Tråden om Samsung Galaxy Note

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av behedwin, 29 sept 2011.

1. marreboy

marreboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Du pratar om lite olika saker som inte har med varandra att göra.
    Först angående eko vid samtal. Prova att stänga av brusreducering. När du ringer upp ett samtal kan du på skärmen stänga av brusreducering. Borde göra skillnad för ekot.

När det gäller datahastighet så är det sant att Noten klarar upp till 21 Mbit/s över 3G/HSPDA+. Men det som verkligen påverkar hastigheten för dig är vilken hastighet som ingår i ditt abonnemang och till sist vad Tele2 verkligen kan erbjuda just där du är. Och det sistnämnda påverkas även av hur många mobiler och mobila bredband som finns i närheten och delar på samma mast.

Jag hade också grymt dåliga datahastigheter med Tele2. Orkade inte tillslut utan bytte till 3 och nu har jag alltid mellan 4 och 10 Mbit.

Överföringshastigheten påverkar inte samtalskvaliteten. Prova att växla till enbart 2G (GSM). Borde inte göra någon skillnad.

2. Zeaed

Zeaed Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag sa inte att det var, jag undrade om det var

Funktionen brusreduceringen fungerar inte när man pratar med de med följande hörlurarna.

Jag inskaffade TELE2 MAXI kampanjen i April och jag ska enligt TELE2's egen karta ha högsta tänkbara täckning på båda deras nät.

Återstår och se om jag byter från TELE2 om jag inte får bättre ljudkvalite. Jag har provat spela in min egen röst. Där förekommer det inte. TELE2 support har det inspelat och själv registrerat det "ekiga"

Det som är synd med 3 är att de har inte erbjudande om fria antal minuter att ringa för som nästan alla andra har.

TELE2 har ju sitt nya aboonemang med valfritt antal minuter

HALEBOP har ett par abonnemang med valfritt antal minuter

Och med TELENOR kan man för 99r extra ringa för hur mycket som helst

Varför 3 inte erbjuder liknande är för mig en gåta

3. felixarvid

felixarvid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag köpte min note från tyska amazon för ett par månader sedan men har nu börjat för stora problem med skärmen (gamman är helt fel, två långa rader över skärmen med rosa och svarta pixlar) och vill nu byta den..men hur gör man det via tyska amazon?

4. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Hehe - jag håller faktiskt just nu på och förbereder att skicka i väg min egen.

Amazon.de Hilfe

Skicka alltså också med en kopia på kvittot eller en utskrift av beställningsdetaljerna från amazon.de.

Last edited by a moderator: 22 nov 2018
    felixarvid gillar detta.
  5. ST!NG

ST!NG Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Jag har lite frågor ang Note och HTC oneX.
    * Vi som har samsung har vi samsung dive om vi tappar bort telefonen så kan man hitta den, och min fråga är vad heter de hos HTC?
    * En bra digital klocka med väder i till NOTE, som passar skärmen bra?

6. Brix

Brix Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Om det är widget du syftar på så kan jag varmt rekommendera HD widgets.

7. ST!NG

ST!NG Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men HD Widgets är mindre än själva skärmen:( jag tycker det e inte fint när det e tomt i sidan. annars jag hade den på HTC:en

8. felixarvid

felixarvid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

man får tacka så hjärtligt för det snabba svaret

9. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

ST!NG gillar detta.
  10. Brix

Brix Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Nej? Finns upp till 5x5 storlek på widgetsen.

11. ST!NG

ST!NG Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

nej! jag kan ser bara 4x4 e max storlek:(

12. Brix

Brix Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Då måste nåt vara fel i så fall. Jag har själv HD widgets och använder 5x3-widgeten, men jag har även 5x5 tillgänglig.

13. jullan

jullan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Hej igen!
    Har fortfarande inte köpt Noten, ville vänta på s3:an.. Blev dock lite besviken på utseendet på s3:an. Köpa Noten nu eller vänta på en ny Note? Har s2 nu och gillar Notens utseende. Har Noten fått ICS än?
    Beslutsångest deluxe! :)
    Edit: har varit och kollat och klämt på både S-3 och Noten nu..
    Bestämt mig för att köpa en vit... NOTE!!!!
    KÄRLEK vid första ögonkastet!!!

Last edited: 31 maj 2012
  14. TMH

TMH Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Ok, jag har en Note. Jag hade också haft beslutsångest. Noten e nice, jag e nöjd på många sätt. Mitt sätt att hjälpa dig, är väl att berätta nackdelarna och fördelarna med Noten, enligt mig då.

Fördelar:
    Helt underbar telefon, S-pen e sjukt nice och funkar att skriva med o.s.v. Den nya uppdateringen (premium suite) verkar vara riktigt cool, för mina ändamål. GPS slår alla telefoner jag provat. Skärmen är helt makalöst underbar tack vare storleken (5,3 kicks ass), super amoled samt HD. Den är tunn. Batteritiden är riktigt bra. Du kan köra allt på den.

Nackdelar:
    ICS uppdateringen med premium suite, har inte kommit till sverige än. Uppdateringar till den tar en evighet från Samsung (kanske blir likadant för Note 2 dock).
    Lagget! Enligt mig laggar den waaay för mycket i menyerna och i orginal browsern. Det e helt ok flyt, men det saknar den laggfria känslan ofta. Tror detta beror på mjukvara, så hoppas det blir bättre med det. Många påpekar att ICS uppdateringen löser lagget i allafall i browsern.
    Storleken är jobbig ibland, speciellt när man är ute på stan o bara ska skicka ett sms eller ringa nån. Den är otymplig och hal, så man tappar den lätt om man inte anstränger sig.
    Skärmen är ju sjukt bra, så länge bilden är ljus. Vid mörka partier, syns "stora svara pixlar" blandat med grått, riktigt fult och stör mig väldigt mycket. Många som har påpekat det. Och ICS uppdateringen har inte löst problemet enligt många.
    Den e heeelt platt och fyrkantig, lite tegelsten känsla om du frågar mig.
    Måste bara påpeka att orginal tangentbordet är det sämsta jag använt, den laggar och hänger inte alls med i svängarna, och stavningskorrigeringen är riiiiktigt dum (bokstavligen dum).

Detta är min uppfattning av telefonen. Handlar mycket om tycke och smak, och vad du ska använda den till.

Hoppas detta hjälper dig i valet. Jag hade nog fan kört på Noten. Note 2 lär ju dröja ett bra tag, och en uppföljare är aldrig lika bra som den första. Titta bara på S3:an i jämförelse med S2:an. Jag är övertygad om att Note 2 kommer ha löst Notens nackdelar, men samtidigt tror jag den kommer vara överarbetad för att leva upp till förväntningarna från den första noten, precis som med S3 (där dem lagt ner hela företaget på röstkontroll o ett jäkla naturtema o sen slängt in lite hårdvara som matchar konkurrenterna)....

Lycka till

Last edited: 30 maj 2012
    jullan gillar detta.
  15. fluppen

fluppen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

Kan du ta en screeshoot på det mörka du inte gillar, men förstår inte vad du menar jag är så sjukt nöjd med min skärm, särskilt svärtan..

16. janhol

janhol Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

ICS till Note finns faktiskt sedan 3 veckor tillbaka men då får man flasha in den själv. Jag har gjort det och är supernöjd, snabbare Note och bättre batteritd m.m.
    Det är exakt samma offiecella ROM som kommer till Sverige när Samsung nu orkar släppa den.
    Se följande tråd hur man gör m.m.:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=72964

17. Zeaed

Zeaed Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

18. D2N2

D2N2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Galaxy note med sin stora skärmen och med sitt lägre pris än sgs3 ett av de bästa valen på androidmarknaden. Gillar du film, spel eller surfa så slår den allt i sinväg pga den mäktiga skärmen.

Gs3s 4,8 är mini jämfört med noten 5,3. Tycker personligen sgs3 borde vara lite bredare, men känns som det skiljer mycket mycket mer än 0,5 tum när de ligger jämte varandra.

Last edited: 30 maj 2012
  19. jullan

jullan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Går det att uppdatera Noten ota? Eller måste den kopplas till kies i datorn? Om det blir köp, går det att synka apparna och allt annat som jag har på min s2 så att jag kan lägga över det på Noten, eller måste jag ladda ned dem igen?

20. Brix

Brix Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Klart det går att uppdatera OTA. Finns väl få Android-enheter som det inte går på?
    Gällandes apparna så får du nog tanka ner dom igen, men det går ju rätt snabbt. Såvida du inte har en jävla massa då :P