Train Info Sweden

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av rogermadsen, 29 maj 2010.

1. Arias

Arias Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Lite info om den funktionen?

Ingen lust att testa förens jag får veta vad den kör för alarm? Jag vill inte ha något som drar igång skit högt på tåget... när jag kör vanliga alarm på mobilen så brukar jag köra enbart vibration..

Om du ska utveckla den funktionen mer så skulle jag gärna kunna välja hur alarmet ska låta/enbart vibration. och även hur långt innan den ska varna.

2. Gambleputti

Gambleputti Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag skrev tidigare ett inlägg där jag önskade mig favoriter vilket nu finns, men det jag menade var favoriter med filter även på destination. t ex att man kan ha en favorit som enbart listar avgångar mellan station A och B.

Eftersom jag pendlar mellan Västerås och Stockholm är detta en dealbreaker för mig. Stockholms Central utan filter på destination blir väldigt rörigt i rusningstrafik.

Jag kör idag en app Train Tracker som jag hittade här på Swedroid men som inte utvecklas längre och det skulle kännas bättre att använda en app som är under utveckling så kan du lägga till denna funktion så kommer jag att köpa betalversionen.

3. Ayn

Ayn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har kört Train Info ett tag nu och den är OK, men upptäckte en för mig rätt allvarlig bugg: Train Info plockar inte upp info om inställda tåg, de står med i listan precis som vanligt. För mig faller en stor del av poängen med en sån här app då eftersom jag inte kan lita på vad som står utan isf behöver dubbelkolla med en annan källa att tåget jag tänker ta inte är inställt (vilket inte direkt händer sällan i vintern som råder...). Bugg som det borde vara hög prio på att fixa som jag ser det med andra ord.

4. Arias

Arias Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hur går det för utvecklaren?
    Något på G eller ligger allt och vilar just nu?

Har köpt betalversionen och använt den ett tag, har lite synpunkter. Men vore kul att veta planer och status innan jag lägger ner massa tid på att skriva ner synpunkter osv.

5. look2

look2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jag vill ha precis samma funktion som Gambleputti.
    Men jag är ännu mer besvärlig, jag åker tex till arboga, och det är väldigt få tåg som har slutdestinationen arboga, men ganska många som stannar där på väg till tex Örebro, Hallsberg, Göteborg. Så om man på något sätt kunde filtrera inte bara på slutdestination, utan även mellanliggande stationer skulle det vara underbart. Gärna en widget också...

6. Arias

Arias Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Skulle behövas en update.. finns en hel del saker som behövs ändras och fixas, främst i betalversionen!

T ex så verkar den inte ändra om tåget har bytt spår... Om tåget är inställt så informerar den inte om det, vilket är ganska så allvarligt problem!

7. rogermadsen

rogermadsen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Utvecklingen har legat lite på is ett tag p.g.a en massa annat jobb men jag ska försöka få till en uppdatering med lite ny funktionalitet inom en snar framtid.

Just nu precis så kom det en liten uppdatering. Dels fick betalversionen tillagt några nya stationer som saknades och båda versionerna uppdaterades med en API-nyckel till tåg.info som kommer börjas krävas ngn gång under februari. Så in och uppdatera annars kommer förmodligen appen sluta fungera snart.

8. rogermadsen

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Train Info Sweden kommer få en ganska stor uppdatering lörda morgon. Synliga ändringar är bara att UI:t har fräshats upp lite men mycket undertill har ändrats. Fler stationer som användare påpekat saknas har också lagts till. Jag skickar ut uppdteringen lörda morgon eftersom det är då appen används minst och är minst kritisk för de flesta. Hittar ni några fel så ska jag fixa dom ASAP!

Varazir gillar detta.
  9. spjerne

spjerne Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Klicka på en station när man är i "tågläget" blir det inget av eller?
    Vore bra när man kollar ett tåg och sedan ska byta tåg på en station under vägen....

10. Arias

Arias Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nästa lördag? Riktigt skönt att höra att appen fortfarande är vid liv!:D

11. rogermadsen

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

bvb gillar detta.