Va körer ni andra för upplägg?själv har jag gått i från ppl till Halvkropp. Var iallafall jävligt mycke jobbigare[emoji1]
Jag använder backup i den appen och du kommer åt den under inställningarna (via menyn) och sen Backup - Cloud.
Jag har mest kört halvkroppsupplägg i olika formen men senast provade jag en variant av PPL i ett halvår. Inte så förtjust i det så har börjat köra helkroppspass istället.
Har precis börjat och köra Halvkropp och tycker det är förbaskat tungt och köra förholdsvis till ppl,ben går bra,men överkroppen känns nästan som jag går back
det är väl som med så mycket annat en ren smaksak alla fungerar vi olika. personligen växer jag mer och presterar mer med detta än vad jag gjorde med 5 dagars split och grejer. Sen är det kul att byta ibland bara för att oxå huvudsaken är att man kommer ibväg och kör speciellt när man är kontorsråtta som jag. Väntar på våren så jag får cykla igen dock som är min största passion när det gäller träning.
Jo det är ju klart,själv så står jag och lyfter mellan 10-12 ton plåt på jobbet,innan jag åker och tränar. Sen tar det väl ett tag för kroppen och komma in i det.
Vad tror folket om crossfit? Själv tror jag att variation och högintense träningsdelen är bra däremot tror jag inte riktigt på hela grejen att göra så många rep som möjligt med dålig form. Sen kan väl vissa av övningarna vara rent skadliga om man inte övat och tränat upp kroppen att utföra dem
Högintens träning är väldigt bra men då tycker jag att man ska dela upp sina pass eller avsluta passen med intervall på löpband eller roddmaskin. Övriga övningar som dessa crossfit utövare kör anser jag ha för stor skaderisk, när man ska köra slut på sig så extremt med massvis med reps blir tekniken lidande och man kan/orkar inte lyfta säkert. Det är helt klart bättre att köra strikt styrketräning och fokusera på att lyfta rätt och sedan träna flåset separat.
Med Crossfit kan man omöjligtvis bli annat än vältränad om man håller sig till det. Skador (kan) ingå i köpet dock
Jag kör på naturell för att slippa sötningsmedel och sånt skräp! sötningsmedlet gör dig bara sugen på socker