Transformer Prime bekräftad av Asus

Diskussion i 'ASUS' startad av gurral, 19 okt 2011.

1. ASUS.Sverige

ASUS.Sverige Senior Droid Verifierat konto

Mottagna gillanden:
    1 062
    Telefon:
    Asus ZenFone 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Asus ZenFone 6
    Hej!

Ja - vi planerar att släppa tangentbordsdockan löst. Exakt datum är dock inte fastställt men det blir först efter att den första modellen (32GB+Docka hard bundle) lanserats.

Mvh
    Asus Sverige

Svampen gillar detta.
  2. Gnopps

Gnopps Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jo, jag är imponerad av hur väl och ofta Asus svarar här i tråden. Tack Asus!

ASUS.Sverige gillar detta.
  3. shoo

shoo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag måste med tacka asus för att de ger oss en massa support här i forumet. Är imponerad av det.
    Var tveksam om jag skulle köpa dockan först men nu när den säljs bundlad med plattan får det bli en sån. Så desperat är jag inte så jag måste köpa utomlands, vill ju gärna ha supporten ifall det skulle vara nått.
    Jag undrar bara om det kommer gå att beställa det där smartcover samtidigt som primen släpps här i sverige.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

4. Svampen

Svampen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247

MINA ENHETER

Skärp dig.

5. Lenax

Lenax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

...vad är ditt problem!? Asus har väl varit väldigt raka (och snabba) med sina svar och väldigt mkt mer generösa med att ta sig tid och svara på våra frågor än någon annan producent på detta forum. Du måste väl förstå att dom inte kan svara på alla frågor rakt av och behöver säkert stämma av "internt" när det gäller en del också. Sen har ju fler frågor återkommit fast det finns svar på dem på tidigare inlägg och det kan man ju knappast begära att dom ska svara på om och om igen...eller?

Försök och förstå deras situation och ge dem lite "kred" för att dom lägger ner tid på att svara på våra frågor överhuvudtaget!

6. liath

liath Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Kan väl visserligen tycka att Bronjanica gick över gränsen i sitt uttalande men han har också en poäng. Att Asus inte förrän nu kunnat svara på om garanti ges i norden på en modell köpt i USA är lite knepigt. Men nu är det utrett och tydligt. Om det blir köp för min del blir det inte från en utländsk leverantör - för mig är det mycket värt att kunna få "service på plats".

7. the_slain_man

the_slain_man Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Även om man får den lite senare än USA så lär det ändå vara första Tegra3 tableten på svenska marknaden.
    Lite tråkigt att det inte funkar som för HTC med garanti ärenden men man kan inte få allt. Kommer nog ändå sälja min Xoom och köpa en Prime när den kommer till Sverige.

8. Lenax

Lenax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Den 18/11 kom Asus in formellt ochj började svara på frågor som ställdes här i forumet...den 23/11 svarade dom på frågan om garanti för platta köpt utanför norden (se nedan)! Jag tycker dom varit snabba och korrekta...sen att folk inte läser hela tråden och ställer samma fråga om och om igen det kan vi ju inte lasta Asus för!

ASUS.Sverige: Kommer Asus försämra sin garantipolicy med Prime och inte längre erbjuda internationell garanti?

ASUSTeK Computer Inc. -Support- Warranty Policy Eee Pad Transformer TF101

Amazon.com: ASUS TF201 Transformer: Computers & Accessories

Hej,

I dagsläget är inget ändrat - vi erbjuder fortfarande Global Warranty på enheter sålda i norden.

Däremot har det inte alltid varit 100% global warranty på maskiner som säljs i hela världen utan har varierat beroende på försäljningsland. Vi på Asus i Norden kan inte garantera eller gå i god för vilken garanti som erbjuds på enheter sålda utanför Norden.

Mvh
    Asus Sverige

9. liath

liath Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jag vet att Asus sagt att de INTE är säkra på om enheter utanför Norden har global warranty och det är just det som jag kan tycka är lite knepigt att de inte kan ta reda på (framför allt eftersom många medlemmar här uttrycker stort intresse av att importera). Gissningsvis bör de ha lättare att ta samt även ha bättre kontakt med deras kollegor borta i staterna, jämfört med gemene man, som oss här på forumet.

Jag har läst i det närmast varenda inlägg gjort i denna tråd och vet i stort vad Asus svarat på och inte. :)

Jag tycker också att det är jättebra att Asus är här för att svara på våra frågor men de är inte här för att bli era kompisar utan för att sälja en produkt först och främst (kanske helst från den nordiska marknaden?). :)

Nu är det nog om detta.

Till Asus: Angående Global Warranty som ges i orden men inte i Usa, tror ni att detta beror det på att alla hade handlat sina maskiner i Usa om so vore fallet, eftersom denna marknad ofta är billigare än den i t.ex. Europa?

Last edited: 3 dec 2011
  10. dhanjel

dhanjel Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    280
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Verkar som den släpps sista januari kanada, frågan är om det är det datumet som kommer gälla här med.
    (Plattan hos Amazn Ca:

Jag beställer nog från USA, kan bara inte bestämma färg :( Lär ju inte gå att köpa tangentbordet från start här ändå eftersom det enbart kommer säljas i paket så finns det ju ingen marknad för det. Sålledes borde det inte spela någon roll vilken färg man tar.

Eller, Asus, har ni explicit bestämt att det bara är champange-färgen som gäller här?

Ang. ev serviceärenden och usa så är det ju inte hela världen att skicka dit om det skulle vara nåt. Det handlar ju om ett par hundralappar i frakt OM det skulle bli några problem.

Tex adorama har extra garanti man kan köpa till, 45 usd tror jag det var så räcker den 3 år.

Länken till garantin: http://www.adorama.com/IMXWC1.html

Last edited by a moderator: 22 nov 2018
  11. najksorn

najksorn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ny fråga:

om jag har 4g-flatrate-abb. på mobilen (nätet byggs ut Q2 2012 här)
    kommer jag då kunna ha en hotstpot från den, och på så sätt få 4g i plattan? (via wifi)

12. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

13. najksorn

najksorn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

det är alltså inget i prime som påverkar hastigheten, om det går via wifi dvs?

hur blir det om nu prime inte kommer med 3g här i norden,
    och man kopplar in ett externt usb-4g-modem via usb - funkar det?

14. anarfox

anarfox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Om wlanet i Prime inte stödjer lika hög hastighet som du får i 4G-nätet är det där gränsen ligger.

Att koppla in ett 4G-modem lär inte fungerar. Prime har inte drivrutiner för det och den medföljande mjukvaran som ofta krävs för att ansluta brukar bara funka för Windows och Mac. Kanske även vissa Linuxdistar som Ubuntu men definitivt inte Android.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

15. liath

liath Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Anandtechs recension visade ju att Prime kom upp i 36 mbit/s efter lite strul. Sen om det är hans lina eller begränsning i Prime vet jag inte.

16. ChipZ

ChipZ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Det som huvudsakligen borde begränsa hastigheten över tethering är väl ändå telefonens maximala uppladdningshastighet?

Sent from my Blade using Tapatalk

17. ChipZ

ChipZ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Kom på en till sak, kan inte minnas att jag har läst något om notifikations-led. Finns det en sådan på primen?

Sent from my Blade using Tapatalk

18. anarfox

anarfox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Inte vid nedladdning. ;-)

Rent teoretiskt skulle 4G-nätet kunna leverera snabbare nedladdningshastighet än ett BG-WLAN. Om de gör det i verkligheten är en annan fråga.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

19. T-W

T-W Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det bara jag som tycker att det är konstigt att man inte får mer batteritid av tangentbords dockan? Jag tycker att man borde kunna få åtminstone lika mycket som plattan eller tillochmed mer eftersom den är både tjockare och borde ha mindre komponenter i sig så borde det ju finnas mycket plats för ett stort tangentbord

Sent from my Desire HD using Tapatalk

20. Grubla

Grubla Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Såg precis på Sweclocker att Prime 32 gb släpps i början av Januari med docka och priset kommer ligga på ca 5995:-