Train Info Sweden

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av rogermadsen, 29 maj 2010.

1. claxx

claxx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kör 1,6

2. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Då har du inte uppdaterat din info, den säger att du kör original och det är ju 1.5 så uppdatera gärna din info.

3. claxx

claxx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu är jag ju full tydligen, jag kör 1,5 :)

Hoppas den där jävla uppdateringen till Hero kommer snart, verkar vara ett vettigt program

4. tubstr

tubstr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej, kanonapp, men vart finns stationer som Arvika, Örebro, Kumla, Hallsberg osv.. listan känns inte komplett.

5. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Japp, massor av stationer fattas. Det beror på att på att inga avgångar går där just nu. (Enligt http://tåg.info/)

Men programmet borde visa stationen ändå. Varför inte spara alla stationer och visa "Inga avgångar just nu" när apit inte returnerar något?

Än så länge så ger Delayed ett mycket mer tillförlitligt resultat då den hämtar sin data direkt från källan alltså exakt det som syns ute på skyltarna.

6. roxpace

roxpace Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I alla fall borde vi få veta i vilket tidsspan en tågtid dyker upp, är det upp till en eller två timmar från nu eller ?

Samt möjlighet till inställning i Appen för denna tidsspan vore guld värt.

7. Das Erdbeerkuchen

Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    539

MINA ENHETER

Jag bor 3.5-4 mil från 4 olika stationer, men ingen av dem visas i Nearby-filken. Positionering av telefonen verkar fungera bra i övrigt, och visar relativt bra med endast nätverket.
    Kör telefonen enligt beskrivning till vänster.

8. rogermadsen

rogermadsen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Den visar bara stationer inom 2,5 mils radie. Det är kanske lite snålt. Jag tänkte lägga till en möjlighet att själv ställa in radie men nu funderar jag istället på att se till så att nearby alltid visar minst 5 stationer oavsett avstånd. Alts alla stationer inom 2,5 mils radio eller minst dom fem närmaste.

9. rogermadsen

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ja, man skulle kunna ha listan på stationer i appen. Den ändrar ju inte på sig specielt mycket och sen mappa den mot den nerladdade listan för att se vilka som det avgår tåg ifrån. Nån som vet var man hittar en komplett lista över tågstationer och dess position?

10. roxpace

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Glöm inte att lägga till en feature för att ställa in inom vilket tidsområde den ska titta för att se om det finns tåg som passerar, nu verkar det väldigt kort, 2 timmar kanske ? Skulle vilja skruva upp det till 4-10 timmar kanske ibland när man vill planera dagen.

11. droidgren

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
  12. rogermadsen

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hmm.. om jag hämtar ut alla stationer från tåg.info just nu så får jag 423 stycken stationer. Banverkets lista innehåller bara 337 stycken. Sunne var bl.a en station jag hitta slumpmässigt som fanns med i tåg.info's resultat men inte i banverkets lista..

13. droidgren

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Kanske beror på banverket inte rapporterar för alla tåg?

14. roxpace

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sunne tillhör väl inte banverket alls ? Har för mig att den banan enbart är för regionala tåg (Värmlandstrafik), medan Arvika, Kil, Karlstad och Kristinehamn är banverkets i Värmland.

Kanske något värt att tänka på, då fungerar inte banverkets lista så jättebra i så fall

15. sandos

sandos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det verkar som att denna saknar widget (jag har inte installerat ännu, jag kanske har fel?) samt använder tåg.info, samt visar ankommande tåg.

16. urbanlarsson

urbanlarsson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag gillar verkligem appen och uppskattar arbetet du har lagt ner. Den har kommit till användning många gånger.

Jag har en lite request (jag kör froyo fö tillfället). Appen börjar i fliken "nearby stations", det går inte att ändra så den börjar i all stations, så man slipper vänta på timeouten om man har GPSen avslagen? Altnativt så kanske det kan finnas en inställning som säger att den inte ska använda location.

Varje gång jag startar aopen så få jag vänta på timeouten eftersom jag aldrig har GPSen igång.

17. rogermadsen

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack, kul att höra!

Det du får vänta på är nog lerladdning av stationer.. jag använder inte gps för positionering, bara positionering med hjälp av mobilnätet och den positioneringen tar inte alls lång tid.. det som tar tid är att ladda ner alla stationer.. Jag ska försöka hitta på nån lösning där jag cache:ar stationerna och att man manuellt får uppdatera kanske. Fast api:t är lite konsigt för det returnerar olika många stationer beroende på när man frågar.. så därför måste man ändå ladda ner listan varje gång man startar.

18. Arias

Arias Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Verkar trevligt, dock inget speciellt om den saknar tåg information. det vill säga att man kan kolla information för enstaka tåg.

I och med att banverket är så efterblivna så kan de ju ha förseningar på stationer innan, men inte den man själv ska åka ifrån. Utan att de sen 2minuter innan kommer på att tåget kanske inte kan ta igen 50minuter på 2km...

Alltså, information på enstaka tåg är viktigt, iallafall enligt mig.

Borde vara så att man kan kolla sin station och sen trycka på en avgång, så länkas man vidare till tåget som åker på den avgången.

19. rogermadsen

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det jobbas på det. Har inte alltför mycket tid att lägga på den här appen men om två veckor skulle jag gissa att det kommer en uppdatering med den funktionaliteten.

20. rogermadsen

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det är tyvärr en del crasher i appen idag (eller är det bara i min egna version?). Verkar som nånting hos tåg.info har ändrat sig. Det kommer en uppdatering ikväll och den uppdateringen har lite annat godis också som att kunna få info om ett specifikt tåg, var och när det stannar osv.