again, betterbatterystats's wakelocks will show you what's keeping the phone awake."

Själv gissar jag på facebook, gmail, google maps, gps positionering som tar mesta del av batteriet i din telefon och NetWorkLocation har använts 1026 gånger för gps postionering.
    Facebook är känd för vara buggigt och drainar batteriet, samnt använder sig av gps postionering varje gång man uppdaterar sin status.
    Om du har wifi/3g i gång hela tiden, samnt auto sync på och då håller inte batteriet länge. Om man vill ha sync, ställ på långt intervall och inte kort intervall så håller batteriet längre.

14. zosma

zosma Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Note 8
    Platta:
    Samsung Galaxy tab S 10.5
    Platta 2:
    Samsung Galaxy tab 10.1
    Jag laddade telefonen över natten. Tog den från laddningen på morgonen vid 06 tiden. Kollade sen på jobbet och då var android os på 60% igen, så verkar som det är nåt som inte stängs av efter laddning. Stängde av telefonen, och satte på den igen, och nu ca 1,5 timme efter det, så är android os på 22%.

15. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Det är ju alldeles uppenbart att du har allvarliga problem med wakelocks. Hmm, jag ser en oroväckande ikon på screenshotsen som ser ut som en taskikiller.

Avinstallera all form av taskkillers, dom kan orsaka problem av den typen du har.

Se till så wifi sleep-policy är satt till Aldrig/Never. SGS2 har/har haft problem med att wifi och batterydrain, det gäller då i synnerhet med D-link routers(dir-655 bla.)

Stäng även av fast dormancy, ser att det ligger högt på wakelock listan, det är också en känd wakelock bov.

Och logga ut från latitude, det är också ett j-fla skit prog. som kan orsaka wakelocks.

16. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Mediaspelaren är GPU accelererad, cpu behöver knappt jobba när du kollar video.

När du surfar belastar det hårdare, men framförallt så används data/wifi. Wifi drar inte så farligt mkt men 3G/HSPA drar en jäkla massa kräm.

17. jlarsson1978

jlarsson1978 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Du har fel på din telefon - lämna in den för byte!

18. Emolock

Emolock Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

skumt, jag laddade min igår kl16, nu har är jag på 49% super nöjd, dock har jag custom rom ROMOW-V3.5-KK9 by mowmo

super nöjd.

19. makrillen77

makrillen77 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du kommer inte att ångra dig om du "byter" till Noten.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

20. makrillen77

makrillen77 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag behöver hjälp med att kunna streama över HD filmer från min pc till min fantastiska Note. Finns det någon som har fått det att fungera bra?

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk