Tips: Trådlöst carplay

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av Herrn, 12 nov 2019.

  1. ajo.lill

    ajo.lill Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2018
    Inlägg:
    718
    Mottagna gillanden:
    595
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Väcker denna tråden då det gäller Gen 5 av Re-STREAM.

    Bytte till en Gen 5 för att få Android-stöd (min gamla stödde endast Apple Carplay). Telefonen ansluter, men så snart den gör det så fryser skärmen helt i bilen. Vet man var knappar finns kan man trigga dessa, exempelvis att trycka för Google assistant. Då uppdaterar skärmen en frame till var den ska vara, sen fryser den igen.

    Någon annan som varit med om samma? Verkar som att ljud och allt förutom bild på skärmen fungerar.

    Kör med en Pixel 7 i en '17 Golf Alltrack. Fungerade kalas med en iPhone 13 och Carplay-adapter från Re-STREAM.

    Edit: Följdfråga, någon här som lyckats uppdatera sin Re-STREAM med en Android-lur? Instruktionen för iPhone fungerar inte för Android vad jag lyckas med.
     
    Last edited: 18 jan 2023
  2. Vatkak

    Vatkak Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2023
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har precis samma problem med en Skoda Rapid Spaceback från 2016. Testat logga in på Re-Stream-dongeln och ändra typ allt utan resultat. Mailat dem för ett tag sedan, avvaktar svar.
     
  3. ajo.lill

    ajo.lill Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2018
    Inlägg:
    718
    Mottagna gillanden:
    595
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Jag kunde inte ens logga in i dongeln. Inget fungerade.

    Mailade deras support och fick då ett svar som tydligt inte hade läst det jag skrev eftersom man bad mig testa saker jag redan gjort/inte besvarade det faktiska problem jag hade.

    Slutade med en retur. Får se om jag letar reda på någon annan trådlös modul eller om jag bara fortsätter köra med Volta-kabel.
     
  4. Oscar den allsmäktige

    Oscar den allsmäktige Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2018
    Inlägg:
    1 237
    Mottagna gillanden:
    1 206

    MINA ENHETER

    Sugen på att köpa en dongel. Finns lite olika modeller. Erfarenheter, något modell och märke som fungerar bättre än andra?
     
  5. dani98

    dani98 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2018
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    4
    Någon testat donglar från typ aliexpress? Finns olika väldigt billiga, eller de är bara skit?