Train Status Sweden - En pendlares bästa vän

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av RickardP, 11 januari 2011.

1. RickardP

RickardP Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag tänker mig att man väljer ett tåg, sen sätter man kriterier på det tåget tex att måndag, tisdag och onsdag vill jag ha notifikationer var 5e minut om ändringar sker mellan station A och station B.

Så sen om du vill ha ett annat tåg en annan dag eller kanske samma dag är up till dig.

Edit: Du kommer kunna lägga hur många prenumerationer du vill...

2. look2

look2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Händer det något här?
    Kommer det några notifikationet?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

3. RickardP

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Då detta är ett hobbyprojekt som inte driver in några pengar (ännu i alla fall) så har jag fått prioritera när jag fått små betaljobb på sidan av mitt heltidsjobb.

Men jag har kommit en bra bit på notifikationsystemet och hoppas kunna få ordning på det inom inte allt för lång framtid.

4. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jag tror jag har hittat två buggar:

På SJ:s tåg 91 visas alla stationer två gånger. Först visas alla stationer en gång och då är alla avgångar gröna som om tåget ska avgå i tid men ännu inte har avgått. Därefter ser man alla stationer en gång till med den riktiga informationen.

Om man har kollat på ett tåg och sedan minimerat appen för att sedan öppna den igen efter ett tag så möts man av ett felmeddelande som säger att tåget inte kan hittas. När man trycker på tillbakaknappen får man ett nytt felmeddelande som säger att information inte kan hämtas från servern.

Det vore bra om du kunde ta en titt på det när du har tid :)

5. RickardP

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Tåg 91 är Trafikverket som ger lite konstig data för, andra tåg ser bra ut. Kolla http://trafikinfo.trafikverket.se/litmenu/litmenu.htm#id=200&ts=91 får du se dem har samma fel på sin sida, som hämtar data från samma ställe som jag gör.

Angående detta med minimerad app och den buggar ur efteråt har jag på TODO listan, har även gjort en del ändringar för det jag hoppas efter nästa uppdatering kommer detta vara löst men kan inte säga när den kommer.

Hade som mål redan till nyårsafton men blev tyvärr inte så, men jag jobbar på det när jag har tid och till slut kommer det.

6. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Väcka liv på en gammal post. Jag vet inte om andra som fortfarande använder app har märkt att fonterna är lite off i tåglistan? 4.4 N5

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

7. RickardP

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Tyvärr så är det något som inte är okej med nya telefoner, jag har tyvärr inte utvecklat något på appen senaste 2½ åren då jag har annat för mig, men vill gärna dra igång en uppdatering men problemet är att min tid inte är tillräcklig för detta.

Nu när du ändå väckt up denna gamla tråd kan jag ju fråga er som använder appen vad ni anser är bättre med min app jämfört med dem andra så när jag gör om appen inte förstör det.

När jag sätter mig med appen igen kommer det bli en total omskrivning med ny design osv och är viktigt att jag får veta vad jag ska ta hänsyn till för att hålla er trogna användare kvar trots att jag inte gjort något på appen på länge.

Jag har mellan 40 och 80 st användare varje dag så jag har länge velat göra något men som sagt tiden inte riktigt räcker till.

8. look2

look2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Den enkla och överskådliga grafiken.
    Plus att du finns här för att diskutera tankar och idéer Ang uppdateringar.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

9. RickardP

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Tack, jag har försökt gjort så gott jag kan med att svara på frågor och ta emot idèer.

10. Varazir

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Jag håller med look2.

Uppdatera menysystemet så det följer dagens standard.

När man startar appen så har den kommit ihåg senaste tåget man är inne på och får meddelande att det inte går att hitta så man får gå ur och in igen för att komma rätt.

Då sökningen timmar ut skulle det kanske vara bra med en uppdaterings knapp eller att man går tillbaka föregående sidan.

Inte nödvändigt men kanske så man "slidar" till nästa sida då man går från lista till lista.

Annars gör den vad den ska göra och jag tycker inte den behöver göra mera.

11. look2

look2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Det jag saknar i funktionsväg är notifiering, att man kan bevaka vissa avgångar och få ett larm eller liknande när det är försenat.

Filtrering skulle jag också vilja ha, så man inte behöver se alla avgångar från tex Stockholm C

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

12. RickardP

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Japp, båda funktionerna du nämner finns på todo listan, notifieringar är dock en större funktion än vad man kan tro men hoppas få till det den dagen jag sätter igång med utvecklingen igen.

13. Varazir

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Jag sett att tågpersonal använder appen.

14. RickardP

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Roligt att höra, jag har blivit kontaktad av en lokförare om lite funktions idèer för lokförare då dem tydligen har så dåliga interna applikationer och verktyg.