Med ICS så tror jag vi får se en bra prestanda boost i browsern. Hoppas iallafall det då jag tror det är Honeycomb som är flaskhalsen.
Om ni tar en titt på de enheter med ICS så presterar de betydligt bättre i browsern benchmarks trots liknande hårdvara.
Har kommit ut en tidig "build" av ICS som körs på XOOM. De som testat säger att browsern och plattan är betydligt snabbare.
ICS on XOOM.
http://www.youtube.com/watch?v=VupF97u39bs&feature=youtube_gdata_player
Högtalaren placering är svårare att påverka och man undrar hur Asus tänkte. Att de inte gjorde som på Galaxy Tab och placerade högtalare på kort sidan då denna placering inte för att ljudet spelas bort från användaren och man får stereo ljud.
Från swedroid test
" Tyvärr är avsaknaden av en tydlig stereoeffekt högst påtaglig i jämförelse med föregångaren. Placeringen av högtalaren innebär också att volymen i vissa fall upplevs som svagare än på föregångaren om faktiskt tittar på skärmen."
Framförallt detta som man inte gillar, att ljudet spelas från mig och att ljudet bara kommer från ena sidan. I övrigt så är det säkert bra kvalitet på själva ljudet.
Last edited: Dec 19, 2011