Trångsynta personer om Android

Diskussion i 'Allmänt' startad av Droid_276, 5 maj 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Han har förmodligen sett optimus 2x reklamen som visas hela tiden. Den där en person spelar asphalt på sin 2x men har kopplat den till tvn.

2. lindman

lindman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

den tanken slog mig också

3. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    LOL LOL Det är ju egentligen jättekul med sådana där kommentarer. Nu träffar jag ju inte på dem så mycket med telefoner, men jag har ju hållit på med många andra saker där liknande situationer uppstår och man får höra helt galna argument som tagna ur okunskapskällan.

4. Majkey

Majkey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Vimla!

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Du får länka dom till denna undersökning:
    http://appadvice.com/appnn/2011/04/iphone-owners-poorer-android-blackberry-customers :D

5. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Fick ett av Sveriges största Ifåne fans att byta till Android efter mindre än 5 min. Var hur enkelt som helst, bara låta honom leka med min Arc ett kort tag sedan så undrade han varför han inte testat en Android tidigare. Dagen efter så stod han och lekte med sin egna Arc och hade gett sin Ifåne till frugan med motiveringen " bara en kvinna är dum nog att använda en Ifåne ". Där kan man snacka om the power of Android well done by SE.

Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk

Molleresa gillar detta.
  6. Revolution

Revolution Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

var tvungen att skriva det här
    HAHAHAHAHAHAHAEHa

7. swanden

swanden Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Iphone fanboys är lite lika ny demokrati, de tar saker ur luften

Winning!

8. Blup

Blup Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har en kompis som brukar säga såhär:

"iPhone har bättre touch"

Han har inte en aning vad han ska svara när jag frågar vad han egentligen menar med det.

9. ondjultomte

ondjultomte Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Lustigt att bittra Iphone 4 användare spammar galaxy S 2 med dåliga betyg utan att äga en sgs2 själv. Är man så osäker på sitt val av telefonen är det skrämmande. Jag stackars liten människa.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

10. simpleminds

simpleminds Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

"Jag ser inte vad android kan göra som iPhone inte kan göra. Därför är iPhone bättre."

11. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    367
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Garmin Epix Pro Gen2
    Ladda ner torrents ska du säga då ;) båda till telefon och till en dator som står hemma!

12. johanLW

johanLW Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag kom och tänka på en sak, min polare köpte en android lur för något år sen och han ville verkligen ha en så kollade ut några han kunde välja mellan. Efter en vecka frågade en vän vad han laddat ner för roliga appar och då svarade personen: Vad är en app?

Det blev ett ganska högt fnissande från oss två som tillslut bröt ut i asgarv.

Det var bara en sak jag kom men hör skit från båda hållen om android resp. iphone så ingne är bättre än den andra. Själv skulle jag inte välja en iphone men det är min egna principsak vilket är att jag inte tänker följa strömmen...

Men som sagt finns kunniga/okunniga inom android och iphone, så slutdiskuterat! vi lever i en allt bra konstig värld där ingen med android eller iphone kan vända sig till grannen som har motsattsen till den man själv har och ta i handen och säga: LÄNGE LEVE DET FRIA UTBUDET AV TELEFONER!

samster93 gillar detta.
  13. skrillex123

skrillex123 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har iPhone 3g, den har en 400mhz processor tror jag det är.
    Men allt är verkligen skit SEGT, allt sms appen krashar till och med ibland. Har ingen multitasking, ingen fokus på kameran.

Förutom en grej jag är förvånad att det är ändå rätt smooth i browsern t.ex pinch to zoom osv. Så det har Apple lyckats med tycker jag.

Men jag ska köpa mig en android telefon så fort jag hittar en som passar mig.

Last edited: 9 maj 2011
  14. Massy

Massy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    Telefon 2:
    Oppo Find 5
    Platta:
    Nexus 7 1st Gen
    Platta 2:
    iPad Mini
    Blir för jävlar trött på alla dessa förbannade Apple fanboys. Visst, nu kan man väl till viss del klassa mig som den motsatta parten. Men jag kan även säga att om äppelfolket inte hade börjat jävlas med mig så hade jag skitit fullständigt i om dem har en iPhone eller vad fan dem har. Det är just det att dem fått för sig att den är så mycket bättre och måste tjata om det på forum och här och där hela tiden som gör att jag inte tycker om Apple. Trogna men både dumma och irriterande "fanboys". Finns dock de som inte tjatar om att "Apple är så bra", då känner jag genast, okej, du har en Mac/iPhone, fine don't bother me with it.

Vanliga iPhone argument:
    "Den har bättre touch" Nej.
    "Allt funkar bra utan krångel" Inte bättre än på en Android
    "Bättre batteritid" I'm sorry what did you say?
    "Öhh men det är ju Apple"
    "Den är snabbare" Knappast

15. Prodelin

Prodelin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Vad händer när Steve Jobs dör? kommer hela emperiet falla som en kortlek då?

16. behnaam

behnaam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Där tog väl du i lite för mycket va? Trots att SJ är ett praktsvin så ska man inte önska någon annan människas död.

17. Prodelin

Prodelin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Det gjorde jag inte heller, jag frågade vad ni tror händer när han dör för det kommer han ju oavsett göra med tanke på att han har en cancerform man inte överlever från.

18. Waiter

Waiter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Enkelt.

Med en Android-telefon kan man ta foton. Foton på hörnsoffan, Mallorcaresan eller de 10-15 rockkonserter som man får för mellanskillnaden när man inte köper en iFån.

Molleresa gillar detta.
  19. Knäckebrorsan

Knäckebrorsan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Du, den var rätt bra faktiskt :D

Själv är det en i klassen som säger till alla, oavsett vad det är för telefon att den är ute, och så kan hon inte säga något dåligt om den ens... Sedan så säger hon bara att hon skall köpa Iphone 5 när den kommer, tror inte ens hon vet en enda specifikation om någon Iphone, och inte vem Steve Jobs är heller för den delen (även fast man inte måste veta det) :D

I familjen är det dock lite tvärt om mot apple fanboy, alla har android men jag är den enda (enligt mig själv) som kan argumentera för Android :D

20. Phrost

Phrost Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

jobbar som konsult så jag bytar företag rätt så ofta, givetvis har det nya stället sin iPhone klick som tågar runt och sprätter som ungtuppar.

En av dom såg att jag hade en Android och givetvis så började dom med dom uttjatade mac-taliban uttrycken.

men jag bara tittade upp från min telefon, såg ut som jag lyssnade på deras tirad, sa "Ok." nickade lite förstrött och såg på dom som om dom skulle säga mer. Gick väl 3 sekunder sen gick jag tillbaka till min telefon, scrollade runt lite och log för mig själv åt det jag läste.

Då högg dom igen "är det någon som dissar på iPhonen eller?". Tittade upp igen "nae det var bara en grej om android, inget speciellt" återgick till läsandet och gick därifrån.

Så fortsatte det i nu två veckor, aldrig en äpple diss fast det tog emot ... mycket, bara diffusa svar som "bara en grej med android" men aldrig detaljer.

Nu visar det sig att två av dom har beställt varin SGS2a, för pga jag inte avslöjade något eller ens slogs med dom så började dom kolla upp vafan det var jag sysslade med.. och det öppnade ögonen tydligen ;)

omvänd psykologi Win! ;D

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.