Transformer Prime 3G Är det någon som sett någon info om den kommer släppas med 3G närmaste tiden eller om man får vänta till efter CES? Det känns självklart ATT den ska släppas med 3G, men det är lite underligt att de inte presenterat en sådan version redan från början.
Asien visst, men Europa har ju trots allt en befolkning som är nästan 2.5 ggr USAs. Även om man bara räknar EU så är USA bra mycket mindre. Nu säger ju sådana siffror inte allt kanske, men en viss fingervisning borde de ju tjäna som kan man tycka.
Hej, Nu är jag förvirrad igen ang detta med filstorlek Från Anandtechs review. "Android File Transfer won't push over a file greater than 4GB so the first thing I tried was ripping a portion of A Quantum of Solace (BD) and sending over a 40Mbps High Profile 1080p MKV of it. External NTFS volumes are supported and the sdcard file system supports files greater than 4GB in size, so I copied a 15GB 1080p Blu-ray rip of A Quantum of Solace from a USB stick to the Prime." Ja/Nej eller kanske på det nedan PC<->TF med sladd = max 4GB ? Minneskort/USB minne/lös hårddisk <-> TF = filer större än 4GB? PC<->TF via WIFI/FTP =Större än 4GB? Beställde 64GB versionen i tron att det gick att skicka 4GB++ filer mellan PC och TF interna minne med sladd och att med MicroSD kort så var man begränsad till 4GB. Men det är alltså tvärtom? Så då hade 32GB versionen med ett 32GB microsd varit ett bättre alternativ då MicroSD kortet enkelt tas ur och stoppas in i PC då man ska föra över filmer/serier
Bara för att det bor fler betyder inte att marknaden är större. Tror procentuellt det är fler plattägare/plattintressenter i usa än i europa.
Även om det procentuellt sett säljs fler tablets i USA än i Europa så bör antalet sålda enheter vara större i Europa. Sen säljs inte lika stor andel Android enheter i staterna som i Europa, procentuellt sett, har jag för mig. Kan mycket väl ha fel, men att prioritera staterna känns ändå svajigt....
...OK, nu verkar det vara bekräftat med JANUARI! Hooooppas på början av januari då! 6000kr för 32GB inkl. dockan (rätt så ok faktiskt). http://www.mobil.se/nyheter/transformer-prime-till-sverige-i-januari-1.494341.html
Ja det var faktiskt en stor besvikelse. Amethyst Grey ser betydligt bättre ut. Det minskar ju också chansen att min vill beställa själva tableten nu från USA och köpa dockan här senare.
Hade planerat att köpa 64gb versionen exkl. docka i gråa färgen. Men nu kommer alltså inte vi i sverige få: -Gråa? -64gb versionen? -valet att köpa utan docka? Men vad ska man göra? Släpp den bara så man kan köpa och vara sur i efterhand
...jag tar nog hellre champagne MEN det är ju synd att den gråa inte kommer för då kommer ju alla springa omkring med samma färg
Är väldigt sugen på en Prime men vill inte ha tangentbords delen och helst 64 gig och det verkar som att denna modell inte kommer säljas här så frågan är om jag vågar beställa från USA. Har aldrig beställt någonting från USA tidigare så jag tänkte kolla hur säkert det är och hur funkar det med garantier och liknande? Går det att ändra språk till svenska på en importerade Prime? Tack!
Det går säkert att ändra språk på en importerad Android, svenska lär komma med operativsystemet. Gällande garanti kan du se inlägg den här tråden de senaste dagarna, det är olika besked från olika håll. Jag gillar inte heller att inte ha några valmöjligheter så det lär bli import för mig med. Men jag fundrar på att importera från EU för att slippa krångel med moms, frakt och eventuella returer.
Riktigt dåligt om dom begränsar det så mycket, får nog bli en import då. 64 gb gray verkar gå att boka från tyska amazon. Asus EeePad Transformer Prime 25,7 cm Tablet-PC grau: Amazon.de: Computer & Zubehör BHPhoto verkar inte ta emot beställningar längre: http://www.bhphotovideo.com/c/search?Ntt=transformer+prime&N=0&InitialSearch=yes Uppdatering igen: Adorama verkar sälja till Sverige med, dock får man ta hand om tullen själv: http://www.adorama.com/ASTF201B1GR.html $553.90 för 32gb med frakt, ~3750kr
Så tråkigt, hade velat köpa en 32GB grå med tangentbord. Eventuellt utan för att sedan köpa till om man kände behovet. Nu verkar det inte bli så dårå. Tänkte jag att man kan importera, men då får man ju fel tangentbordslayout om man köper med docka, köper man utan så blir det ju fel färg om man vill köpa till den senare. Dumt. EDIT: För att inte låta allt för tråkig så är ju inte färgen det helt avgörande, såklart. Bara så tråkigt att vi här i Sverige ska bli så begränsade.
Tycker ni verkligen den mörka är snyggare? Förvånande tycker jag. Jag tycker Champagne-färgen ger ett mycket mer cleant och premiumaktigt intryck, men jag verkar tydligen vara ensam om det :-) Jag köper från USA, men jag kommer ta Champagne oavsett. Vol