Fråga: Trådlösa hörlurar från denna lista, rekommendation

Diskussion i 'Hörlurar' startad av almes, 21 feb 2021.

  1. almes

    almes Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2021
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Letar efter ett par trådlösa over-ear helst med ANC. Ska användas i kontors- och labmiljö, Spotify mest. Bryr mig inte om hur samtalskvalité osv är. Tidigare hörlurar som jag haft/har & gillat: DT990, DT770, Fidelio X1 (gillade Beyerdynamics mer). Men gillar mest att lyssna i högtalare. Jag har glasögon. Lyssnar på indie/folk, pop, elektroniskt, 80-tal, hiphop, rock, klassiskt ungefär i den ordningen.

    Vilken av dessa skulle ni rekommendera/inte rekommendera från denna lista med dessa priser (kr). Vill nog egentligen inte lägga mer än 1500 kr ifall jag är vårdslös och ska använda det i labbet, men har några alternativ dyrare än så med ändå.

    Sony WH-XB900N - 1500
    Sony WH-H900N - 1000 (fyndvara 700)
    Sony WH-H910N - 1500
    Sennheiser HD 450BT - 1300
    JABRA Elite 85h - 1500
    Audio Technica ATH-M50XBT - 1800
    Panasonic RP-HD605 - 2000
    Dyrare alternativ t.ex. XM3, QC35 - ~2500
     
  2. nishog04

    nishog04 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2017
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telenor, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Telefon 2:
    Nokia 8
    Platta:
    Lenovo Chromebook Duet 128Gb
    Jag är långt ifrån någon expert på hörlurar, men fick nyss hem ett par Jabra Elite 85h och är hittills väldigt nöjd med dem.

    Efter att ha sett otaliga recensioner verkar Sony WH-1000XM* och Bose QC35 ha det bästa soundet, men efter det kvalar tydligen bl.a. Jabra Elite 85h in. Det som Jabra Elite 85h verkar vara i topp på är batteritid och mikrofoner (som jag dock ser att du inte lägger tyngd på).

    Jag har använt flera billiga alternativ tidigare, så för min del är det en stor förbättring. Det är nog det som det kokar ner till, vill jag påstå.

    EDIT: Jag glömde förresten nämna att det inte är några som helst problem att använda hörlurarna trots att du har glasögon.

    För tillfället är priset 1490:- Trådlösa Bluetooth-hörlurar med aktiv brusreducering
     
    Last edited: 24 feb 2021