Problem: Trådlös laddning av p30 pro

Diskussion i 'P30-serien' startad av R3b0rn, 30 mar 2019.

  1. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Är det någon här som får ett bra resultat? Min laddar inte jämt överhuvudtaget...

    Kör med Samsung Duo 2.0 och testade nu även med en nobrand laddare.

    Någon mer med samma problem?

    Bör nämnas att jag har försökt utan skal och med skal samt lagt den på olika sätt på laddaren.

    Edit: Inatt laddade den fullt. Verkar vara så att man måste sätta den precis helt rätt på laddaren. Lite snett och den kommer att hoppa upp och ner med laddningen.
     
    Last edited: 31 mar 2019
  2. Tengan89

    Tengan89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2019
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    18
    Så ska den inte vara vad jag vet, hade jag varit du så hade jag dubbelkolla med supporten!
     
    bernard gillar detta.
  3. StebBerg

    StebBerg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2017
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    8
    samma problem jag med, har en hel hög med gamla trådlösa laddare (samsung original) till S7 och S9 - eftersom man var tvungen att köpa en ny med ny mobil...(!!)
    Fattar inte varför det skall vara så svårt med det där, Qi standard yea right...
    Nu lär man väl få köpa 3 nya laddare från huawei a 600 spänn liksom...

    för att vara saklig, den säger att den laddar men det händer liksom inget, kanske att batteriet inte sjunker förvisso men det går då inte upp heller... Då har jag fält samsung laddaren och använder den som en platt liggande och försöker hitta en lämplig position med mm precision.
     
    R3b0rn och bernard gillar detta.
  4. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Ja min e liksom 50/50 men förr fick jag ingen laddningsanimation men nu med nya uppdateringen så fick jag det.
    Inatt laddade jag trådlöst och den laddade 100. Enda dock är att min Samsung duo 2.0 känner inte av när den slutar ta laddning och det gör den efter den nått 100 så lampan lyser rött ändå. Super konstigt.
     
  5. Keyeffdee

    Keyeffdee Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2019
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har också problem med detta. Vi köpte 2st p30 pro och har trådlösa laddare hemma och i bilen. Oavsett vilken telefon och vart vaknar telefonen och visar att laddning påbörjas men efter någon minut slutar den.
    I bilen testade jag under 10 mil. Vid start hade jag 12% och framme hade jag 8%.
    Hemma över natten började jag på 71% och när jag vaknade 64%.

    Bägge laddarna är helt nya.