@RickardP
Lite önskemål, då jag tillbringar en hel del tid på tågen och väntande på stationerna.
En widget, det är det som är den största dealbreakern för mig just nu, skulle vara otroligt smidigt om man tex kunde placera den på sin låsskärm eller liknande. Widgeten skall ju då endast visa avgångar mellan mina favoritstationer, så att man inte druknar i info där.
filtrering/favoritstationer
Då jag pendlar mellan 2 stationer, Arboga och Stockholm, så är avgångarna från stockholm till uppsala högst ointressanta för mig, så möjligheten att filtrera bort dessa är väldigt trevligt. Detta har tydligen varit ett problem i tidigare, liknande appar. Då Arboga oftast inte är en slutstation, utan slutstationen ofta är örebro, hallsberg, eller göteborg. Men, det fungerar ju inte heller att använda dessa stationer, då det ibland finns direkttåg som går dit, och dessa är jag inte intresserad av.
Möjligheten att dela förseningar verkar ju också väldigt smidig, att med ett enkelt klick så skickas det ett mail till en mail lista där de på jobbet som kan tänkas vilja vet detta ligger med.
Notifieringar låter också väldigt trevligt...
Och då gärna lite olika alternativ, att man tex endast får notifieringar vissa tider, mellan 06-08 och 16-18 då det är då man oftast skall försöka hinna med ett tåg. Möjlighet att kanske endast få notifiering på vissa avgångar. Inställningar för när det skall notifieras, om det tex bara är 5 min sent så kanske man inte behöver en notifiering, men gärna om det är mer än 5 min sent.
Olika natifierings ljud, beroende på om tåget endast är försenat, eller inställt. Skall man vara riktigt noga, så kanske man skall kunna välja olika ljud beroende på hur många minuter tåget är sent, inte så viktigt, men kanske en kul grej om du har för mycket tid över.
Kanske har mycket/omöjliga krav, men jag har testat de flesta appar av denna typ, och inte hittat någon som jag är riktigt nöjd med, och det verkar som att utvecklingen avstannat på de flesta, så nu när möjligheten med önskemål finns så tar jag chansen.
Sedan så har jag en fundering, funktionen att se närliggande stationer, vad skall man egentligen ha den till? Har aldrig riktigt sett något praktiskt användningsområde för det.
Click to expand...