Trance - bästa spelningen?

Diskussion i 'Off Topic' startad av urbanlarsson, 4 dec 2012.

1. urbanlarsson

urbanlarsson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Hittade denna på youtube, så sjuuukt bra, kommer ihåg när jag var och såg Oakenfold, hans musik innan han släppte bunkka var i en klass för sig, och slutet på 90-talet till början av 2000 var i mina ögon (öron?) den bästa tiden för Trance-genren.

Låg och lyssnade på den i sängen i går natt, somnade med det största leende jag haft på mycket länge... minnet från en av de bästa kvällarna i mitt liv, en av världens bästa DJ's spelar det jag anser vara det bästa trance-settet någonsin spelat... man kan ju inte annat än vara glad när man tänker på det!

Enjoy :)

http://www.youtube.com/watch?v=a35iQkCe0hI

2. droidbobby

droidbobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

Underbar musik :)

3. XperiaS

XperiaS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

bästa trådstarten :D återkommer med mina spelningar

4. urbanlarsson

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Hela Essential Mix Touren med Oakenfold -99 var helt exceptionell, ännu coolare att det är Pete Tong som pratar :)
    Finns några andra set som är rätt sköna, men inget som kommer upp i samma klass som den kvällen i Leeds! Hade turen att jag bodde i London när Oakenfold körde Essential Mix touren.

BBC Radio One kör fortfarande Essential Mix, brukar vara kl. 02:00 natten mellan lördag - söndag (vi ligger en timma efter UK tid): http://www.bbc.co.uk/programmes/b006wkfp

Här kan man kolla historien med Essential Mix och vilka DJ's som varit med, det är ju inte direkt några dåliga namn.
    http://www.bbc.co.uk/radio1/essentialmix/essentialmix500/

5. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Brukar tycka Armin van burens asot brukar hålla bra kvalite rakt igenom. Dock är det mer trance medans jag tycker ts ligger mer åt goatrance hållet faktiskt. Dock underbar musik det med

Skulle säga att ts pendlar mellan goatrance och trance faktiskt men hittils riktigt skön mix

Last edited: 5 dec 2012
  6. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Även DJ Doboy gör överlag riktigt sköna trance mixar. Dock är hans site nere för konstruktion just nu vilket gör att man inte kan tanka hem några av hans mixar.

7. Avicii

Avicii Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Tomorrowland <3

8. urbanlarsson

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Har lyssnat på en del ASOT och tycker att dom är rätt varierande, oftast är det så att dom bitvis är riktigt sköna men den kommer det en jobbig bit som inte är så bra.

På tal om Goa Trance så hade jag en period då jag lyssna riktigt mycket på Astral Projection och Infected Mushroom.

9. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

ohh infected gjorde ruggigt skön goa/psy trance back in the days