Trångsynta personer om Android

Diskussion i 'Allmänt' startad av Droid_276, 5 maj 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    367
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Garmin Epix Pro Gen2
    iPhoneägaren i snitt är inte den mest upplysta människan måste jag medge, men alla är inte korkade. Det är även dessa som använder sina telefoner till sin fulla (så långt man kan sträcka sin inom Apples kommunistiska styre) potential. Varför dessa individer inte hoppar över till android förbryllar mig dock då det finns mycket mer att hämta gällande just moddning och en annan sjuk sak! Att ha en annorlunda telefon än alla andra :o (läskigt va?)

Det enda jag ser att Apple har som försprång mot android är just att allt apple passar apple, varför går inte SE, Samsung, HTC ihop och gör en standard för vart micro-usb hålet ska sitta och sedan utveckla ett system som gör så att även vi kan köpa tillbehör som passar dom flesta androider? eller ännu bättre! en adapter från ajfåndocka till micro-usb! instant win! Vill också kunna integrera min telefon med tillbehören jag ansluter den till.

2. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Jag håller med, jag älskar Android men jag förstår de som älskar Apple för dess enkelhet. Jag skulle t.ex. rekommendera iPhone till min mamma eller pappa, tror inte de vill byta ROM :D iPhone fanboysen är dock bara för mycket, speciellt de som köper en iPhone för 6 lax fast de inte har ekonomi till det och sen tror de är bättre än alla andra.

En annan kul sak man kan göra är att om någon med iPhone säger något i stil med "Varför köpte du en Samsung? iPhone är mycket bättre!!" Dra då till med: "Hur kan den va det när båda är samma märke " (eller liknande)

Apple köper nästan alla delar till iPhone från Samsung. Vad jag vet:
    Apple: Processor, skal, montering
    LG: Skärm
    Samsung: Allt annat (elektronik)

Tidigare modeller innan iPhone 4 var bara Samsung rakt igenom. Det enda Apple gör är designar utseendet, monterar telefoner, mjukvaran, och bygger upp sjukt med hype.

3. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2.635
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Har efter ett antal androider i högre prisklass gått till 3GS, sedan till iPhone 4

Grejen med mitt byte är ganska enkelt. Jag flashade många olika rommar (väldigt många) på alla olika telefoner för att jag helt enkelt inte var nöjd med hur originalet fungerade. Att jag inte var nöjd berodde ofta på spontana omstarter/hängningar, batterydrain, tröghet, fördröjda ringsignaler pga lagg.

Det är absolut så att iOS är mer instängt, och kan man kan inte styra om allt som man kunde med Android.

Men känner jag något behov av att kunna ställa om allt eller prova en massa olika appar för att lyssna på musik, ringa, visa bilder, vara galen på FB-apparna. Nej är det enkla svaret. Tvärt om är det skönt att saker och ting fungerar precis som min logik gör.

Ta ljudböcker t.ex (piratkopierade). Dom är ofta i taskigt skick vad gäller id3-taggar. Aldrig några problem längre. På android fick jag leta som galen efter en app som gjorde jobbet halvdant.

Men återigen. Man är bra insnöad om man inte kan se olika fördelar och nackdelar med de olika systemen. I slutänden handlar det om vad som passar just DIG bäst, sen skiter jag faktiskt i om grannen tycker jag är trög som har iPhone istället för O2X

Då har vi inte ens nämnt de personer som vägrar acceptera brister på en telefon dom lagt halva sin sommarjobbs-lön på (gäller givetvis både android/iphone-folk)

McKan, Chilaq, blerimus och 1 annan gillar detta.
  4. xclusiv8

xclusiv8 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag tror problemet ligger i att de flesta inte är mogna nog att faktiskt se på det hela som du gör. Du har tydligen tänkt till. 99% av alla iphone användare har inte utan köper bara för trendens skulle och sen kommer med alla spydiga kommentarer utan att veta något om själva telefonen eller någon annan för den delen. Stör mig på sånt. Vet man inte så kan lika gärna hålla käften tycker jag. Varför yttra sig om något som kommer få en att se ut som en idiot??

Men men. Iphone är klart och tydligt en trendtelefon. Det apple säljer är trender och de gör det med guldstjärna i kanten. Den stora massan går på den här trenden utan att egentligen fråga sig själva om de verkligen behöver en sådan telefon. Sen har vi den lilla skaran som faktiskt har något bakom pannbenet och det är du :) Du får en :-*

5. Reinhold

Reinhold Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    "Det där är ju ingen riktig iPhone" sagt om HTC Desire.

6. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Alldeles för många ggr.. zzzz..

Ni som på fullaste allvar tror att man kan dra slutsatser kring andra människors begåvning/iq baserat på vad dom har för telefon. Öhh, vad säger man ? Återkom om 10år när ni blivit lite äldre och sannolikt reviderat er åsikt.

7. Dreamtears

Dreamtears Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    jag har i min närmaste omgivning 3 personer med iphone (en har i3 och de andra två i4) och den som har i3 är less på sin iphone och är avundsjuk på min htc dz mest för att den har tangentbord och widgets

de 2 som har iphone4 är mina äldre bröder och den ena är tyvärr oteknisk så det var iphone som gällde för honom för den kan han faktiskt med (han övade sig på lillebrorsans iphone och får även hjälp av lillebrorsan), det är inte lätt för honom att födas in i en familj där hans yngre syskon kan mycket mer om teknik än vad han kan, stackaren

den andra brorsan köpte en för att alla på hans jobb hade en och skulle han ha köpt en android istället så skulle han bara ha jämfört hela tiden och antagligen aldrig blivit riktigt nöjd, lite grupptryck sådär :P

så det blev att bara jag i familjen skaffade android och det var mest att jag ville ha tangentbordet men tyckte att se x10mini pro var för liten, samt att jag gillade htc sense, lekte med en kompis' htc desire innan jag bestämde mig

men jag har ärligt talat inte hört de där kommentarerna, i alla fall inte på allvar utan då har det mest varit syskontjafs med glimten i ögat :)
    bor tydligen rätt enligt en undersökning, i värmland så är det android som gäller och i örebro län är det rätt så jämt mellan iphone och android

8. Jani

Jani Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

MINA ENHETER

Operatör:
    GiffGaff

Dessa kommentarer har jag också hört och det är från personer som har väldigt dåliga kunskaper om mobiltelefoner överhuvudtaget. De repeterar saker de har hört

Och då är det inte enbart iPhoneägare, utan jag har även hört det från många som har Android. Det bara och slå på /ignore mode. :)

9. Nolite

Nolite Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

"Android är för öppet".

Jo. På riktigt.

10. Droid_276

Droid_276 Guest

Tog initiativet att starta denna tråd då jag fick en kommentar på en av mina videor som jag lagt ut på youtube.

Kommentaren: Shocking build quality, cheap plastics, large gaps between plastics and tin, shocking battery life, terrible operating system, lack of apps, lack of games, crap camera, no front facing camera, too big and screen technology from the 80s. Add to that the phone has already been superseded by the Sensation and were talking about a phone that's worth nothing.

If you can't afford the iPhone, try android. If you can't afford Galaxy S2, try HTC. If you can't afford the sensation or nexus, go DESIRE HD.

Det där är en riktigt okunnig typ som säkert inte ens har rört en Android utan bara som sagt upprepar vad andra sagt. Det är sådana här kommentarer som jag stör mig på.

Men, givetvis finns det personer som har valt Iphone ändå för att den har vad dom vill ha och hellre föredrar den. That's the spirit :)

11. my05

my05 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Är det därför som nästan ingen köper en Apple-nalle kontant utan kör 24-månaders bindning (med "små" delbetalningar varje månad) = Grymt dyrt över tiden?? hehe.

12. crazyrobban

crazyrobban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    ROM:
    CM 13
    Lysande!

13. Jani

Jani Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

MINA ENHETER

Operatör:
    GiffGaff
    Youtube troll ska man inte bry sig om.

14. andreas holmstrom

andreas holmstrom Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har fått höra att när man skaffar en iPhone skriver man sektliknande under ett avtal att man inte under några omständigheter får klaga på sin telefon, eller Apple.

15. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4.346

MINA ENHETER

Och tvärtom, det är ju bara att läsa den här tråden, du skulle nog struntat i det..

16. BenPool

BenPool Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3
    ROM:
    Windows 10 for Phone
    Platta:
    Asus S8.0
    Platta 2:
    Lg Gpad X & Nvidia Shield
    Säkert du inte går i skolan ;)

17. Vandergrift

Vandergrift Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

18. Necra

Necra Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så klart iphone är en j*vligt bra telefon och skulle lätt vilja ha en.. men tycker android är mer öppet och "gjort" för lite smartare människor.. som jag tror andra har märkt också eller?

Oftast är de dom som inte alls är nå händig eller intresserad av ämnet som har en iphone, självklart finns de ju sånt folk också! men ingen av mina kompisar som har iphone kan ett skit! dom köper bara en dyr lur och använder den som den är gjort för, men inge fel med de!

Men de blir grymt störande när dessa "osmarta" människor säger att "ah den här bäst och inget slår den här" för de är ju inte sant längre.. finns många bättre mobiler nu! och fler är på väg! iphone 4 är bra gammal nu faktiskt och få se vad dom hittar på med iphone 5..

Iphone 4 är så grymt skön och hålla i och gillar designen MEN! om man vill ha den hel så måste man börja klä in den i bumpers och skydd överallt så de förstör ju hela mobilen! ta bort de där j*vla glaset och lås upp dom från itunes och ge den dagens snabbhet så köper jag en direkt! :)

Iphone lever på sitt namn bara.. peas out.

Last edited: 6 maj 2011
  19. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.714
    Telefon:
    16 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    16 Pro Max
    ROM:
    iOS 18.6
    Telefon 2:
    12 Pro Max
    ROM:
    iOS 26
    Telefon 3:
    Huawei P20 Pro
    ROM:
    10
    Info:
    Funkar fantastiskt bra fortfarande
    Seriöst, så känner jag ingen med en iphone längre, alla på mitt arbete och andra kompisar kör bara på olika Android lurar...

20. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2.635
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Nu låter det här dumt bara för att jag har iPhone.

Men sluta genast upp att kalla de som väljer Android för smarta och iPhone för dumma/korkade

Inte okej!

twisted1 och samster93 gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.