@blackstar Skorna får helt klart godkänt och kändes bra och lätta. Det enda som kändes tungt idag var värmen ute.
Någon som har tips på hur man minskar fettvalkarna vid/ovanför höfterna? Har kört powerwalk samt löpning/joggning i intervaller vecka in och vecka ut. Per tillfälle så är det minst 1 mil som gäller för min del. Har inga problem att få bukt med övriga kroppsdelar, men just det här stället får jag ingen ordning på.
Det är ofta de stället där fettet försvinner sist så det enda du kan göra är att fortsätta motionera och äta bra mat så kommer det försvinna även där tids nog. Man kan inte punktförbränna fett.
Nice, ja jag har ju samma skor så kan bekfräfta oavsanstående, var ute och gick nästan 2.5 timme igår och vad som känndes som att man gått en pilgrimsfärd förut känndes knappt i fötterna efteråt.
Jotack det förstår jag också. Kanske inte var så tydligt skrivet av mig men var ute efter tips. Är det något mer än det jag skrev som jag bör lägga in i min träning för just det ändamålet? Är inne på vecka 11. 5ggr/vecka, minst en mil per tillfälle. Jag vet att man är van att se sig själv och svårt att se de förändringar som sker. Men just på det stället så kan jag inte se att det hänt så mycket. Övriga kroppen ser jag däremot att det är en bra skillnad mellan före träningens början och nuvarande figur, då jag även är på gymmet utöver spring/jogg/intervaller utomhus.
Foton finns. Men inte bekväm för att lägga ut det på nätet. Men tackar för tipset iaf . Är just via fotografierna som jag kan se förändringarna. Tittar man själv på sin kropp så är det lätt att bli blind då man ser den varje dag och har svårt att se ändringarna.
Två övningar som jag brukar göra som är bra för mage,rygg och höfter är russian twist och side to side plank. Kan vara värt att kolla upp kanske?
Jag förstår det, vilket även stod med i det inlägget du citerade - att de används som att se ändringarna kroppen har genom träningens gång. Tack, det skall kollas upp