Tycker det är konstigt att inga svenska online butiker anoncerer Asus Prime när release datum är 6 januari. Rykten om 64g är försenad till februari / mars finns det någon sanning i det?
64gb skall inte släppas alls i Sverige till en början, inga datum är heller annonserade. Dock är det väl så att den släpps senare än 32gb i de länder den skall lanseras. Men jag håller med om att det är lite väl tyst, från ASUS sida och från återförsäljarnas. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Komplett svarade så här på Facebook igår 29/12: Dustin Home svarade så här: Hade det inte varit för tangentbordet hade jag valt en Samsung 10.1 har bra pris på en sån. Men Primen känns mer mig //D
Är det någon mer än jag som läst detta? Det handlar om att asus har tagit bort gps från specifikationer om plattan från deras hemsidor för att de har problem med gps:n. skit skumt undrar om de kommer ta bort gpsn GPS no longer listed on USA specs - xda-developers
GPS er nu bort fra specs i DE,UK,US,SE det gik från G-Sensor, Light Sensor, Gyroscope, E-compass, GPS Till G-Sensor, Light Sensor, Gyroscope, E-compass Jag använder aldrig GPS på en tablett, men kom igen du kan inte ta bort en produkt specifikation utan att skada produkten!
Den sitter säkert kvar, sen fixar dom den med bättre mjukvara längre fram! Men nu behöver dom inte bry sig om att den inte funkar direkt på de enheter som säljs from nu. Tror jag, kanske?
Tänkte lägga en beställning från USA eller UK då jag vill ha den gråa 64GB varianten, men kan inte hitta något ställe som har den i lager. Har mailat Adorama och frågat när dem får in ett nytt lager, men inte fått svar ännu. Någon som vet något ställe som har 64GB grå i lager, eller vet några andra affärer i USA som levererar till Sverige utom Adorama och B&H? Undrar även om någon vet om 64GB amethyst gray släpps i UK, eller om det bara är 32GB som släpps där? Kan inte hitta någon information om det någonstans konstigt nog.
Nu får ASUS sätta fart innan Prime blir helt ointressant: Acer släpper surfplatta med Full HD | Prisjakt Pryl
Är ingen som har den i lager. De som butikerna får in går direkt till de som förbokat. Och informationen till butikerna ang antalet Tablets de får från Asus är inte bra. Sitter med en förbokning sedan 28/11 hos B&H. De som bokat runt den 22-24/11 verkar ha börjat få leveransbekräftelser. Vill du inte beställa från Adorama eller B&H så använd tjänsten borderlinx och köp från tex Amazon eller BestBuy. Tysk sida som verkar ska sälja alla modeller. http://www.cyberport.de
Tack så mycket för svaret. Borderlinx såg verkligen ut som en intressant tjänst, ska titta närmare på den. Ska fortsätta leta runt lite och kolla om jag hittar någon bra butik att handla ifrån, men jag antar att det kommer ta åtminstonde 2 månader innan jag får den i vilket fall som helst. Och då har väl en 64GB säkerligen något nära releasedatum i Sverige ändå.
HTC-hjärnblödningen spred visst sig till andra som ASUS. Klar Harakiri på en produkt. Totalt ointressant efter det här.... Eller får man kontakta snubbarna som driver Revolutionary....fixade min HTC lur. Revolutionary Suck !!
En petition har skapats för att försöka få ASUS att backa Petition: Asus: Unlock OUR Bootloader Transformer Prime | Change.org (jag blir heligt förbannad på alla försök att låsa våran hårdvara...)
Äh, jag kan lätt tänka mig att köpa plattan ändå. Asus verkar ändå vara rätt rappa med uppdateringar och dessutom så har dom väl rätt så clean rom utan massa bloatware?