Tråden om Samsung Galaxy Note

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av behedwin, 29 sept 2011.

1. D2N2

D2N2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Jag har fått det 2 ggr sedan ICS uppdateringen för några veckor sedan. Hela skärmen blir konstig, men släcker dudu och Tänder skärmen igen så frisknar den till.. Tror det här med ICS update att göra, eller har du det hela tiden eller vad???

Last edited: 30 maj 2012
  2. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Frugans s2 låst till 3 uppdaterade jag nyligen till ICS, bara någon vecka sedan och gick endast med Kies då. Så man ska inte vara för säker... på något. :)

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

3. huatom

huatom Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sedan också min fru köpt en Note har vi två i familjen. Då hon registrerade mobilen (kom upp på mobilen då den startades) så uppgavs min mailadress (gmail). Men hon skulle nu vilja ändra detta till en ny gmail adress hon fixat. Har endast hittat factory reset som ev. möjligt. Kanske vet någon hur man gör eftersom jag gissar den som köper en begagnad mobil vill göra samma sak.

4. Lasse58

Lasse58 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    721
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S24 Ultra
    Bara att gå in i inställningar, konton och synkning, hantera konton och ta bort konto. Sen är det bara att lägga till nytt.

5. TMH

TMH Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Tja. Det enda jag kommer på är att i Inställningar > Konton och synkning så kan du ta bort samsung kontot och gmail kontot o.s.v. och lägga till nytt konto. På det vis synkas telefonen till en ny användare. Sen i samsungdive.com (där du kan fjärrlåsa mobilen), loggar du in på ditt samsung konto som du också nu har på din mobil. På så vis borde ju telefonen få en ny användare...

Lycka till

6. huatom

huatom Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har provat detta tidigare. Men när jag skall ta bort kontot kommer följande upp:

"Account required by some applications. You can only remove it by resetting the device to factory defaults (which deletes all your personal data)"

7. janhol

janhol Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Korrekt, har själv råkat ut för samma sak.
    Efter vad jag förstått så skall det inte av säkerhetsskäl gå att byta ut kontot utan att göra just factory reset (fabriksåterställning).

8. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Prova att lägga till ett nytt konto innan det gamla tas bort?

9. jullan

jullan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Sitter och väntar på att skatten ska komma, förhoppningsvis till veckan som kommer så jag kan köpa <3 Noten! Men en fråga, finns den i LTE? Vad är i sådana fall skillnaden?

10. Loxus

Loxus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Finns inte LTE i Sverige iaf

11. jullan

jullan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Ok, var mest bara nyfiken på vad skillnaden mellan "vanlig" och LTE är. :)

12. Loxus

Loxus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

I stort sett ingen, utöver det, tror jag.
    (Eller var LTE-varianten som finns enkelkärnig?)

13. Utacka

Utacka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

körs inte lte på snapdragon dualcore processoen?

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

14. Loxus

Loxus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Jo...vet inte vad jag fick det ifrån.. :P

15. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Kan man ställa allmänna korta frågor i denna tråd? Testar... :D

1. Vad är det för dubbla epostprogram som startas automatiskt? En ser ut som vanliga epost, och den andra ser ut som epostwidgeten jag såg när jag först startade telefonen. Även social hub startas i två upplagor.

2. Telefonen drar en hel del ström när den är i viloläge. Android OS har dragit dubbelt så mycket som skärmen (Android OS: 58 %), och då har jag ändå haft igång och grejat en del med luren. Den beter sig som motsatsen till min SGS, och drar mycket när den vilar, och väldigt lite när jag använder den. På batteristatistiken ser jag att den HAR sovit, så varför drar den ganska mycket ström?

Trist att även på denna lur alltid gå in och stänga av en massa program vid uppstart. DRM verkar dra väldigt mycket t.ex. vilket det även gör på min SGS. Stänger alltid ned det.

Jag stängde ned alla autostartade program, och nu drar luren "ingenting". 1 % i vila på tre timmar känns ok, men 20 % på tre timmar i vila som innan, är det INTE. Är det verkligen så att man MÅSTE gå in och stänga program vid uppstart? Trodde att det var problem med min SGS som jag skulle slippa. Barnens småtelefoner gör vi det aldrig med, och de drar knappt någon ström, särskilt inte i vila.

Tilläggas ska att jag köpte luren beg precis nyss, och att den då var fabriksåterställd. Kanske har han uppdaterat den samtidigt (2.3.6) och kanske är det detta som gör att Android OS drar mycket. Det kan ju bli så när man gör i alla fall en större uppgradering (som iofs nog inte är gjort - 2.3-versionerna har väl denna modell haft hela tiden).

Jag hade också kvar TWlauncher med en del grejer på, vilket jag har tagit bort nu (slängt bort widgetar och tömt hemskärmarna totalt). Kanske drog det där ström i bakgrunden. Har GO launcher annars.

3. Vad är S Choice för något? Får inte reda på det utan att installera/aktivera något, och det vet jag inte om jag vill. Hittade ingen bra info via google.

4. Synkronisera google drive, vad innebär det? Görs inte det i appen google drive? Eller var hamnar dokumenten om jag synkar via mitt googlekonto så där bara utan att installera google drive?

5. Till sist: vad innebär "synkronisera direktöverföring"?

16. Mr-F

Mr-F Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Någon som vet när ICS kommer ut till Nordiska Notes? (utan att man behöver roota)

17. stelin

stelin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    918

MINA ENHETER

18. boltis

boltis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    203

MINA ENHETER

Snabbfråga: knappljudet i kalkylatorn, hur tusan får jag bort det? Alla inmatningsljud i övrigt är inaktiverade. Hittar inte någon inställning för detta..

19. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Jag brukar alltid rota och ta bort alla onödiga extraappar, processer och tjänster. Men nu innan jag skickade min note till tyskland på garanti, så gjorde jag en fabriksåterställning på en original ICS, lade till ett googlekonto och några appar, och batterIet verkade fantastiskt. Tror knappt android OS fanns med i listan, utan bara android system som låg på ett par procent. Så kanske det helt enkelt beror på vad du själv har installerat.

Du kan ju prova med fabriksåterställning och sedan installera appar en i taget samtidigt som du håller koll på batteristatistiken.

20. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag har bara appar som visat sig fungera med min SGS, alltså inget nytt. Tror inte det är de som drar. Men det är ju en massa appar igång och som tillhör telefonen. Mycket mer än på min SGS, och mycket mer konstiga saker.

Jag ser att det vid en del står "starta som standard", är det något man kan rensa någonstans så att de ej startar vid uppstart? Eller är det samma funktion som webbläsarna, d.v.s. att en av dem kan väljas som standardwebbläsare?

Om jag rootar, så kan jag väl inte uppgradera via Kies sedan. Orkar inte hålla på med det. Tänkte på det med min SGS, men orkade aldrig.