Trådlösa hörlurar för max 2000 kr

Diskussion i 'Hörlurar' startad av Kalven, 5 apr 2016.

  1. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Är på jakt efter trådlösa hörlurar då min nuvarande ghetto-lösning med Porta Pro kopplade till ett Sony BT-headset börjar sjunga på sista versen [emoji2]

    Mitt problem är att jag har stort huvud och får huvudvärk om headsetet sitter tight. Hade hemma dessa: http://www.siba.se/ljud/horlurar/tradlosa-horlurar/sony-mdr-xb950bt-122065

    Älskade ljud och utseende men fick tämligen omgående huvudvärk. Är det in ear som gäller för mig då? Tittar lite på Jaybird X2 men omdömena varierar ganska mycket...

    Någon som har tips på lurar som kan funka till en med gorillaskalle?
     
  2. Pienso

    Pienso Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    666
    Mottagna gillanden:
    163

    MINA ENHETER

    Jag hade precis de hörlurarna du länka men de var inte komfortabla under längre stunder och blev väldigt varmt om öronen. Kan påpeka att jag också har ett ganska stort huvud.

    Testa dessa, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3310498&ref=192 jag tror de är bekväma eller så får man testa i butik, synd att du missa erbjudandet på dem, gick för 1990 nu i helgen som var.
     
    Kalven gillar detta.
  3. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Har du testat de du länkade? Eller vilka lurar har du nu?
     
  4. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 226
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    de där lurarna han länkar till köpte jag när komplett hade dem för 1890 för nån månad sen. jag var rätt nervös för hur de skulle sitta då jag får skitont av nästan alla lurar.

    har förmodligen relativt stort huvud och så har jag glasögon så jag brukar ha ett helvete med hörlurar och har varit nästan helt hänvisad till in-ear.

    men faktiskt så har det gått jättebra med dessa, de har ju ett fast grepp om skallen sas, men det känns ändå inte som att de klämmer på ett dåligt sätt. tror det kan vara en kombo av mjuk polstring och låg vikt. varma öron får man ju i viss mån av over-ear vid längre sittningar, svårt att undvika - men dessa har dock inte blivit så varma att det besvärat mig. men jag kan ju inte svara för hur det blir till sommaren.

    det verkar ju som att de dyker upp på kampanj inom din budget då och då, så du skulle ju kunna lägga en bevakning på dem på prisjakt iaf :)

    kan tillägga att jag är mycket nöjd med batteritiden
     
  5. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Tack för tipset, jag ska hålla dom under uppsikt. Dom verkar intressanta! Min budget är inte huggen i sten egentligen så det kan mycket väl bli en beställning...
     
  6. Labbrocken

    Labbrocken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Asus zenfone 5z

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Asus zenfone 5z
    Platta:
    Z4 tablet
    Jag har också en gorillaskalle som du och äger hörlurarna ovan. När jag öppnade dem så var det sånt tryck att jag nästan blev illamående av att ha dem på. Men sätt lurarna på en låda/runt ett par böcker som är något större än ditt huvud under en natt eller två så töjer de ut sig. Nu har jag inga problem med komforten alls, utom att de blir lite varma som nån annan i tråden redan sagt.

    Annars kan jag rekommendera Sony SBH80 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2438431&ref=192 Riktigt bra ljud och de funkar bra att träna med, iaf för min egen del.