Jag beställde en infinity från webhallen idag. Får väl se när den dyker upp. Nu ska jag bara kränga min gamla transformer!
Något ord om när den släpps? Dyraste laget men kan nog inte motstå. Är trött på Windows, och Apple är inget alternativ, så jag tänkte faktiskt ha denna som min huvuddator. Vad tror folk om detta? Har kommit på att jag väldigt sällan använder windows-program förutom sånt som även finns till Android som Spotify, Chrome och någon form av mediespelare. Tror ni att det kan bli problem att t ex spela upp mkv-filmer i full HD (behöver inte vara någon native app)? Förutom datumet när den släpps är man ju lite nyfiken på när Jelly Bean kan tänkas dyka upp. Inte så mkt erfarenhet av Asus, brukar de vara bra på att uppdatera inom rimlig tid? Många frågor...
Det kan nog absolut funka som huvuddator. Den har bättre batteritid än en laptop. Vad jag förstått det har tegra 3 blivit bra utrustat för mkv. Det vore otroligt dumt att göra en högupplöst surfplatta utan att klara av det. Man har ju ångerrätt 14dagar. Bara testa Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
Brukar köpa och hämta ut på webhallen istället för att få den levererad eftersom jag bor i stan. Nån som vet om ångerrätten gäller ändå? räknas det ändå som distansköp som ju ångerrätten är till för. Ingen som hört något om leveransdatum? Ingen av återförsäljarna på Pricerunner har datum än. Tycker det var förvånansvärt lite trafik för att vara en tråd om en så här tuff maskin...
http://www.transformerforums.com/fo...r-pad-infinity-700-price-release-date-24.html Asus skrev följande på ASUS Sveriges Facebook-sida: Någon annan som har några nyheter? Jag har förbokat hos Webhallen men de har inte ens satt en förväntat datum när de får den i lager.
Har som sagt inte lyckats hitta någon som har ett förväntat datum... Frågan är, spelar det någon roll vem man beställer ifrån? Kommer någon få in dem väsentligt tidigare än någon annan? Lite brådis, pajade nyligen laptopen, sitter på en lånad tioårig 17 tumms jättelaptop nu... Någon som sett någon med leveransdatum? Lite betryggande iaf att det är på g, läste precis detta http://hypeline.se/2012/06/21/transformer-pad-infinty-far-svenskt-slappdatum/. Där påstås 25 juli vara datumet. Men Asus egen fejjan-sida borde man väl kunna lite på i detta fall
Befinner mig också i Tyskland och beställde en med docka så snart som den fanns tillgänglig i Champagne Gold, räknar med att ha den imorgon alt. på tisdag.
Jag hade gjort det om det nu var så att dockan skulle haft nordiskt tangentbord :/ Jag kan ju också hälsa att jag pratade med webhallen, 25 augusti hade de som nästa leveransdatum. :/
Står på skrivbordet och laddar nu. Angående tysk layout på dockan så ser jag inte detta som något problem, Y och Z byter plats och Å blir ü. Det kvittar ju helt när du kör svensk locale och ser imho bättre ut än engelskt dito. Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
Grattis! Men jag vill ha nordiskt tangentbort inte engelskt. Men men, man kanske köper plattan från amazon.de och tangentbordet sedan. Lär bli ungefär lika dyrt.
Har haft min infinity sedan i fredags :-) (från alina). Hade två prime innan men båda krånglade... Wifi funkar klockrent på denna. Det är även nice med fungerande gps :-) Det enda negativa som jag märkt hitils är att de blir lite "fryslagg" då och då. Kanske kommer nån fw uppgradering snart.
Extremt överraskad - min Infinity dök upp på Posten idag (från inex). jag blev så glad att jag firade med att skapa ett konto här... Bildbevis:
När beställde ni era? Jag valde att beställa min från Komplett och gjorde det den 28 maj, enligt orderuppgifterna på deras hemsida så ska den skickas den 25 denna månad. Känns som att jag valde fel butik. Har ni köpt med eller utan tangentbord? Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2