Vart nånstans läste du det kunde inte hitta är så jävla sugen på att ha min prime nu Sent from my Desire HD using Tapatalk
Köper du från Axminster.co.uk betalar man VAT. Som numera är 20% istället för de tidigare 17,5%. Varför Amazon gör annorlunda kan jag inte svara på. Man betalar normalt momsen i det landet man handlar i. Om man inte kommer över något visst belopp, som jag vill minnas ligger rätt högt (flera hundratusen). Här har du ett exempel: http://www.lawson-his.co.uk/scripts/products.php?cat=Routers Bosch
http://m.facebook.com/?_rdr#!/story...102293681&id=197433906957335&__user=677668563 Detta är via mobilen, så vet ej hur länken fungerar på dator. Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Var samma för mig. Löste det genom att logga ut och sen logga in igen. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Moms i EU De stor netbutikker säljar for mycket (mere end. 500.000 ved ikke eksakt grænsen) og så tvinger EU dem at tage moms for det land de eksporter til. Så finder du en lille forhandler betaler men kun deres registeret lands moms. Du finder først ud af det ved checkout når du har indtast leverance landet.
Absolut inte . Det var bra att man vet hur det ligger till. Amazon balanserar upp det med fri frakt om man handlar för mer än £25.
Som jag förstår det går det inte att ladda plattan via USB?? Måste man släpa med sig den förmodligen stora nätadaptern?
Den går att ladda via USB om du stänger av plattan, men en full laddning kan då dröja uppåt 24h+. Det gäller så vitt jag känner till flertalet androidplattor.
Nätadaptern är inte stor, den är inte större än en mobilladdare. (Iaf till TF101 & Tab 10.1.) Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Laddaren till Prime är identisk med den till TF101. Den är väl möjligtvis 15-20% större än de minsta varianterna som följer med mobiler i förpackningen, så du har helt rätt i att den inte är det minsta klumpig. Sony Tablet S har däremot en löjligt klumpig adapter som inte går att använda till något annat än specifikt den enheten, men så ser det alltså inte ut med Prime kruso;
Utmärkt recension som alltid idag på publicerad av Swedroid. Jag har blivit lite mer tveksam om jag ska köpa eller inte, att webbläsaren inte är bättre, att gps verkar sämre än fiaskot Galaxy S samt dåligt placerade högtalare är alla starka minus för mig. Jag hoppas kunna klämma lite ett visningsex ikväll då Asus Finland har releasefest, får se vad mitt intryck blir.
Med ICS så tror jag vi får se en bra prestanda boost i browsern. Hoppas iallafall det då jag tror det är Honeycomb som är flaskhalsen. Om ni tar en titt på de enheter med ICS så presterar de betydligt bättre i browsern benchmarks trots liknande hårdvara. Har kommit ut en tidig "build" av ICS som körs på XOOM. De som testat säger att browsern och plattan är betydligt snabbare. ICS on XOOM. http://www.youtube.com/watch?v=VupF97u39bs&feature=youtube_gdata_player Högtalaren placering är svårare att påverka och man undrar hur Asus tänkte. Att de inte gjorde som på Galaxy Tab och placerade högtalare på kort sidan då denna placering inte för att ljudet spelas bort från användaren och man får stereo ljud. Från swedroid test " Tyvärr är avsaknaden av en tydlig stereoeffekt högst påtaglig i jämförelse med föregångaren. Placeringen av högtalaren innebär också att volymen i vissa fall upplevs som svagare än på föregångaren om faktiskt tittar på skärmen." Framförallt detta som man inte gillar, att ljudet spelas från mig och att ljudet bara kommer från ena sidan. I övrigt så är det säkert bra kvalitet på själva ljudet.
Jag har för mig att jag har läst att det sitter en högtalare i tangentbordet oxså på andra sidan sett från högtalaren i plattan... Det skulle då ge "riktigt" stereo när man kollar på film.. Har jag bara drömt det eller någon som vet om det stämmer ?