Wow bra jobbat! Provade att löpa för något år sen, det var inte direkt min grej.. gick över till styrketräning ist. Fast nu har jag börjat jag springa lite då och då på gymmet och det känns bra.
Ja det gäller ju att man tycker det är kul också [emoji4] Löpning är absolut min favorit men styrketränar också på gym, men inte för att bli någon broiler, bara för att inte bli för mager.
För att få bättre balans så kan du ställa dig på ett ben, när du borstar tänderna, blunda och lyft på ena benet, byt ben och upprepa.
Sprang mycket förr, numera är det cykling och gym för min del, fötterna håller inte för löpning längre tyvärr.
Härligt! Ja löpning sliter ju en del på fötter/knä/ben tyvärr! Förut hade jag ständiga problem med benhinnorna så fort jag ökade antal pass i veckan, men nu när jag kör max 3/4 i veckan så går det mycket bättre och nu verkar jag äntligen ha hittat rätt skor och sulor
MTB verkar ha blivit väldigt populärt de senaste åren. Jag har själv varit sugen på att köpa en ordentlig landsvägscykel men det är ju tyvärr så dyrt!
Bra tips! Antar att många lovar sig själv att aldrig någonsin sätta sig på en cykel efter att ha cyklat Vätternrundan [emoji14]
Det är dock viktigt att du köper rätt storlek på cykeln efter din längd, googla på vilken ramstorlek du skall ha!
Jag kör löpning till gymmet (5km), sen gymmar sen springer jag hem igen. Köpte nya skor som jag kan rekommendera. Nike Odyssey React...studsar fram. Saucony Ride 10 är grymma de med..
köp inte kolfiber så är det inte dyrt. det finns ingen vinst överhuvudtaget att köpa en cykel u kolfiber om du inte ska bli en seriöst duktig cyklist och det är du redan för gammal för Jag har tidigare i livet tävlat i cykling och nuförtiden kör jag alu. satsa på en bra alu och bättre drivlina ist så får du ut så mycket mer.
Jämfört med vad jag cyklat på förut så är nog det mesta bättre Ska nog försöka satsa på att inhandla en cykel till nästa vår/sommar.