Som sagt tidigare så är konditionen en färskvara som måste underhållas hela tiden. På höst/vinter så kör jag löparband på gymmet eller motionscykel för att behålla konditionen så gott de går, men det är ju mycket jobbigare att spring utomhus än på gymmet tycker jag. 14 km bör du fixa om du tränar upp konditionen ordentligt och dagsformen är bra Min längsta distans jag kör är 15.45 km och då sprang jag det på 1:10:14, medel 4:33 per km men då var jag lättare än vad jag är idag.
Ofta tycker jag att konditionen kommer tillbaka snabbt det mer musklerna som ger sig först... Alltså flåset är bra men orken och smärtan i knän/muskler mm är det som får en att ge upp, speciellt sträckor längre än milen. Sent from my NEXT using Tapatalk
Ja det tar ju ett tag innan kroppen blir "van" vid den belastningen som blir på knän, fötter osv. Därför är det nog ganska bra att köra korta distanser i början och öka allteftersom så kroppen hinner anpassa och vänja sig.
Ja det är verkligen en färskvara. Hatar själv att springa inomhus, därför jag alltid är i så dålig form på våren då jag helt enkelt inte gör det. Minns dock att det var väldigt milt väder någon vinter som gjorde att man kunde springa ute i december och januari innan första snön kom typ. Oh well. Älskar löpning!
http://www.loplabbet.se/store/alla/mizuno/mizuno-wave-ultima-7-herr.html Sent from my NEXT using Tapatalk
Är det någon skillnad på ST och de "vanliga"? Använder främst Nike Free, men kör Ultraboost ibland - men får ont i framsidan av smalbenet om jag springer långt eller snabbt
Jag tror att ST modellen är stabilare och har bättre stöd om man pronerar annars är det nog ingen stor skillnad. Jag provade flera olika skor från Nike, Ascics och Saucony som alla skulle vara stabilare än Adidas men ändå sprang jag bäst och pronerade minst med dom Sent from my Nexus 6P
Hur länge har du sprungit? För att få ont i smalbenet är vanligt i början det är kroppen som inte har vant sig vid belastningen än.
Likadant om man pronerar och belastar lite fel så kan man få sjukt ont. Det hände mig när jag sprang i fel skor, värken kunde vara i flera dagar. Skickat från min Nexus 6P
Mer eller mindre sen förra året Det är främst i mina Ultraboost jag märker det. När jag springer i Free 5.0 får jag inte ont alls. Spontant tycker jag att Ultraboost borde ha bättre stabilitet [emoji16]
Blev lite längre än vad jag hade tänkt från början. Pausen i RunKeeper är pga skosnöret gick upp. Ganska nöjd. Sent from my Nexus 6P
Har ni några bra tips på bra trådlösa hörlurar till löprundan? Gärna vattentåliga, Kollat lite men svårt o hitta några bra, vågar man köpa från ebay liksom?
Max 1000kr kanske, helst 300kr men då blir ju ljudet lidande såklart.. Men ja jag har läst mycket om just dom där beats hörlurarna, dom är bra alltså?
Finns ju en del bra lurar i den prisklassen också. Men då är det allt som oftast kinamärken du får kolla efter. Japp, väldigt bra. Hade Jam Fusion innan, köpta på siba när dom hade rea på dom för 279:-, kostar vanligtvis typ 500:-. Bra ljud i dom också men man märker skillnaden i prisklassen rejält. Bågen man har bakom örat var väldigt plastig och fattig, medans den på Powerbeats är rejäl och gummiklädd samt går att böja till önskad storlek. Jaybird har jag hört ska vara bra också. Snart släpps ju Jaybird X3 och Jaybird Freedom om du vill vänta och se eventuellt pris. Då borde ju även föregående modellen X2 gå ner i pris också.
Ca 30 sekunder snabbare på samma distans idag! @Leo83 Dags att börja tänka på annat än Donken och kebab! Sent from my Nexus 6P
En timme innebandy idag... Jag har kommit in i en dålig period dock. Förut så var det så här oxå... Frisk en vecka, sjuk en vecka, halv frisk en vecka, repeat. Hade en en period på topp ett år nu för jag varit mer eller mindre konstant frisk men nu har jag gått tillbaka till att pendla då igen [emoji17]