Resistansband, squats, rygglyft is a good start. Kör övningar som fokuserar på många muskelgrupper istället för bara tillexempel armar
Det kan vara bra att asa sig till ett gym @Psicosis bara för ett par gånger, så du tillsammans med en instruktör får tips om övningar och framförallt hur du genomför övningarna på ett bra sätt. Det är enkelt att träna fel och gör man det regelbundet slutar det sällan bra. Speciellt rygg, axlar, nacke och knän är känsliga.
Stämmer bra det, och skada mig vill jag ju absolut undvika Ska försöka pallra mig iväg framöver och prata med någon mer kunnig, tanken nu i början är dock att det är "idiotsäkra" övningar som gäller, bara för att se om jag orkar sätta det i system öht.
Är en bit från PB som är 42:02 på 10km, men när jag sprang på den tiden var jag ca 10kg lättare [emoji14]
I den här tråden verkar det finnas en del erfarna löpare så jag ställer frågan här. Vilken android-app för löpning tycker ni är bäst och varför?
Endomondo eller RunKeeper kör det flesta på, vilken man föredrar beror mest på personliga preferenser.
Jag har kört med RunKeeper hela tiden och den har alltid fungerat felfritt, om man väljer att betala för appen så kan man få tillgång till mer data och statistik på ens pass. Man kan även synka pass som är loggade med Garmin klockor till RunKeeper, inget jag provat då jag har med telefonen när jag springer.
Använt mig av Runkeeper i sex år nu, prövat lite andra appar också men alltid fallit tillbaka på just Runkeeper. Fungerar utmärkt och gratisvarianten har all data jag vill ha och lite därtill Funkar bra att koppla ihop med pulsband såväl som klocka, ex Garmin 235. Sen finns som sagt en betaversion som ger lite mer data och möjligheter till jämförande. Men för en högst amatörmässig löpare som mig själv räcker gratisvarianten långt