Träningsapplikationer - För dig som vill ha koll på din träning

Diskussion i 'Applikationer' startad av plexuz, 12 sept 2009.

?

Vilket program använder du i träningsspåret?

1. BuddyRunner

21 röst(er)
    3,5%
  2. CardioTrainer

202 röst(er)
    33,3%
  3. MyTracks

88 röst(er)
    14,5%
  4. Annat

296 röst(er)
    48,8%
  1. heeke

heeke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

RunKeeper finns nu i Pro version även för Android.
    Största skillnaden från Free är väl Audio cues, men utvecklarna säger att den snart har alla funktioner som iPhone appen och lite extra dessutom.
    Jag har inte testat än, men Audio cues skulle vara bra för mig. Jag kan omöjligt se vad det står på telefonen när den sitter på överarmen. Kan ju för tusan inte se på det avståndet ens med glasögonen på (vilket jag inte har när jag springer)

2. hajnes

hajnes Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Går det att ställa in så att inte skärmen stängs av när man kör ex. CardioTrainer eller edomondo? Eller om det är någon som vet något annat program som kan detta?

3. frhog

frhog Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vet inte om det är nämnt tidigare i tråden men det går att skaffa CardioTrainer Pro via Google checkout. På så sätt kommer man åt intervallträning. Perfekt för oss som gillar hårda pass :mad:

4. Sauce

Sauce Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

kör med sportypal, den är grymt mycket bättre än alla dessa appar, inge strul med gpsen eller liknande. dock klarar min X10a MAX ett träningspass på 5timmar med gps igång utan laddning.

5. stayfrosty

stayfrosty Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag har inga problem med GPS'en i CardioTrainer heller. På vilket sätt är den grymt mycket bättre?

6. petter11

petter11 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Tänkte bara påpeka (om det inte redan gjorts) att MyTracks nu har röst feedback sen ett tag tillbaka!

edit: såg att det har påpekats redan men att originalposten inte var uppdaterad.

Last edited: 26 sept 2010
  7. m97rek

m97rek Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon som har koll på vilken Android app som är mest exakt?

Jag sprang midnattsloppet som ska vara 10000 meter med Cardio Trainer. Den visade att jag sprungit 10.43 km. Känns som det är ganska stor felmarginal.

Någon som har gjort en test?

8. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Jag har gått över till RunKeeper nu. CardioTrainer var lite bloat och gjorde min stackars Hero enormt slö. Jag rådiggar RunKeeper, den har alla nödvändiga funktioner man kan tänkas behöva och är enklare att använda. :)

9. GammelGreggan

GammelGreggan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hur sparar de olika apparna sina rundor? Jag testade HandyRunner som skapar en GPX-fil för varje runda, vilket jag gillar. Dock har HandyRunner en bugg som gör att start/stopp-knappen blir pytteliten efter att tiden slått över 60 sekunder. Vad jag kunnat utläsa från RunnerKeeper, CardioTrainer bland annat är att de verkar ha en egen databas med rundorna och man måste exportera rundorna antingen via hemsidan eller appen själv för att få ut dem i GPX-format. Någon som vet någon mer tränings-app som skapar GPX-filer automagiskt?

10. Chrille

Chrille Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Endomondo sparar ju alla rundor på webben. Där kan man enkelt i efterhand gå in och kolla på rundorna och se en massa info, men det går även att exportera i formaten .tcx och .gpx

11. Norda

Norda Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som kör med Sportypal pro? Laddade hem det från Market i går. Det finns stöd för pulsband. Har Sephyrs pulsband som jag använder till telefonen.
    Någon som vet om man måste ha en betalverision av Sportypal pro för att pulsbandet ska funka eller har den funktionen inte kommit igång ännu för att det är en beta verision?
    Har letat på deras sida men hittar ingen information. Det står mest om en bike app.

12. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Hittar inte Runkeeper med X8 så det blir CardioTrainer från och med nu!

13. heeke

heeke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Nu med betal-apps så finns ju Runkeeper Pro, dvs man får även Audio Cues.
    Mer lär komma. RK är ju en ung app som utvecklas hela tiden.
    Lite orolig för utveckling med betaltjänster på deras webb bara, men men, lite saker som kostar finanser ju gratis grejerna. (Det senaste, FitnessClasses, är ändå inget som intresserar mig)

14. makusi

makusi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur får man CardioTrainer att INTE alltid starta igång på telefonen (SE Xperia X10)?
    Just nu verkar den alltid kicka igång och uppe i vänstra hörnet på X10'an ligger en liten icon som räknar kalorier (eller vad den nu gör..).
    Har försökt att stänga ner den men den kickar igång ändå, har försökt att hitta någon "autostart" för den och slå av det, men ändå inte lyckats få den sluta att starta.
    Den suger nämligen en hel del batteri, och vill endast ha igång den när jag väl tränar.

Är det någon inställning i CardioTrainer som jag inte har hittat, eller någon inställning i Xperia X10'an??

15. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det finns en inställning i Cardiotrainer om du vill ha ikonen eller inte inställninge heter "Show 7 day calorie medals"

16. pilang

pilang Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har just köpt ett zephyr-bälte, det verkar fint men har inte hunnit springa med det än.
    Endomondo verkar funka ihop med det naturligtvis, men jag hittade SportsTracker, där installerar man ett tilläggsprogram för att få zephyr att funka. Fördelen med detta är att via tilläggsprogrammet får man lite mer information om bältet, batterinivå t.ex.
    SportsTracker verkar vara väldigt funktionsrikt och seriöst.
    Någon annan som har erfarenhet av framförallt SportsTracker, men också vilket program som verkar funka bäst med zephyr.

17. sih

sih Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Med Sportypal kan man också ladda upp till webben och sen spara som .gpx

18. smurfb

smurfb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tycker sportstracker fungerar riktigt bra, bytte till det från endomondo, mycket nöjd! Det står vilken puls-zon man är i medans man springer osv. Sen finns det en drös statistik på webben om man betalar 60kr för proversionen.

19. swedebear

swedebear Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    OnePlus 3T

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 3T
    Jag har använt Runkeeper lite grand för att hålla reda på mina promenader, men jag saknar en stegräknare i den, finns det någon stegräknar-app?

20. pilang

pilang Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tror att SportsTracker har det när man kör med zephyr-bältet, för "cadence" betyder väl steg/min?