Träning & Hälsa

Diskussion i 'Off Topic' startad av WX5, 8 maj 2012.

1. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 436

MINA ENHETER

Jävla vad stenhårt

2. Psykos

Psykos Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

alltid stenhårt nom sayin' ( ͡° ͜ʖ ͡°)

3. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 256
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Bara köttat ben hela veckan nu vilket har varit skönt. Haft lite träningvärk efteråt vid två tillfällen i alla fall vilket alltid är trevligt. Hade lite små känningar i vänster armled förmodligen pga lite överansträngning så det fick bli lite vila där för armar men det har typ gått bort nu. Men det började liksom kännas inuti leden på något sätt när man vred på armen på ett visst sätt. Så man får ta och lyssna på kroppen som sagt det är ju inte meningen att man ska köra sönder den med träning utan tvärtom.

4. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 436

MINA ENHETER

Körde armar i tisdag efter att inte tränat på typ ett halvår... Onsdag, torsdag och fredag gick jag runt som en T-rex. Helvete vad ont det gjorde att sträcka på armarna.

5. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 713
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Hellre armarna än benen iaf :) Hatar att ha träningsvärk i benen!

6. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 436

MINA ENHETER

Jo men när man inte kan lyfta gaffeln till munnen för man har ont i lederna då är det illa. Var ett helvete att bara sova.

7. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 436

MINA ENHETER

1 timmes promenad med två vänder upp och ner för Hammarby backen... Det var trevligt [emoji4]

8. jespersundqvist

jespersundqvist Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia Z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia Z5
    Träningsvärk i benen är bland det härligaste som finns, kanske bara jag som tycker det! [emoji14] ;)

9. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 713
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Hehe! :) Jag gillar det verkligen inte iaf.

10. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 256
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Träningsvärk i måttlig mängd är nice men inte när man blir typ handikappad!

11. bogieboy

bogieboy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag kör tyngdlyftning jag med. Älskar all sorts träningsvärk. :-P siktar på 500 kilos klubben i mark, böj och bänk saknar 70kg totalt. Mina PR är bänk 140kg böj 140kg och Mark 150kg Kv 80kg och 168cm lång. Eller kort kanske man ska säga kör 4 gånger i veckan med en basövning per pass utöver dom tre så är militärpress en favorit med där tröck jag upp 82.5kg sist jag maxade. :-D gott om träningsklipp på mitt instagram "mickeshobby"

12. Psykos

Psykos Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Vaknade imorse med ett otroligt obehag i båda axlarna. Sträckte på mig lite och det vart mycket värre. På vänstra handen sticker det i fingrarna och de domnar okontrollerat, sticker mest när jag sträcker ut armen 90 grader.

Nån som har upplevt liknande? Ska åka till min kiropraktor senare idag.

Last edited: 18 maj 2015
  13. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag har haft problem axlarna av och till mycket för att jag dessutom jobbar med it vilket ju är en allmänt känd kroppsmördare. Inklämningar av nerver är ju otroligt vanligt och dessutom har du säkert framåtroterade axlar. det finns lite sjyssta stretchaövningar jag kört under några veckor som faktiskt fick saker och ting att släppa rejält för mig. Känner jag mig modig på fyllan nån gång kan jag dra ihop en video och visa hur man gör haha :D

enkelt sätt att se om axlarna är framåtroterade är att stå framför en spegel med armarna hängande neråt.. pekar handryggen framåt och inte bara tummen? grattis då har du framåtroterade axlar och behöver träna rejält med att få tillbaka dom.

14. Psykos

Psykos Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Du får gärna berätta mer. Har haft svårt hela dagen att hålla bak axlarna, känner mig stel och obekväm. Har annars väldigt bra hållning.

15. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag har haft tur på jobebt då vi har massage här och har en sjukt jävla bra massör men kort bara.. stel lats lider jag av hela jväla vägen och ända upp i de korta musklerna i armhålan som gör fruktansvärt ont att massera ut. korta biceps på det och framåtrotationen gör att de saker du skriver om händer.

Sen kan du ju likagärna ha en inflammation eller sträckning såklart men just de symptomen du beskriver hade jag när jag mådde som sämst och dessutom hade jag skarp värk i er armbåge och ena armen kunde jag bara lyfta 45 grader framåt sen kändes det som en kniv kördes in i axeln.

Axlarna ska man ta på allvar när man har ont i för problem som kvarstår länge är ju som vi alla kan tänka oss inte bra alls. Se till att få utrett ordentligt vad det beror på och gör något åt det axlarna behöver du i livet ;) Jag ska kolla med min massör om han har några videos eller bilder att länka till hur man ska stretcha annars drar jag ihop en video åt dig med lite tips.

16. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 436

MINA ENHETER

Även jag sitter framför en dator hela dagarna och har oxå haft problem med axlar/rygg-partiet, för min del var den smärta som strålade från mellan skuldrorna upp och ut till min högra arm. Kändes som en nerv som var i kläm. Extremt jobbigt kunde det vara då när det väl slog till så ville det inte släppa vad man än gjorde, ibland höll det i sig hela dagar. Pallade mig till slut till en kiropraktor som klämde och kände och framförallt knäckte hit och dit... efter det har jag knappt känt av det, det var ett halvår sedan. Enligt kiropraktorn var det inte en nerv som var i kläm utan en disk som hamnat fel, vad det än var så hjälpte det att gå till honom.

För övrigt är framåtroterade axlar jättevänligt då de flesta dels inte gör övningar korrekt (tekniken) och dels att man bara tränar tex bröstmusklerna men inte ryggen/axlarna.

17. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

framåtroterade axlar är nog något som de allra flesta lider av i tysthet absolut men det gäller att ha koll på hur mycket de faktiskt roterat. i mitt fal var hela handryggen synlig i spegeln när jag började få jävlgit ont och nu efter min stretch och lite rehab är jag nästan på nivån att handryggen inte syns alls i spegeln så visst går det.

18. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 436

MINA ENHETER

Testade nyss mot spegeln och jag ser bara baksidan av handflatan [emoji53]

19. Psykos

Psykos Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Vet inte om jag är helt ute och cyklar men jag tror tummen ska peka rakt fram. Jag ser ungefär halva handryggen när jag slappnar av.

20. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 436

MINA ENHETER

Hela här