Träningsapplikationer - För dig som vill ha koll på din träning

Diskussion i 'Applikationer' startad av plexuz, 12 sept 2009.

?

Vilket program använder du i träningsspåret?

  1. BuddyRunner

    21 röst(er)
    3,5%
  2. CardioTrainer

    202 röst(er)
    33,3%
  3. MyTracks

    88 röst(er)
    14,5%
  4. Annat

    295 röst(er)
    48,7%
  1. Ontrose

    Ontrose Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Tänk på stegräknarbuggen som tydligen finns, när man släcker skärmen så funkar inte stegräknaren längre...
     
  2. krofo

    krofo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det skulle jag vilja veta jag också. Något i stil med iStayFit för iPhone skulle jag helst vilja ha. Har sett några varianter till android, men ofta ser deras interface lite väl tillyxade ut.
     
  3. brynte5

    brynte5 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 8 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 8 Plus
    Platta:
    Ipad Air 2
  4. Mr_Miyagi

    Mr_Miyagi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    SportsTrackLive

    Jag kör med SportsTrackLive
    http://www.sportstracklive.com/help/android

    Har inte använt det så länge men hittills så tycker jag det är mycket mycket trevligt, kan jag varmt rekommendera. Jag köpte betalversionen för 60 pix, tycker det helt klart är värt det, hur mycket lägger man inte på andra träningsredskap liksom. Programmet har väldigt många funktioner och mycket statistik. Perfekt om man tränar tillsammans med andra, både om man tränar samtidigt eller vid skilda tidpunkter. Än mer statistik får man när man laddar upp filerna till nätet.

    Programmet har även stöd för pulsmätning med Zephyrs bluetooth-enhet.
    http://www.zephyr-technology.com/hxm.html
    Ska även att gå att få fram kadens med denna enhet.

    Jag äger inte detta pulsband än, men vi får se, är rätt sugen. Men lite svårt att motivera när man redan har en pulsklocka. Vore skönt att ha pulsmätning med träningsapplikationen dock, speciellt då andra kan följa ens träning via nätet. Hehe, mest för att det är kul, fatta att åka downhill i Åre och folk kan följa en live, nu går det i 40km/h nerför Shimano-leden, pulsen i 180, si och så många höjdmeter avklarade... :)
    Nackdelen är väl att jag inte vågar ha telefonen på styret när jag cyklar i skogen och så, så där är jag ändå beroende av min gamla cykeldator.

    För den som kör lite lugnare så skulle en sån här kunna funka: cgi.ebay.co.uk/Bike-bicycle-holder-cradle-HTC-LEGEND-/320521190772?cmd=ViewItem&pt=UK_Mobiles_Accessories_RL&hash=item4aa08d3d74

    Som sagt SportsTrackLive är ett mycket bra program. Vore kul att höra lite åsikter om det från er som kört lite mer med de andra programmen. Jag bestämde mig för detta program redan innan jag fått min telefon så min erfarenhet med konkurrenterna är lite begränsad.
     
  5. TLink

    TLink Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ni som löper mycket och leker med pulsmätare och allt. Finns det blåtands-pulsmätare som man sätter på handleden? Alltså ingen klocka nu :)
     
  6. Nephisto

    Nephisto Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Tror Mr miyagi precis postade ett i inlägget innan :)
     
  7. tomle

    tomle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    394
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Någon som kan rekommendera en av apparna för cykling?
    Cyklar till och från jobbet och vill egentligen bara ha statistik på hastighet och distans, kanske nån snygg integration med google maps.
     
  8. wimanx

    wimanx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    kör själv med sportypal, dock cyklar jag inte... bara går och joggar :P
     
  9. Nephisto

    Nephisto Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Hur tycker du det funkar då ? :)
     
  10. wimanx

    wimanx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jag är riktigt nöjd

    absolut bästa är "plans"
    kan lägga upp att jag tex ska springa 1 mil på en vecka eller gå i minst 2 timmar..
    sen kan jag följa hur det går dag för dag

    *EDIT*
    den är gratis.. tex Runkeeper kostar för samma funktioner
     
    Last edited: 10 maj 2010
  11. coolof

    coolof Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2009
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag kör med Runkeeper eftersom mina kollegor med iphone kör det. Fungerar helt okej även om programmet kan få fnatt till och från samt inte verkar ha stöd för alla telefoner (när jag testade på min Hero så påstod den att jag gått tre varv runt jorden på väg till jobbet exempelvis). Runkepper verkar annars vara bäst på att rensa bort onödiga punkter, får aldrig några helt galna hastigheter så som SportyPal alltid verkar ge mig, vilket är skönt. Dock är SportyPals redigeringsverktyg mycket bättre, Runkeepers är otroligt buggigt.

    Över lag tycker jag om Runkeeper mer än SportyPal, hemsidan visar inte lika mycket statistik men den som finns visas trevligare tycker jag. Dock så märks det att appen fortfarande är beta. Hade mina kollegor använt SportyPal hade jag nog för den delen också gjort det så i mitt fall handlar det mest om vad som är smidigast för andra att hålla koll på.
     
  12. Nephisto

    Nephisto Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Ah okej okej, har det installerat på telefonen men har inte blivit av, först förkyld och sen magsjuka på det, ingen bra kombo för löpning haha ;)

    Tänkte köra nu i veckan så får man prova hur de känns. Som jag förstått så är endomundo rätt trevligt också.
     
  13. wimanx

    wimanx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    hehe, ja sjukdom och träning.. går inte riktigt hand i hand
    Men det fina med alla dessa appar, är den extra kick man får av att se vad man gjort och ska göra :mad:
     
  14. Nephisto

    Nephisto Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Ja jo, träningskompis som aldrig sviker så länge det finns batteri ;)
     
  15. my05

    my05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Kul med lite förslag, tips och ideér på träningsprogram. Mycket uppskattat. Hade själv ingen aning om t.ex sportypal, mfl (har bara provat buddyrun och cardiotrainer innan).

    Angående CardioTrainer så har jag för tillfället helt gått över till det ifrån Buddyrunner. för oss svenskar som inte har betalappar så har C.T tänkt till och gjort så att vi kan hämta ner tilläggsmodulerna gratis (race against your self, mfl).

    För visst är det lite roligare att kunna ha tekniken med sig ut i spåret :-)

    M v h

    Danne
     
  16. Mr_Miyagi

    Mr_Miyagi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Det programmet jag skrev om tidigare, SportsTrackLive fungerar ypperligt för cykling. I gratisversionen får du upp hastighet och allt sånt. Använder google maps, går att spela upp cykelturen i efterhand också. Sen med betalversionen så kan man ladda upp till nätet. Du kan kika här för att se lite hur det kan se ut och vilken info man får då:
    http://www.sportstracklive.com/track/map#Samuel/Cycling/Manila/Fun/440/full
    http://www.sportstracklive.com/track/detail/speedy/Mountain-Biking/Surrey,-UK/Training/1172

    Du kan växla mellan info och map osv.
     
  17. TLink

    TLink Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Länken han visar som är inte för handled utan för bröstet :) Tack för svaret dock :)
     
  18. Nephisto

    Nephisto Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Ah okej tyckte väl den såg lite mysko ut ;)
     
  19. krofo

    krofo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Svårt att säga, skärmbilderna visade inte så mycket annat än att den kan förklara hur man gör övningarna. Hittade inte video-demos heller. Officiella hemsidan gav ett felmeddelande för mig.
    Det jag i huvudsak är ute efter är en logg-funktion så man enkelt kan hålla koll på resultaten och lite statistik. Och input-metoden i gillar iStayFit jag verkligen, med dom ”rullande indateringshjulen”.
     
  20. emsel

    emsel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Gällande Cardiorunner, Är det någon som vet hur jag förhindrar att GPS signalen stängs ner när jag trycker på powerknappen/stänger av skärmen?
    Får det inte till att fungera överhuvudtaget. Jag kan ju inte springa omkring med skärmen på!