Transformer Pad Infinity

Diskussion i 'ASUS' startad av Konstigt, 15 mar 2012.

  1. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Allt är relativt, och jag har för mig att de sa Q2 (dvs. andra kvartalet, dvs. april-juni) på mässan i februari.
     
  2. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Fullföljer beställningen. Får skicka in den om jag stör mig för mycket. :)

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  3. Love

    Love Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Låtar som att jag gör det också. Återstår att hitta vem som får in den snabbast då priset inte skiljer särskilt mkt. Webhallen där jag beställde för uthämtning 6 juli har fortfarande inget datum och står fortfarande som "under behandling". Inwarehouse och Komplett har 26 juli som datum dock tyvärr "preliminärt". Hade det varit absolut hade jag avbeställt Webhallen direkt och köpt från nån av dem. Vad säger ni, vem tror ni får in den först av de svenska leverantörerna, något tips?
     
  4. Love

    Love Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Lattjo förresten att Komplett och Inwarehouse har både exakt samma datum, pris OCH hur många de har beställt in. Känns för mkt för att vara en tillfällighet, har de någonting att göra med varandra?
     
  5. Turritops

    Turritops Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Komplett köpte Inwarehouse tidigare i år, det är samma företag med två olika webbar.

    Skickat från min Transformer Pad TF300T via Tapatalk 2
     
  6. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Jag var ju ganska sent ute, för jag beställde min så sent som i lördags (14:e), från amazon.de (tyska Amazon). Fick den levererad i onsdags. De har den tyvärr inte i lager längre (några tredjeparts-säljare har, men de skickar inte till Sverige), och säger nu att den kan levereras först den 7:e augusti. Det är ju en tysk modell, men det är samma hårdvara och mjukvara som den svenska. Dessutom blev det hela några hundralappar _billigare_ än att köpa från svenska butiker, inklusive frakten!

    Vill man ha en Infinity i handen tidigare kan jag alltså rekommendera att kika lite i tyska webbutiker. Tyskarna är ganska generösa med frakten. Om man kan leva med att det står fel bokstäver på tangentbordet så är det tyska tangentbordet utlagt på samma sätt som det svenska, bara det att z och y bytt plats och å har blivit ü. Alltså borde det bara vara att välja svenskt tangentbord i inställningarna (vad jag förstått anpassar sig dockan efter ASUS mjukvarutangentbords språk, men det finns en app (som kräver root) som kan sätta dockans språk till vad som helst), så ska allt funka fint. Själv beställde jag utan docka, men har beställt en nordiskt sådan från Dustin (för att de var billigast med studentrabatten).

    Jag vet att det i helgen stod ca 80 pers i Webbhallens väntelista, så trycket är ganska stort här hemma i Sverige.
     
  7. Holmlund

    Holmlund Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Efter att ha rootat och bytt scheduler till sio så flyger min Infinity fram! :D

    Bäst av allt är att jag nu kan spela tegraspel utan att de krashar i tid och otid. Skillnaden är verkligen enorm gentemot stock som jag dragits med i snart två veckor.

    Ska testa hur den hanterar torrents, men ftps i 5mb/s samtidigt som surf o gmail är inga som helst problem.
     
  8. maiky

    maiky Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Vore nice om du kunde länkar till nån guide eller liknande för att rita samt fixa i/o problemen!

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  9. filur93

    filur93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Jag bokade en Infinity hos inet den 20:e juni, men har inte hört ett pip från dom :(
     
  10. Love

    Love Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Misstänkte det
     
  11. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Tog bort beställningen från komplett och letade på Ebay. Hittade en och beställde. Hoppas jag får den nästa vecka. :)
     
  12. Love

    Love Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nu även beställning på Inwarehouse gjord med upphämtning i Sthlm. Nu får vi se vem som hinner först, de eller Webhallen där jag brukar handla... De förstnämnda har fortfarande 26 juli som prellat datum medan Webhallen fortsätter tiga som muren. Priset identiskt förutom att Inwarehouse tar 39 spänn för upphämtningen.
     
  13. henning

    henning Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2009
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag fattar inte hur folk som beställt infinityn från inet fått sin för två veckor sedan medan stora sidor som komplett, webhallen och inwarehouse inte får ut sina förrän i slutet av månaden. Alltså tre veckor efter inet.

    Någon som vet varför det är så?

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  14. Love

    Love Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Måste fått in några enstaka ex tidigare av oklar anledning som gick åt direkt till de första som förbeställde. Men lite konstigt är det, verkar som ingen visste heller innan att det skulle bli så tidigt...
     
  15. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Inets tidiga exemplar skulle också kunna vara gråimport. Tidig release av en produkt ger goodwill och bra rykte vilket gör att fler kanske beställer därifrån. Hur många här har t.ex. beställt från Inet för att några här sagt att de redan fått sina? ;)
     
  16. Love

    Love Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Från min beställning på InWarehouse...

    Artikelnummer Varunamn Antal Pris Total
    749472 ASUS Transformer Pad Infinity TF700T
    10.1" Full HD, NVIDIA Tegra 3,64GB SSD,2x kamera,G
    1 Antal beställt till lager (obekräftat) - Förväntat sänddatum 2012-07-27

    Inte så långt kvar nu, fast det där med "obekräftat" gillar jag inte förstås...
     
  17. Hellplant

    Hellplant Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2009
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Likadant för mig hos Komplett men med ett förväntat sänddatum på 2012-07-25. Jag beställde förvisso min 2012-05-28.

    Man tycker att återförsäljarna borde ha fått sina leveranser bekräftade vid det här laget, om de har beställt 100 men bara kommer få 50 så borde det gå att ha koll på nu.

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
     
  18. CoccaBurra

    CoccaBurra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag har också beställning på komplett men har förväntat leveransdatum 2012-07-27, jag beställde versionen med dockningsstationen den 17:e. Trist om dom skickar den 27, jag hade hoppats på att få den innan helgen.
     
  19. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    För att göra en liten uppdatering vad gäller lagg, så kan jag meddela att jag testade att ladda ner en DVD-iso (Ubuntu 12.04) med BitTorrent Beta (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bittorrent.client). Det gjorde faktiskt tableten mer eller mindre oanvändbar.

    Samma test på min Galaxy Nexus slöade ner märkbart i åtminstone multitaskingen, men den var fortfarande relativt användbar. DOCK så kör telefonen Jelly Bean (rootad stock), som ger UI:t _mycket_ mer prioritet, vilket gör den här jämförelsen väldigt orättvis. Torrent-nedladdningar tar mycket prestanda i anspråk, och är inget jag normalt skulle tänka mig att göra på en Android-enhet (men jag använder och kan, som tidigare nämnt, rekommendera Transdroid).

    I övrigt märker jag inte några skillnader vad gäller lagg etc. mellan min Infinity (rootad och med "sio" inlagt) och min Galaxys Nexus (med JB), och eftersom Infinity:n ändå kör ICS tycker jag att den gör ett jäkla bra jobb på den fronten. Jag märkte ganska mycket skillnad när jag gick från ICS till JB på telefonen, och jag tror därför att Infinity:n kommer att få vingar när den får JB.
     
    danielc.se gillar detta.
  20. Flaps

    Flaps Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vi får hoppas att denna sena lansering endast är till det bättre för produkten.
    Det skulle vara intressant att veta vad denna fördröjning egentligen beror på. Eftersom Asus verkar ha så mycket bra bakom spakarna är det konstigt att de inte kan genomföra en er lyckad produktlansering.

    Enligt Asus ska Infinity finnas tillgänglig den 25:e juli, vilket är på onsdag. Vi får helt enkelt se om det blir någon förändring då.

    Det är verkligen den perfekta idén, snyggt utförd med bra hårdvara, ett välkänt och företagsnamn bakom som man kan lita på när det gäller uppdateringar. Det borde vara en No-brainer. Det är verkligen synd att förväntningarna inte verkar levas upp och att det tar nästan 7 månader att få ut en produkt till marknaden bara det..